Graspop Metal Meeting 2027

We hebben niet dezelfde concertbeleving gehad. Ik zag ze in Parijs, en het was complete chaos. De volgorde van de nummers was waanzinnig. De zaal ging helemaal los. Een werkelijk onvergetelijk concert.
Op Hellfest waren ze ook erg goed. Maar je moet het echt zelf meemaken, in de moshpit, niet alleen op schermen bekijken. Ik heb System drie keer gezien, en slechts één van die drie keren was de moeite waard. Ik heb zelfs in 2017 een concert van System overgeslagen om Caliban te zien, omdat ze zo slecht waren!

Laatst bewerkt:
  • Thinking
Waarderingen: Timmetje
De mensen die Limp Bizkit bekritiseren, zijn dezelfde mensen die System of a Down bekritiseren. Die bands zijn gewoon gigantische karaoke. Er is geen show, geen speciale effecten, geen pyrotechniek, enzovoort. Je gaat naar die bands voor de sfeer in de moshpit. Dat weten we allemaal. Ik moet lachen om de positieve reacties op System of a Down, terwijl ze gewoon tapijten op het podium hebben liggen en de nummers spelen. Uiteindelijk is het hetzelfde als Limp Bizkit. Maar goed... dat is niet het punt. Ik had het meer over de kosten van deze bands, niet over het plezier dat je eraan beleeft. Ik snap dat je bands als Scorpions, Deep Purple, Judas Priest en Def Leppard wilt zien, maar ze zijn duur en zelden de moeite waard!

De zanger van Scorpions kan niet eens een concert in goede banen leiden... Je moet weten wanneer je weg moet gaan voordat het belachelijk wordt. Judas Priest, geen probleem, ze zijn monsterlijk, maar ze zijn er altijd!
Def Leppard: interesseert me niet, maar ze geven tenminste een show. Deep Purple: Catastrofaal! Motley Crue, Guns N' Roses, ZZ Top: Zielig en kitscherig.. Ik heb liever dat die bands er niet bij zitten.

Wat een hoop onzin bij elkaar en even wat recht zetten

De zanger van Scorpions kan niet eens een concert in goede banen leiden... Je moet weten wanneer je weg moet gaan voordat het belachelijk wordt.

Vorige jaar vond ik qua show de Scorpions 1 van de meest strakke en mooie shows die er was dat jaar, dat zijn stem niet altijd even best was dat is bekend maar verder....

Jullie zijn allemaal ook wel selectief hè. Punt ging toch om de kosten en niet om een of andere band? Beetje onnodig om dan specifiek dat detail (want dat is het) uit te gaan lichten, omdat jullie het daar niet mee eens zijn. Ga gewoon in op het daadwerkelijke punt dat wordt gemaakt. Zo'n discussie over bands is toch een discussie waar jullie elkaar niet gaan vinden, omdat iedereen een andere subjectieve beleving heeft. Nergens voor nodig om elkaar daarvoor af te kraken, zelfs al lijkt de vergelijking ietwat krom.

Tot zover mijn maandelijkse inbreng hier.

Jullie zijn allemaal ook wel selectief hè. Punt ging toch om de kosten en niet om een of andere band? Beetje onnodig om dan specifiek dat detail (want dat is het) uit te gaan lichten, omdat jullie het daar niet mee eens zijn. Ga gewoon in op het daadwerkelijke punt dat wordt gemaakt. Zo'n discussie over bands is toch een discussie waar jullie elkaar niet gaan vinden, omdat iedereen een andere subjectieve beleving heeft. Nergens voor nodig om elkaar daarvoor af te kraken, zelfs al lijkt de vergelijking ietwat krom.

Tot zover mijn maandelijkse inbreng hier.
Tot eind augustus weer!

• Haha
Waarderingen: MetalLimbo
Als ik Scorpions zie staan tussen de beste bands op een festival en mensen vervolgens Limp Bizkit bekritiseren omdat ze chaos veroorzaken, moet ik lachen. Het is de liefde voor de band die ervoor zorgt dat mensen Scorpions als topbands beschouwen, zelfs met een zanger die niet helemaal aan de verwachtingen voldoet. Ik ben zelf helemaal geen fan van Scorpions, net als van Def Leppard, Europe, Saxon, enzovoort. Maar ze hebben me altijd wel "geïnspireerd", en ik snap de aantrekkingskracht. Scorpions, Deep Purple, Guns N' Roses – nostalgie daargelaten – eerlijk gezegd, nee dank je, en ze zijn duur!

vervolgens Limp Bizkit bekritiseren omdat ze chaos veroorzaken,
wellicht dat het de taalbarriere is, maar je begrijpt het punt niet helemaal. er was geen chaos, er was niets. Er werden 2 nummers van 3 minuten gespeeld, toen was er 5 minuten geen muziek. nog nog een nummertje, toen een speach van 10 minuten. na 20 minuten hadden die drie nummers gespeeld. maakt dan ook niet uit of je wel of niet in de pit staat als de show steeds voor 5 minuten wordt stilgelegd. die show was voor mij het dieptepunt van de afgelopen 3 graspop edities, ik heb zelden zoiets slechts gezien. dan kan je er wel allemaal andere bands bij gaan halen maar dat is helemaal niet relevant.

limp bizkit had een prima show neer kunnen zetten, muzikaal klonk het gewoon goed. ze kozen er echter voor om één van de zwakste headline sets neer te zetten in de geschiedenis van het festival, en daar mogen mensen best teleurgesteld over zijn.

Waar gaat deze discussie eigenlijk over? Ik ben de draad geloof ik totaal kwijt. Eerst gaat het over Hellfest wat veel en veel beter is als Graspop. Dan over wie wat wel en niet kan betalen. En nu zijn we de eeuwige discussie weer aan het recyclen over wat er kut is aan bepaalde bands? Geloof dat ik alles al eens eerder heb gelezen hier.
Deja vu of zoiets.

Misschien heeft Fred Durst het festival op Graspop verpest, maar niet op basis van wat ik op Hellfest heb meegemaakt. Dus het is mogelijk (gezien de negatieve reacties) dat dit concert vreselijk was, en dat vind ik jammer voor jullie. Aanvankelijk hadden we het alleen over het budget, over het idee om plezier te hebben, maar blijkbaar gaan plezier en Limp Bizkit niet samen. Terwijl ik het specifiek over het budget had, en het ging duidelijk over het financiële aspect. Maar blijkbaar helpt de taalbarrière niet.

Maar als Hellfest in al zijn facetten zo geweldig is, waarom nu dan kiezen voor Graspop. Ik zie alleen maar dat Hellfest het beste is waar je naar toe kan gaan als ik jouw verhalen zo lees.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Misschien heeft Fred Durst het festival op Graspop verpest, maar niet op basis van wat ik op Hellfest heb meegemaakt. Dus het is mogelijk (gezien de negatieve reacties) dat dit concert vreselijk was, en dat vind ik jammer voor jullie. Aanvankelijk hadden we het alleen over het budget, over het idee om plezier te hebben, maar blijkbaar gaan plezier en Limp Bizkit niet samen. Terwijl ik het specifiek over het budget had, en het ging duidelijk over het financiële aspect. Maar blijkbaar helpt de taalbarrière niet.

sorry, ik wilde het eigenlijk niet doen maar kan het niet laten @Piebe71 sorry voor deze inbreng anders blijft het me irriteren

@Hellbanger

Voor je los gaat, LEES wat mensen zeggen en probeer het te begrijpen.

Als ik Scorpions zie staan tussen de beste bands op een festival en mensen vervolgens Limp Bizkit bekritiseren omdat ze chaos veroorzaken, moet ik lachen. Het is de liefde voor de band die ervoor zorgt dat mensen Scorpions als topbands beschouwen, zelfs met een zanger die niet helemaal aan de verwachtingen voldoet.

dit slaat niet op wat ik je zeg

Zeg niet dat het een top band is

IK ZEG het was een van de meest strakke en mooiste optredens qua SHOW en zeker geen chaos vorig jaar

en ben geen mega fan

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Maar als Hellfest in al zijn facetten zo geweldig is, waarom nu dan kiezen voor Graspop. Ik zie alleen maar dat Hellfest het beste is waar je naar toe kan gaan als ik jouw verhalen zo lees.
Omdat we dit jaar geen passen hebben... We zijn met elf en we zoeken een festival dat lijkt op Hellfest. Graspop is de enige die aan onze eisen voldoet. Daar spelen de bands die we willen zien en het is over het algemeen beter dan Hellfest (de afgelopen jaren), behalve misschien dit jaar toen de line-up van Hellfest iets beter was, maar dat is een kwestie van details. Het terrein is overzichtelijker dan Hellfest, minder druk, de sfeer is hetzelfde als in Frankrijk, veel moshpits, circle pits en walls of death, minder toeristen of Instagram-influencers of controverses over "waarom speelt deze band of zanger?", betere organisatie van de waterpunten, toiletten, enz. Ik begrijp je opmerking niet helemaal. We hebben het over het optreden van de ene band vergeleken met dat van de andere... Wat heeft het vergelijken van de twee festivals ermee te maken?

Laatst bewerkt:
Omdat we dit jaar geen passen hebben... We zijn met elf en we zoeken een festival dat lijkt op Hellfest. Graspop is de enige die aan onze eisen voldoet. Daar spelen de bands die we willen zien en het is over het algemeen beter dan Hellfest (de afgelopen jaren), behalve misschien dit jaar toen de line-up van Hellfest iets beter was, maar dat is een kwestie van details. Het terrein is overzichtelijker dan Hellfest, minder druk, de sfeer is hetzelfde als in Frankrijk, veel moshpits, circle pits en walls of death, minder toeristen of Instagram-influencers of controverses over "waarom speelt deze band of zanger?", betere organisatie van de waterpunten, toiletten, enz. Ik begrijp je opmerking niet helemaal. We hebben het over het optreden van de ene band vergeleken met dat van de andere... Wat heeft het vergelijken van de twee festivals ermee te maken?
Kijk, nu begrijp ik er wat meer van. Maar waarom dan niet gewoon tickets voor Graspop halen en er van proberen te genieten. Volgend jaar rond deze tijd heb je dan vergelijkingsmateriaal. Dan kun je het nog een keer dunnetjes overdoen. Als je nog niet eerder op Graspop bent geweest dan heeft het toch ook geen om allerlei zaken met elkaar proberen te vergelijken. Ik zou niet weten waar te beginnen omdat ik zelf nog nooit op Hellfest ben geweest en waarschijnlijk ook niet ga komen.
True, het zie er verschrikkelijk mooi uit daar. De eerste dag zou ik ook de ogen uit mijn hoofd kijken om vervolgens weer over te gaan naar het belangrijkste. De muziek. Wat maakt het dan uit wie er meer budget heeft. Het festival maak je zelf tot een feestje. Dat doet een leuk decor met alle respect echt niet.

Kijk, nu begrijp ik er wat meer van. Maar waarom dan niet gewoon tickets voor Graspop halen en er van proberen te genieten. Volgend jaar rond deze tijd heb je dan vergelijkingsmateriaal. Dan kun je het nog een keer dunnetjes overdoen. Als je nog niet eerder op Graspop bent geweest dan heeft het toch ook geen om allerlei zaken met elkaar proberen te vergelijken. Ik zou niet weten waar te beginnen omdat ik zelf nog nooit op Hellfest ben geweest en waarschijnlijk ook niet ga komen.
True, het zie er verschrikkelijk mooi uit daar. De eerste dag zou ik ook de ogen uit mijn hoofd kijken om vervolgens weer over te gaan naar het belangrijkste. De muziek. Wat maakt het dan uit wie er meer budget heeft. Het festival maak je zelf tot een feestje. Dat doet een leuk decor met alle respect echt niet.
Dat is precies wat we gaan doen. Ik denk dat niemand elkaar begreep. Ik wilde gewoon wat informatie over het festival, en toen probeerde ik uit te leggen dat Hellfest weliswaar grote bands heeft die Graspop niet kan of wil, maar dat die bands niet echt essentieel zijn voor het festival. Meer dan 4 miljoen uitgeven aan een Metallica-act die nu alleen nog maar een naam is, is zinloos. Ik heb veel liever een festival zoals dat van jullie zonder die enorme kolossen, waar af en toe bands met hoge gage optreden, dan dat jullie altijd de grote namen willen. Muse in 2025 was een ramp... 3 miljoen daarvoor?! Het was het absoluut niet waard. Ik snap dat sommige mensen geïnteresseerd zijn in oudere bands, maar er zijn uitstekende bands en andere die je zoveel mogelijk moet vermijden (financieel of vanwege hun optreden).

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Piebe71
In welke zin? Die zijn live vrijwel altijd steengoed.
Muse is geweldig in stadions... Maar dit concert was een ramp! Het geluid was vreselijk, er was een totaal gebrek aan enthousiasme... Er gaan geruchten dat de geluidstechnicus de hele dag dronken was van Muscadet (een lokale witte wijn). De gitaar was praktisch onhoorbaar... Ik heb Muse in Marseille in het Vélodrome gezien en ja, de band is fantastisch, maar dit was gewoon beschamend!

• Verdrietig
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Timmetje

Users who are viewing this thread