Alcatraz Open Air 2025

Miljaarde, nu valt juist mijne frank, ik heb gelogen in mijn review

Ik ben na Kreator namelijk helemaal nog niet naar het hotel geweest. Ik heb namelijk nog een stuk van Abbath gezien. Maar ik vond het eigenlijk zo slecht, en dat zal de reden zijn dat ik het snel wou vergeten. Het geluid stond namelijk zo slecht afgesteld, dat alles een gigantische brij leek. Ik snap ook niet waarom de gitarist rechts op het podium, de bassist en de drummer corpse paint droegen, ik kon er toch gene fuck van zien, zelfs niet op het scherm. Dat kwam door de lichten volgens mij. Desondanks het slechte geluid toch enkele nummers meegenomen, maar had het geluid goed afgesteld gestaan, dan had ik er veel beter van kunnen genieten. Ik ben dan uiteindelijk WEL naar het hotel rond 01 h 20 vertrokken om de drukte nog voor te zijn.

Morgen (nu ja ... straks) starten met Majestica, dan Bark en Congress, ik denk nog een stuk Cobracide, Forbidden volledig denk ik (waarom moeten 2 thrash bands toch overlap hebben met elkaar?), misschien laatste stuk van Gutalax, stuk Pig Destroyer, meeting, laatste stuk Fear Factory om goed te staan bij Kerry King, dan naar de Pizza Hut op de Xpo en fit zien te geraken voor Machine Head, misschien even bij Emperor gaan kijken. Na Machine Head nog graag een stuk Rotting Christ. Must see's zijn Masjestica (als ik nog op tijd op de weide geraak ...), Bark, Congress, Kerry King en Machine Head.

• Leuk
Waarderingen: Jamel en Skut10
De tent heet el presedio en dat staat voor de dj op een lichtbalk. Ga morgen maar eens kijken. Dan kan je het zelf zien.
Ik blijf daar bewust buiten, consumeren is daar verplicht en ik bepaal liever zelf waar ik mijn drank opdrink

Alles terzijde, Avatar was geweldig. Enkel was een uurtje precies wat aan de korte kant. Mogelijks hebben wat kleine lettertjes van Extreme hieraan bijgedragen, helaas?

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Hoezo is consumeren daar verplicht? Meermaals binnengeweest en heb me nooit verplicht gevoeld daar te drinken. Wél nemen we soms een Omer/Ommegang mee voor onderweg, maar dan kiezen we toch ook zelf waar we drinken? ;)
Er hangt daar een bordje dat consumeren verplicht is, misschien dat ze er niet streng op toezien maar goed. Maar ik moet ook geen zwaar bier hebben, ik wil liever nuchter blijven, dus ik houd het zoinzo op frisdrank, water en energiedrank

• Leuk
Waarderingen: Moniek en jvandeweyer
Miljaarde, nu valt juist mijne frank, ik heb gelogen in mijn review

Ik ben na Kreator namelijk helemaal nog niet naar het hotel geweest. Ik heb namelijk nog een stuk van Abbath gezien. Maar ik vond het eigenlijk zo slecht, en dat zal de reden zijn dat ik het snel wou vergeten. Het geluid stond namelijk zo slecht afgesteld, dat alles een gigantische brij leek. Ik snap ook niet waarom de gitarist rechts op het podium, de bassist en de drummer corpse paint droegen, ik kon er toch gene fuck van zien, zelfs niet op het scherm. Dat kwam door de lichten volgens mij. Desondanks het slechte geluid toch enkele nummers meegenomen, maar had het geluid goed afgesteld gestaan, dan had ik er veel beter van kunnen genieten. Ik ben dan uiteindelijk WEL naar het hotel rond 01 h 20 vertrokken om de drukte nog voor te zijn.

Morgen (nu ja ... straks) starten met Majestica, dan Bark en Congress, ik denk nog een stuk Cobracide, Forbidden volledig denk ik (waarom moeten 2 thrash bands toch overlap hebben met elkaar?), misschien laatste stuk van Gutalax, stuk Pig Destroyer, meeting, laatste stuk Fear Factory om goed te staan bij Kerry King, dan naar de Pizza Hut op de Xpo en fit zien te geraken voor Machine Head, misschien even bij Emperor gaan kijken. Na Machine Head nog graag een stuk Rotting Christ. Must see's zijn Masjestica (als ik nog op tijd op de weide geraak ...), Bark, Congress, Kerry King en Machine Head.
Ge hebt nog 24 bonnetjes ofzo en ge gaat in de pizza hut eten? Waardoor ge minstens 2 optredens mist? Ik zou dan op het terrein zelf eten en m'n bonnetjes proberen op te werken want ge krijgt ze toch niet terug betaald of ben ik mis?

Er hangt daar een bordje dat consumeren verplicht is, misschien dat ze er niet streng op toezien maar goed. Maar ik moet ook geen zwaar bier hebben, ik wil liever nuchter blijven, dus ik houd het zoinzo op frisdrank, water en energiedrank
Water is ook een consumptie toch en wat gaan ze doen de security erbij roepen? Als ge geen drankje in u handen hebt?

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Ge hebt nog 24 bonnetjes ofzo en ge gaat in de pizza hut eten? Waardoor ge minstens 2 optredens mist? Ik zou dan op het terrein zelf eten en m'n bonnetjes proberen op te werken want ge krijgt ze toch niet terug betaald of ben ik mis?
Tijdens het eten zit ik liever rustig. En tussen 18 h 50 en 23 h 30 is er eigenlijk niks dat ik wil zien. Evt Emperor een stukje, en starten pas om 22 h 20. Ik krijg die bonnen wel op aan frisdrank, water en energiedrankjes, desnoods pak ik wat blikjes Monster mee naar huis (mogen mogelijks niet naar buiten maar dan zorg ik wel dat ze het niet zien) ;)

Ik heb gisteren ook heel kort @Reislustig ontmoet op de metal market. Was een aangename kennismaking. Zij herkende mij, maar hoe weet ik niet juist. Reislustig zal ook wel even willen langskomen, denk ik. Als ze dan niks wilt zien. Maar ik kom dus zeker piepen
Wat een lieve referentie, Won. Ik wil morgen heel graag Fear Factory zien, maar ik zal na afloop gaan kijken of jullie daar nog zijn bij de Morgue.

Hoe zit het bij Alcatraz en shuttles van en naar hotels? Heb wel interesse om het festival eens te bezoeken, maar mijn camping dagen liggen al een tijdje achter mij. Bij Graspop doen we Devil's Lake en ik heb gezien dat ze bij Alcatraz ook pakketten aanbieden met hotelovernachtingen inbegrepen.

Zijn die pakketten meteen uitverkocht of heb je wel even tijd om een beslissing te nemen? En hoe is de algemene ervaring? Er zit geen Aqua Mundo bij, maar zo graag zwem ik nu ook weer niet :)

Thanks!

Hoe zit het bij Alcatraz en shuttles van en naar hotels? Heb wel interesse om het festival eens te bezoeken, maar mijn camping dagen liggen al een tijdje achter mij. Bij Graspop doen we Devil's Lake en ik heb gezien dat ze bij Alcatraz ook pakketten aanbieden met hotelovernachtingen inbegrepen.

Zijn die pakketten meteen uitverkocht of heb je wel even tijd om een beslissing te nemen? En hoe is de algemene ervaring? Er zit geen Aqua Mundo bij, maar zo graag zwem ik nu ook weer niet :)

Thanks!
Er is een Ibis hotel aan Kortrijk Expo. Sta je met de parkingshuttle in 5 minuten op het terrein. Weet niet of je voor volgend jaar al kan boeken en of het een correcte prijs is. Is heel basis hotel. Van de packages heb ik geen idee.

• Leuk
Waarderingen: jaydee76
Alles terzijde, Avatar was geweldig. Enkel was een uurtje precies wat aan de korte kant. Mogelijks hebben wat kleine lettertjes van Extreme hieraan bijgedragen, helaas?
Zal eerder te maken hebben met dat ze geen nummers verder hebben geofend. Staan in t voorprogramma van Maiden en daar krijgen ze ook 1 uur. En zoals ze zelf al aangaven is dit de enige festival show die ze doen. Denk nie dat Extreme daar veel te maken mee zou hebben gehad

• Leuk
Waarderingen: saurus en Loek123
Een dag waarin ik weinig must sees had, werd plots één van mijn beste dagen alcatraz ooit.

Begonnen met Between The Buried And Me, goeie opener

Mommoth Grinder met wat biertjes

Ne Obliviscaris, na alle lof op dit forum hier met hoge verwachtingen toegekomen, allemaal ingelost.

Rivers Of Nihil, zalige ontdekking, was ik niet mee bekend. Keurig set gespeeld deze heren

Psycroptic, de eerste pits van de dag. Ook een band die mij onbekend was, maar suprise nummer 3 vandaag

Vola, kende ik enigszins, maar deze live- set bracht de albums echt tot leven. Word ik te enthousiast?

Caliban en Crypt Sermon gunnen wat rust, leuk, maar iets te ver van het podium om er volledig in op te gaan

Die krachten waren ook gespaard voor Fit For A King, uitstekende set, goed gespeeld, goed geluid, alweer een tevreden man.

Helmet bracht nog een stukje taart voor deze -ondertussen- hongerige jongen. Reeds heel de dag getrakteerd op lekkers, en ook Helmet schoof aan. Kende ik de naam? Ja. Kende ik 2 liedjes? Nee. Sterke indruk nagelaten.

Candlemass kon me niet de tent intrekken, dus iets voor einde een goeie plek bij Avatar opgezocht. Dit bleek niet zo moeilijk, had Extreme voor de mainstage geveegd of was Leprous te populair? Nu, Avatar was de kers op de taart. Wat een energie, wat een show, wat een band is dit me.

Obituary nog een halve setlist meegepikt, maar Avatar had de lat te hoog gelegd. Op de camping genoten van wat biertjes, op naar morgen (Vandaag!), voor de dag met de meeste must see's!

Users who are viewing this thread