Wat luister je nu?

Protest the Hero - Within aan het herluisteren tijdens het wakker worden, ik hoop dat de geruchten van een dubbelalbum waar zijn zeg.

Wheobe - A Strained Ocean (03/04/2026) (alternative rock, trip-hop, noise, post-rock, progressive, experimental)

geen eenvoudig luisterwerk maar als reviews verwijzingen horen met o.a. Radiohead, Swans, Squid, Black Midi, Godspeed You! Black Emperor,...

.......dan zou dit wel eens heel goed kunnen zijn. Twee maanden geleden kwam het er blijkbaar niet van te luisteren maar met dank aan mn algoritme kom ik 'm nu toch weer tegen. Gelukkig. Ontzettend de moeite waard hier even goed voor te gaan zitten zeg. Heerlijk interessant

• Geweldig
Waarderingen: B0G5
Nog maar eens deze video. Blijft voor mij toch wel één van de mooiste muzikale momenten van de voorbije jaren, elke keer weer kippenvel.

• Geweldig
Waarderingen: tosti
Polythera - Silence (21/06/2026)

Welcome to my instrumental project!
My music is progressive metal, combining beautiful melodies with a heavy guitar groove.
Polythera formed in 2025 from a failed metal band and subsequently evolved into a one man project.
That same year, the first two trial singles were released, demonstrating public interest.
The project's first full-length album, "Silence," was released on June 21, 2026.
--> bandcamp

Blijkbaar niet op het album gekomen omdat het qua thematiek niet zou passen, maar wat een ontzettend sterk nummer zeg:

• Leuk
Waarderingen: JP5
Ik ben die livestream van Reading & Leeds aan het kijken en daar is nu Raye op. Misschien val ik op een verkeerd moment in, maar het doet me nog steeds denken aan die ene keer dat ik haar zag op DTRH. Veel te veel met het publiek bezig ipv met haar eigen optreden. In die 5 min die ik zag 2x gevraagd mee te zwaaien, 10 tot 20% niet zelf gezongen maar door het publiek, een nummer introduceren door een zin eruit 10x te laten herhalen door het publiek en telkens zeggen "I can't hear you" en ook telkens tussen het nummer door vragen om te springen. Nee, ik haak hier toch echt af.

Ik ben die livestream van Reading & Leeds aan het kijken en daar is nu Raye op. Misschien val ik op een verkeerd moment in, maar het doet me nog steeds denken aan die ene keer dat ik haar zag op DTRH. Veel te veel met het publiek bezig ipv met haar eigen optreden. In die 5 min die ik zag 2x gevraagd mee te zwaaien, 10 tot 20% niet zelf gezongen maar door het publiek, een nummer introduceren door een zin eruit 10x te laten herhalen door het publiek en telkens zeggen "I can't hear you" en ook telkens tussen het nummer door vragen om te springen. Nee, ik haak hier toch echt af.
Dat had ik dus met haar optreden op Pukkelpop. Ook de hele lange aankondigingen van een nummer.

Powerwolf is er niks bij dus! :LOL:

• Haha
Waarderingen: Brian
Ja, dat had ik ook toen ik de livestream zag. Publiek was een dag eerder bij andere headliner Fontaines D.C. vele malen enthousiaster, terwijl die amper interactie hadden met 't publiek.

Drawing Hills (heavy guitar driven post-rock, Alsace, Frankrijk)

Drawing Hills is a French instrumental post-rock, math-rock, and noise quartet formed in 2016. The band blends textural guitars, changing time signatures, and dynamic shifts to create expansive, atmospheric music.
--> bandcamp

1789413458332.png

PELAGIC UNITED & FRIENDS - The Dungeon Tapes
a0914789187_2.jpg

01 - Pelagic United & friends - Soon (My Bloody Valentine Cover)
02 - Spook The Horses - Animal Proxy
03 - Lost In Kiev - Tróia
04 - Barrens - Behind The Glacier Trail
05 - The Answer Lies In The Black Void - Angel (Massive Attack Cover)
06 - Thot - What Shall We Do Now (Pink Floyd Cover)
07 - Arms And Sleepers - I S L A
08 - Psychonaut - Origins (Ghesso Remix)
09 - Gösta Berlings Saga - Fragment III
10 - Pothamus - Heravis II.II (Let Light In)
11 - Johan G. Winther - String of Ants
12 - Telepathy - Time (Hans Zimmer Cover)
13 - Hippotraktor ft. Loïc Rossetti - Builder of Eden

bandcamp

Users who are viewing this thread