Rock Werchter 2027

• Onderwerp starter Onderwerp starter Chiel
  • Startdatum Startdatum
Een tweede main stage voor een 'klein middelgroot festival' met 20.000 plaatsen:). Voor 88.000 bezoekers is dat geen volwaardige grote mainstage om grote publiekstrekkers op te zetten.
Laat het los. Als ze het wilden doen, moest dat vlak na corona gebeuren. En dat zal sowieso ook onderzocht zijn. Maar zolang ze in Werchter zitten, zie ik het niet gebeuren.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en Mr. Y
Tove Lo’s show in Vorst verkocht rampzalig, nu naar ROMA verzet…
Zag haar als zekerheid voor hoge Barn Spot, nu minder hot om te boeken wss—- jammer

Zag haar als zekerheid voor hoge Barn Spot, nu minder hot om te boeken wss—- jammer
Paar jaar geleden zelfde met Lizzie McAlpine. Dat is een naam die ik ooit eens in the Barn hoop te zien, doet het tegenwoordig ook nog beter op TikTok dus fingers crossed

Sinds je buiten ook goed zicht hebt is dat achterhaald. Plus aan de normale Main staat ook nooit 88.000 man. Sterker nog, er is nooit 88.000 man tegelijk op dat hele terrein. 😉
Nochtans wordt 88.000 dikwijls vernoemd als maximum capaciteit van het terrein en het effectief aantal bezoekers. Dus iets meer dan 60.000 combitickets en circa 20.000 dagtickets. Ik schat toch dat aan de main minstens een 40.000 mensen staan bij populaire acts en bij sterke afsluiters meer dan 60.000.
Laat het los. Als ze het wilden doen, moest dat vlak na corona gebeuren. En dat zal sowieso ook onderzocht zijn. Maar zolang ze in Werchter zitten, zie ik het niet gebeuren.
Daar zijn we het over eens:). En ik ben niet de organisator van het festival, Live Nation wel. Zolang ze veel volk aantrekken in Werchter zal er wel niet veel gebeuren.

Tove Lo in Vorst was altijd al veel te hoog gemikt. Kan nog steeds een leuke spot krijgen op Werchter al zie ik die even goed op Pukkelpop landen.

Ik vind een tweede hoofdpodium ook niet alles. Nu heb je aan het begin van de dag al eens bands die eigenijk nog te klein zijn voor hoofdpodium, dat heb je er dan 2x zoveel van.
Bovendien op een festival als Werchter zou het betekenen dat je nog meer grote namen nodig hebt want artiesten die eind van de dag staan wil je minimaal 30-40k publiek bij hebben staan.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en yannickd
Ik vind de podiumindeling momenteel goed zo op RW.
Een 2e hoofdpodium zoals op Graspop hoeft helemaal niet. Ook een setting zoals Pinkpop is niet mijn voorkeur.
Het enige dat eventueel aangepast mag worden zijn de tijden tussen 2 shows op de main. Soms is een uurtje wachten wel wat lang, zeker als het wat drukker is.

Ik vind de podiumindeling momenteel goed zo op RW.
Een 2e hoofdpodium zoals op Graspop hoeft helemaal niet. Ook een setting zoals Pinkpop is niet mijn voorkeur.
Het enige dat eventueel aangepast mag worden zijn de tijden tussen 2 shows op de main. Soms is een uurtje wachten wel wat lang, zeker als het wat drukker is.
De indeling is prima zo, de doorstroming was al een stuk beter afgelopen editie tussen de podia

Maar; een kortere tijd tussen de main-acts zorgt er ook weer voor dat je tussendoor de tocht niet meer zou gaan maken naar Nest, Barn of KlubC. En dan kan dat uurtje soms juist perfect zijn ;)

Users who are viewing this thread