Toch niet helemaal met je eens. Tuurlijk is Wilders geen Hitlet of Pot. Maar, een democratische rechtsstaat is kwetsbaar. Ook Hitler ging niet op dag 2 zijn troepen naar Polen sturen of het eerste vernietigingskamp in gereedheid brengen. Dit gebeurde als de kikker in de pan.
Ik zeg ook niet dat huidige wereldleiders dit over 15 jaar wel doen, maar een taboe op benoemen wat het is, het steeds soepeler omgaan met de beginselen van een democratische rechtsstaat, is wel nodig. Als ik de link leg naar fascisme is dat een link naar gedachtengoed dat een inbreuk maakt op de grondwet, het evrm, het handvest etc. En zelfs daarvoor geldt dat ze aangepast kunnen worden, maar mede uit vrees voor misbruik is die procedure met heel veel waarborgen omkleedt (opdat de naam Wilders over 50 jaar geen taboe is

).
Verder wel ook van mijn kant de opmerking dat dit topic een voorbeeld is dat uiterst gevoelige thema's bespreekbaar zijn, ook als we het niet eens zijn. Nu nog die houding bij de komende line up van Pinkpop

.