Festileaks Draft XXI: Live Aid anno 2026

Mijn thema is protect our daughters, dus inderdaad boeven (in uiteenlopende orde van ernst) bij elkaar plaatsen zodat ze niemand kwaad kunnen doen ;).

Mis LostProphets eigenlijk nog, dat eerst dat gaat te ver maar R.Kelly staat er ook.
Ja, ik weet niet of het passend is om de kwalificatie gelukkig eraan toe te voegen, maar die is onlangs vermoord in zijn cel. Levend zijn was wel een vereiste, toch?

Ik ben deze draft uit een hoogstpersoonlijke vijver aan het vissen waar ik eigenlijk voor geen enkele snipe heb hoeven vrezen (haalt ook wel wat charme weg to be honest). Ik heb nog plek voor één rotzak op mijn festival. De subtiele verwijzingen naar de locatie in Vught, beperkingen qua tijdsduur etc waren misschien niet heel subtiel en mógelijk had de oplettende kijker/lezer al door waar ik naar verwees. Ik had het idee om voor de laatste plek op het festival een soort jury rechtspraak elementje eraan toe te voegen (is daar in België niet ook sprake van?). Een aantal enthousiastelingen hebben suggesties met mij gedeeld voor die laatste plek en ik dacht, ik laat jullie kiezen wie de laatste plek het meest toekomt. Dank ook voor de suggesties, sommigen stonden al op de radar, maar het bleek helaas ook dat er veel meer eikels zijn dan ik dacht.

De kanshebbers:

- Julio Iglesias
- Marilyn Manson
- D4vd
- Burzum
- Gary Glitter

Ik ben helemaal voor openbaarheid; dus wat mij betreft mogen stemmen gewoon hier gedeeld worden. Het mag ook in DM. Oh, en mocht men vinden dat ik te veel buiten mijn beurt de aandacht vestig op mijn festival, dan blaas ik het hele initiatief af. Ik dacht toch geen bedreiging voor anderen te vormen in de ranglijst ;).
Op basis van het thema ga ik voor Gary Glitter, is volgens mij de enige die daadwerkelijk veroordeeld is voor kindermisbruik, Burzum was een moord op een volwassene toch? Niet gedacht dat ik dit op het forum zou vragen, laat staat een stem zou geven aan Gary Glitter.

• Haha
  • Leuk
Waarderingen: BeWario en Oasiss
Op basis van het thema ga ik voor Gary Glitter, is volgens mij de enige die daadwerkelijk veroordeeld is voor kindermisbruik, Burzum was een moord op een volwassene toch? Niet gedacht dat ik dit op het forum zou vragen, laat staat een stem zou geven aan Gary Glitter.
Burzum kende ik zelf eerlijk gezegd niet, mocht hij niet in deze categorie passen, dan doet hij niet mee. Genoeg andere vleugels in Vught ;).

Screenshot_20260716_081118_Gallery.jpg

Toch even snel tussendoor tijd om een Nederlandse afgevaardigde van Music Declares Emergency aan te kondigen: FROUKJE.

Geen Greenwashers op ons festival; dat Froukje klimaatverandering serieus neemt, bleek al uit haar single 'Groter dan ik' uit 2020
('ik wil een toekomst - ik wil een verhaal
en niet voor mezelf maar voor ons allemaal
ik wil zien in vijftig tinten groen
ik wil graag denken en durven en doen
happy new year - de wereld staat in de fik
en ik zou het willen blussen
maar het vuur is groter dan ik')

Tijdens Lowlands 2023 en 2024 werkte Froukje nauw samen met Music Declares Emergency en Milieudefensie: bij het optreden in de Alpha in 2024 opende de show met een video van een ondergelopen Alpha, een "No Music On A Dead Planet" projectie en het hierboven genoemde nummer. Een onmisbare toevoeging aan ons festival dus.

@BlackwaterPark @warriorandweirdo

Ik zou ook zeggen Gary Glitter. Die is veroordeeld voor misbruik van 3 meiden.

Mijn thema is protect our daughters, dus inderdaad boeven (in uiteenlopende orde van ernst) bij elkaar plaatsen zodat ze niemand kwaad kunnen doen ;).
Dan toch eerder (en nog steeds) Marilyn Manson, die wordt op zijn minst er nog van verdacht. Tegenover Burzum, die wordt enkel van brandstichting en moord verdacht (nuja...beschuldigd). ;)

Users who are viewing this thread