Rock Werchter 2026

hmm ik zie nog niet direct een reden om slipknot te verwachten (geen album/tourplannen voor zover ik weet?)
maiden neemt ook eens een pauze gelukkig

Ghost, Gojira, Parkway Drive, Sleep Token zijn allemaal wel aan de beurt om weer eens langs te komen, maar of die het daarmee redden qua ticketverkoop

heb je over Slayer echt iets opgevangen of is dat een gokje? heb niet het idee dat die echt zin hebben in een Europese tour?
Er is al aantal jaar sprake van Slayer. Dus het moet er wel eens van komen gok ik? Hellfest zal wel mee pushen.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
ik zou een sleep token wel op werchter willen zien bv
lijkt me voor de fans toch niet ideaal als die in het zonlicht spelen op de majors ipv in het donker op metalfestivals?

al heb ik geen idee waar die band precies mee bezig is, meeste bands willen maximaal cashen op het toppunt van de hype maar deze band besluit dan om een paar jaar niet te touren en te wachten tot iedereen ze weer vergeten is

lijkt me voor de fans toch niet ideaal als die in het zonlicht spelen op de majors ipv in het donker op metalfestivals?

al heb ik geen idee waar die band precies mee bezig is, meeste bands willen maximaal cashen op het toppunt van de hype maar deze band besluit dan om een paar jaar niet te touren en te wachten tot iedereen ze weer vergeten is
Als ze hun werkritme aanhouden komt er volgend jaar weer een nieuwe plaat en zullen ze allicht dan weer uitgebreid touren. Intussen blijven hun nummers vlot over de honderd miljoen streams halen. Op zich ook een verademing dat er nog grote groepen zijn die schaarste willen creëren ipv elk jaar uitgebreid op elke straathoek te spelen.

i know, maarja dromen mag

een ghost zie ik ooit ook wel eens de overstap maken (of hoop ik)
Dan zou Ghost al serieus commercieel moeten doorbreken, vorige keer sportpaleis was ook niet uitverkocht?
Dan lijkt me Graspop, die echt veel hoge spots moeten invullen, en met uitstervende headliners zitten, voorlopig nog realistischer?

denk dat voor zowel Ghost als Sleep Token hetzelfde verhaal is.
als die bands wat vaker zouden touren, zouden ze ruimte hebben om een keer RW te doen
met dat 'schaarste creëren' is het vooral aantrekkelijk om om de zoveel jaar een keertje te komen headlinen op Graspop, om dan weer een aantal jaar weg te blijven. is natuurlijk ook de reden dat een band als Parkway Drive meerdere keren op Werchter stonden, als je toch ieder jaar in België speelt kan je het je veroorloven om eens andere festivals te doen en te proberen een nieuw publiek te bereiken.

In elk geval wel wat te speculeren naar potentiële RW-headliners toe, of Barn grootheden:

Headliner:
- Tame Impala
- Blink 182
- Charli xcx
- Muse
- The Strokes (als die voorlaatste willen spelen)
- Fontaines DC
- NBT

Barn:
- Phoebe Bridgers
- Robyn
- Jungle
- James Blake

Dagevents:
- Olivia Rodrigo

En dan vergeet ik er nog wel een aantal...

• Leuk
Waarderingen: swissepfan
Dan zou Ghost al serieus commercieel moeten doorbreken, vorige keer sportpaleis was ook niet uitverkocht?
Dan lijkt me Graspop, die echt veel hoge spots moeten invullen, en met uitstervende headliners zitten, voorlopig nog realistischer?
was toch uitverkocht niet?
en een Electric callboy is ook wel zo eentje!

In elk geval wel wat te speculeren naar potentiële RW-headliners toe, of Barn grootheden:

Headliner:
- Tame Impala
- Blink 182
- Charli xcx
- Muse
- Fontaines DC
- NBT

Barn:
- Phoebe Bridgers
- Robyn
- Jungle
- James Blake

Dagevents:
- Olivia Rodrigo

+ Pearl Jam weer op tour dacht ik ergens te lezen.

Lijkt me wel héél gul? Voor hun AFAS show gooiden ze zelfs niet eens de tweede ring mee in de verkoop.

Wie wél in een vingerknip 2 AFASsen vulde, is nog niet genoemd, en dat is Raye. Een avondje Phoebe - Raye en ik ben daar.
Avondje Rosalia mag ook.

Headliner:
- Tame Impala
- Blink 182
- Charli xcx
- Muse
- Fontaines DC
- NBT

Barn:
- Phoebe Bridgers
- Robyn
- Jungle
- James Blake

Dagevents:
- Olivia Rodrigo

En lijkt me nog maar tipje te zijn, kan heel wat namen bedenken die mogelijk nog in de running komen voor de laatste twee posities. Net zoals er nog heel wat zullen afvallen. Remember al onze lijstjes begin juli 2025.

Ik denk aan Raye, Olivia Dean, Sombr, Rosalia, Editors, Benson Boone, Sabrina Carpenter, Pearl Jam en dan heb je nog namen die uit het niets plots opduiken. En wat met Fred Again?

Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread