Alcatraz Open Air 2025

ik mis het circusgehalte wat in die laatste albums en volgens mij is het net dat die avatar maakt.

Avatar is inderdaad een hardwerkende, sympathieke band die zich nergens te goed voor voelt, net als bv. een Sabaton.
Ik gun ze dan ook zeker de hoge spots die ze op Alcatraz worden toebediend.
Nu Graspop nog (al zie ik ze daar nog niet zo snel een headlineplek krijgen, subheadliner zou al mooi zijn). ;)
Graspop gun (en zie ik de potentie) zeker wel. Maar hebben de naamsbekendheid bekendheid ook nog niet vrees ik. Maar is ze zeker wel gegund!

Avatar zet altijd wel een goede show neer. Ga ze dit "jaar" (van augustus tot mei/juni als ze op Graspop staan) 3x zien. Hoop dat ze sit een populariteits boost geeft en ze hoge spots op de grote festivals krijgen.
Volgend jaar zie ik ze in de Afas.
En zoals jij al aangaf misschien GMM.

Volgend jaar zie ik ze in de Afas.
En zoals jij al aangaf misschien GMM.
Denk dat dit wel een belangrijk jaar voor Avatar zal zijn. Touren nu met maiden, zometeen redelijk grote HL tour, volgende zomer voorprogramma van Metallica. Als ze willen doorbreken is nu wel t moment. Denk ook dat er een nieuw album aan zit te komen, want ze brengen de laatste paar weken singles uit (wat vaak een teken van een nieuw album is)! Dus denk dat ze op Graspop ook wel een hogere plek zullen nemen/eisen. Sub zou ze zeker gegund zijn. HL is nu nog iets te hoog gegrepen Denk ik (voor GMM, voor Alcatraz zeker niet!)

Ik ben zelfs van mening dat Avatar zeker groot genoeg is om "echt" te headlinen i.p.v. een afsluitershow van een uurtje. Natuurlijk ben ik vrij subjectief, zoals m'n profielfoto wel aangeeft.

In 2019 werden ze inderdaad gepromoveerd als headliner wegens omstandigheden, maar dit was niet het originele plan. Echter ben ik van mening dat ze toen een zeer stevige show hebben neergezet. Daarna hebben ze 2 nieuwe albums (en enkele singles) uitgebracht en is er een derde nieuwe album in de maak, waardoor ze in mijn ogen zeker als plan A kunnen headlinen.

Avatar is voor mij gewoon zo'n band met én het theatrale én de variatie in muziek om een mooie show van anderhalf uur neer te zetten. Ben benieuwd wat ze binnenkort in de AB gaan brengen, maar nu eerst uitkijken naar dit uurtje Avatar :)
Die waren fantastisch toen op Alcatraz

• Leuk
Waarderingen: jvandeweyer
op de laatste Instagram-post van het Alcatraz Festival kunnen we lezen:

"It’s tall, it’s ominous and it monitors your every move. Introducing the Safety Jogger Guard Tower, a 19.5-meter-high replica of the infamous watchtowers at Alcatraz Island, San Francisco. Towering over the prison grounds of Alcatraz Open Air 2025, this behemoth is the latest landmark to be erected on the festival grounds."

Zouden dit verborgen aanwijzingen zijn over de volgende groepen voor de editie van 2026?

Is dit nu de afscheidstournee van Ministry of niet? Tijd geleden had Al Jourgensen het einde van Ministry aangekondigd, maar zowel Alcatraz als Ministry vermelden niet dat dit hun laatste EU Tour is.
Er komt nog een nieuwe plaat en daarna nog een world tour dus dat stoppen is nog niet voor direct

"It’s tall, it’s ominous and it monitors your every move. Introducing the Safety Jogger Guard Tower, a 19.5-meter-high replica of the infamous watchtowers at Alcatraz Island, San Francisco. Towering over the prison grounds of Alcatraz Open Air 2025, this behemoth is the latest landmark to be erected on the festival grounds."

Zouden dit verborgen aanwijzingen zijn over de volgende groepen voor de editie van 2026?
Haha dat zou zomaar kunnen, goed gespot!

Behemoth had ik opgemerkt en dacht ik ook direct. Landmark was me niet opgevallen als totaal niet fan van de band (ik heb op Graspop 2 minuten gekeken en hield het niet vol, en dan las ik daarna nog dat ze ook nog stukken Franse hiphop in hun muziek zouden hebben, dat zou voor mij al helemaal niet werken). Maar als totaal niet fan vraag ik me af: is het niet LandsmarkS (en die eerste a wordt al een v geschreven?)?

Behemoth had ik opgemerkt en dacht ik ook direct. Landmark was me niet opgevallen als totaal niet fan van de band (ik heb op Graspop 2 minuten gekeken en hield het niet vol, en dan las ik daarna nog dat ze ook nog stukken Franse hiphop in hun muziek zouden hebben, dat zou voor mij al helemaal niet werken). Maar als totaal niet fan vraag ik me af: is het niet LandsmarkS (en die eerste a wordt al een v geschreven?)?
Landmvrks staat wel hoog op de verlanglijst aangezien er vrij veel Franse bezoekers zijn bij Alcatraz.

Of je't een pro of con vindt, mag je (eventueel achteraf) zelf beslissen, maar met deze keuze van subgenres zal je wel veel festileakers om je heen moeten verdragen. 😉

Edit: zelf even verder gelezen en dat was ondertussen reeds duidelijk geworden door de verdere comments.

Maar ik kan me alleen maar aansluiten bij wat eerder gezegd is, Alcatraz is een ontzettend fijn festival waar heel onze groep volgens mij weer erg naar uitkijkt. Behalve gratis (écht veilig) drinkbaar water en helaas primus als basisbier kan ik ook geen negatief punt bedenken. Als je twijfelt, gewoon komen en ervaren. Je enige risico is dat je er een nieuw favoriet festival bij krijgt.
gaan voor de eerste maal naar alcatraz komen met de mobilhome enig idee waar we daar kunne staan camperplaats van festival is al volzet

gaan voor de eerste maal naar alcatraz komen met de mobilhome enig idee waar we daar kunne staan camperplaats van festival is al volzet
Weet niet of het echt toegelaten is om er te overnachten maar ik zie elk jaar op de parking aan Kortrijk Xpo wel wat campers staan.

Weet er iemand hoe lang de bonnen nog in voorverkoop zijn en hoeveel één bonnetje op het terrein kost?

Users who are viewing this thread