Een korte terugblik op de lijst van 17 juli:
Avenade - Your Very Existence Is Why I Don’t Believe Karma Exists: Alvast excuses voor de recaps van wat takkeherrieplaten, maar dit vind ik een heel prettige. Een heerlijke combi van dancepunk, screamo en noiserock. ‘Release Me’, ‘ You’re Not Wanted Anymore’, ‘If You Hear Me Screaming Bloody Murder, There's a Good Chance I'm Just Enjoying Myself’ en ‘(You Ought to be Careful, People Will Think You're) Up to Something’ zijn heel erg lekkere nummers.
Bunny the Lifeguard - A Brief Life of Toil (EP): Heerlijk ‘ouderwetse’ screamo, posthardcore. Oftewel een EP vol takkeherrie. Daar moet je van houden en dat doe ik. Af en toe hoor je er riedeltjes Fall Of Troy tussendoor. ‘Must Be, The Bahamas Are Islands’, ‘Small Contact With Ken Schrader’, ‘Mark Borchardt I Love You (Since I Was Six)’ en ‘This Is Not The Time To Be Starting A Band. Let’s Play Baseball’ zijn stuk voor stuk voortreffelijke nummers.
HAKEN – In A Fever Dream (EP): Ik krijg hier een beetje een Arcane Roots-vibe van. Soms is het iets harder en bombastischer. En dat is zeker niet verkeerd. Dit is eigenlijk een heel aardige EP en dan vooral ‘In A Fever Dream’, ‘Delirium’ en ‘Lotus’.
Swapmeet – Mount Zero: Op zich best een fijne indierock-plaat. Van een rustige opbouw tot heel lekkere, stevige rocknummers. En het start gelijk al sterk met ‘I Know’, ‘Mount Zero’ en ‘Bonny’. Verder zijn ‘2 C U’, ‘Seeds’ en ‘Personal (Don’t Take It)’ meer dan prima nummers.