Even weer een recapje uit mijn lijst:
Archive – Glass Minds: Archive blijft maar mooie albums maken. Daarbij zijn ze live ook nog eens steengoed. Dit is ook weer een prima, typisch Archive album. Wel wat rustiger en ingetogener, maar prima. 30 maart staan ze voor de 7e keer op het programma voor mij en mijn vriendin. ‘Glass Minds’, ‘So Far From Losing You’, ‘The Love The Light’ en ‘Shine Out Power’ zijn heerlijke nummers..
Bleakness - Blurred Visions: Dit is wel een heel fijne postpunk-plaat van deze Fransen en dan met name de nummers ‘Artificial Answers’, ‘Dead Of Night’, Spinning Around’, ‘Numbering Machine’ en ‘Break The Cycle’.
deathcrash – Somersaults: En nog zo’n fijne plaat. Nu in de slowcore/emohoek. Vooral de nummers ‘Triumph’, ‘The Thing You Did’ en ‘Stay Forever’ vind ik heel erg aangenaam.
Landowner – Assumption: ‘Typisch Engelse’ postpunk, maar dan uit Amerika. Heel aangename plaat dit en dan vooral ‘Assumption’, Linear Age’, ‘Rival Males’ en ‘Bow To Your Superior’.
Seima - In Posti Remoti Ho Seppellito Il Rimpianto (EP): Screamo/skramz zoals alleen Italianen die lijken te kunnen maken. Denk aan de iconische bands als Raein en La Quiete. Lekker dus, als je ervan houdt. ‘Atto Di Fede’, ‘Ti Porterò Dei Fiori’ en ‘Di Futuri Incerti, Rette Incidenti’ zijn oprecht heerlijk.
Slagmaur - Hulders Ritual: Normaal niet perse mijn ding, maar deze avantgarde-metalplaat kan mij zeker wel bekoren. En dan vind ik vooral ‘Ritual Dogs’, ‘Hexen Herjer’ en ‘Warlok’ wel heel erg prettig.
Unverkalt – Héréditaire: En nog zo’n heel fijne avantgarde rock/post-metalalbum. Uit Berlijn dit keer en meer dan prima te doen. ‘Oath Ov Prometheus’, ‘Ænae Lithi’, ‘Penumbrian Lament’, ‘Introjects’ en ‘Death Is Forever’ knallen er wat mij betreft bovenuit. Voor de combi van cleane zang/grunt/brul vind ik heel erg prettig. Deze gaat bij mij denk ik hoog eindigen.
Als tips wil ik nog de volgende albums meegeven: Dog Chocolate - So Inspired, So Done In, Matador - Above, Below and So, Nothing – A Short History of Decay en TVAM – Ruins.