Bospop 2026

In de Bosuil heb ik het afgelopen jaar wel al disclaimers “luisteren of fluisteren” gezien, zou best kunnen dat ze dat ook meenemen naar het festival. Hoeveel effect dat tijdens het optreden heeft als je die tekst vantevoren op schermen afbeeldt is een tweede, maar de organisatie denkt er dus wel over na.
In de Boerderij in Zoetermeer communiceren ze het ook actief. In de infomail, voorafgaand aan de show op schermen in de zaal en soms zelfs vlak voor een show door een medewerker op het podium. Daar werkt het iig goed, vrijwel nooit last van vervelende praters daar.

• Leuk
Waarderingen: BatMutsje
Samen met vrienden hebben we een smaaktest gemaakt voor Bospop, waar je op basis van je voorkeur je eigen matches krijgt voor het festival. Hoop dat we een aantal twijfelaars kunnen overtuigen.. of juiste de die-hards bevestigen 😆. Ben benieuwd naar jullie reactie.

We hebben naast de smaaktest ook de line-up en timetable beschikbaar gemaakt waarbij je met je vriendengroep een gedeelde timetable hebt en elkaar makkelijk kan vinden.

https://jamr.live/festival/bospop/taste-quiz

• Leuk
Waarderingen: Glow
Wat is de nieuwe veldindeling voor het hoofdpodium een verademing. Helemaal niets. Vanaf de eettentjes zicht op hoofdpodium. Houden zo!

De Harley Davidson tentstage voelt net zo groot aan als vorig jaar. En de beloofde waaiers viel tijdens Bizkit Park in het niets. Sowieso viel alles midden in de set uit maar wat een fijne liveband is dat. En de motorgeluid voor elk concert mogen ze weglaten. Voelt erg amateuristisch aan. Maar ze zullen het vast contractmatig hebben laten vast leggen.

Floor Jansen was wel hoogtepunt. Veel Nightwish werk en wat nieuwe track van het album dat volgend jaar uitkomt.

Dag 1 voorbij, Mijn schema was Parris - The Damn Truth - Floor Jansen - Bizkit Park - Airbourne - Biohazard - Within Temptation - Steel Panther - Volbeat
Ik heb me uitstekend geamuseerd. Maar merendeel van de acts vielen me vandaag tegen. Steel Panther was ontzettend flauw. Na 15 minuten ouwe hoeren ben ik buiten de tent verder gaan kijken (met een nieuw drankje). Leuk voor eens maar te veel gimmick. Within Temptation is ook over zijn houdbaarheidsdatum heen. Dat nieuwe werk is niet sterk. Gelukkig eindigde ze met Ice Queen en Mother Earth. Maar het is wel duidelijk dat Sharon niet meer de stem van 20 jaar geleden meer heeft. Biohazard luisterde ik naar toen ik 16 was. En na een half uurtje was ik bek af. Niet meer mijn muziek maar wel leuk om mijn tieneridolen eens live te zien. Verrassing voor mij was Bizkit Park. Ben niet zo van de coverbands maar ik had trek in een beetje nu metal en ze raakten precies the spot. Wel jammer dat de stoppen doorsloegen op de helft. En Floor Jansen. Jeetje wat een powerhouse. Veel Nightwish, fijn nieuw werk (album volgend jaar). Afsluiter Volbeat krijgt de voordeel van de twijfel. Zanger heeft al tijdje stemproblemen. Vandaag was hij goed bij stem in vergelijking met de rest van de tour (iets meer rust gehad voor dit optreden). Maar ook hier erg karig met de oudjes. Op naar morgen (ofja het is al vandaag). De langste festivaldag. Moby om half 12 heb ik zin in.

Users who are viewing this thread