Pinkpop 2026

Wat ons betreft was alles wel prima geregeld. Qua beleving een editie van goed smeren en veel drinken. Maar wat zag Pinkpop er mooi uit als je binnen kwam of op afstand haar kon overzien. Heerlijk hoe Pinkpop dit jaar opgebloeid was ten opzichte van de bijna verwelkte staat na afgelopen editie. Voelde enige ontroering bij het overzien van haar mooie aanblik.
IMG-20260620-140815771.jpg

Heb niet echt lang ergens in een rij moeten staan, je moet dan ook niet ergens precies rond het conservatieve etenstijd voor hollanders proberen eten te gaan halen. Dan zijn de rijen doorgaans langer. Maar buitenom de 17:00 uur grens waren de eettentjes soms zelfs zo aan de beurt.
Enige probleem dat we ondervonden was het uitvallen van de biertap door technische problemen tijdens Morello langs de tent, dat was een vervelend moment.
IMG-20260619-173054633-HDR.jpg

Toiletten hebben ik, en misschien nog belangrijker m'n dochter, geen enkel probleem gehad om aan de beurt te komen. Of zelfs dat zij zich zo op haar gemak voelde dat ze tijdens het kijken naar een optreden gewoon zelf tussen de menigte ging en binnen enkele minuten weer terug was.
Water, naar ons mening waren er voldoende watertappunten, bij de toiletten was je zelfs sneller aan de beurt en bij de bakken links van North stage was je ook zo aan de beurt. Waterdruk was wel behoorlijk uitgeput, dat er op hete momenten pisstraaltjes uit de kraan kwamen, maar daar kan Pinkpop niets aan doen.
IMG-20260620-141812173-HDR.jpg

Schaduw zoeken was op de heetste momenten wel wat lastiger, maar zeker niet onmogelijk.
Qua bezoekers aantallen was het nog net prima te doen, voor mijn gevoel was de zondag zelfs de drukste dag. Maar de 4000m2 extra was wel echt te merken. Mooi hoe ze deze opzet gedaan hadden. Het Reumkenspad mag overigens volgend jaar breder en voor tweerichtingsverkeer. Daarnaast, waarom stond Tom Morello in de tent? Was geen bijkomen aan meer toen we aankwamen. Maar voor Max McNown was dan weer geen punt tent in te komen. Tent had overigens rondom nieuwe zij doeken, lamellen die bij een windkracht van > 7 razendsnel dicht kunnen, Neptunes en Pinkpop hadden de tent dit jaar prima aangepakt en geïnvesteerd voor de toekomst.
IMG-20260619-135925722.jpg

Cashless systeem is nu 2e jaar en bevalt me echt heel goed. Gewoon telefoon langs de kassa en pling. Vreemd genoeg wel voor elkaar gekregen 8 tokens blijkbaar in mijn zak te hebben op zondag ochtend, terwijl we alles telkens netjes inwisselde... Vond het ook wel een prima idee dat oa fris uit blik kwam, zal enorm op de plastics gescheeld hebben. Vond ook de minimale prijsstijgingen aardig binnen de perken blijven voor zo'n groot evenement. Maakt Pinkpop binnen zijn klasse niet de duurste in haar soort.
IMG-20260621-164043193-HDR.jpg

Daarnaast kwamen er ook nog achter, dat als je je fiets vergeet af te sluiten, die s avonds gewoon nog in de bewaakte stalling staat...
...enne... Onvergetelijke Blondje van Brand, was oke, maar niet helemaal wow. Maar eentje overslaan, dat uiteraard niet gedaan.
En voor de mensen die me / of ik heb heb aangesproken, leuk jullie gezien te hebben! Bij enkel van jullie spat de Pinkpop-vreugde uit de ogen tijdens die dagen, dat geeft een warm gevoel om mede enthousiastelingen tegen te komen in die 3 dolle dagen.
IMG-20260619-231536728.jpg

(Next up... mijn beleving rond de acts die we gezien hebben)
 
1. The Cure🏆

2. Tom Morello
3. Idles
4. Electric Callboy
5. Foo Fighters
6. Yungblud
7. The Haunted Youth
8. The Pretty Reckless
9. Leap
10. 21 Pilots

Honorable mentions voor Fat Dog, Wodan Boys, Kingfishr, Wet Leg en the Beaches! (en misschien vergeet ik nog wel meer...)

Enorm verheugd op the Cure vantevoren en ze hebben alle verwachtingen overtroffen, gewoonweg 2 uur staan genieten! Mooi dat bijna iedereen dit zo ervaren heeft. Samen met Tom Morello waren dit voor mij echt perfecte shows van begin tot eind! Erg dankbaar dat ik The Cure nog heb mogen zien.
Sowieso geen enkele band gezien dit weekend die me tegenviel, of waar ik het niet naar m'n zin heb gehad.

Ik heb hier een paar keer voorbij zien komen dat het publiem wat tam was, maar dit heb ik zelf ondanks de hitte totaal niet zo ervaren. Vond juist iedereen erg enthousiast met als toppunt Yungblud, waar het hele veld volgens mij mee deed met de show. Misschien dat de beleving dan ook veel met je eigen plek te maken heeft, aangezien ik het liefst wel verder naar voren ga staan voor de sfeer.
Ook vond ik het publiek veel prettiger in de omgang dan vorige edities Pinkpop, iedereen leek vriendelijk! Andere jaren nog wel eens last gehad van voordringers bij de bar en de 'dutch disease', maar dit jaar totaal niet! Mensen waren ook behulpzaam en soms in voor een praatje:)

De faciliteiten vond ik ook beter dan voorgaande jaren en de upgrades op het terrein een dikke plus! Op de groepscamping was alles perfect, van wc's tot douches en opfrisplekken. Als ik dan toch een minpuntje zou moeten noemen, was dit het 2e rondje op het festivalterrein; deze kwam niet zo goed uit de verf. Puur omdat dit éénrichtingsverkeer was. Als dit pad iets breder zou zijn en 2 kanten op zou gaan, zou dit wel meer nut hebben!

Dit jaar op pad geweest met een groep van 6, waarvan 4 voor het eerst naar Pinkpop gingen. Ook zij waren razend enthousiast en zouden volgend jaar zo weer heen gaan. Al met al denk ik dat dit jaar veel goede stappen zijn gezet door de directie; op naar volgend jaar! :cool:
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: degrotegeneraal
Wat ons betreft was alles wel prima geregeld. Qua beleving een editie van goed smeren en veel drinken. Maar wat zag Pinkpop er mooi uit als je binnen kwam of op afstand haar kon overzien. Heerlijk hoe Pinkpop dit jaar opgebloeid was ten opzichte van de bijna verwelkte staat na afgelopen editie. Voelde enige ontroering bij het overzien van haar mooie aanblik.
IMG-20260620-140815771.jpg

Heb niet echt lang ergens in een rij moeten staan, je moet dan ook niet ergens precies rond het conservatieve etenstijd voor hollanders proberen eten te gaan halen. Dan zijn de rijen doorgaans langer. Maar buitenom de 17:00 uur grens waren de eettentjes soms zelfs zo aan de beurt.
Enige probleem dat we ondervonden was het uitvallen van de biertap door technische problemen tijdens Morello langs de tent, dat was een vervelend moment.
IMG-20260619-173054633-HDR.jpg

Toiletten hebben ik, en misschien nog belangrijker m'n dochter, geen enkel probleem gehad om aan de beurt te komen. Of zelfs dat zij zich zo op haar gemak voelde dat ze tijdens het kijken naar een optreden gewoon zelf tussen de menigte ging en binnen enkele minuten weer terug was.
Water, naar ons mening waren er voldoende watertappunten, bij de toiletten was je zelfs sneller aan de beurt en bij de bakken links van North stage was je ook zo aan de beurt. Waterdruk was wel behoorlijk uitgeput, dat er op hete momenten pisstraaltjes uit de kraan kwamen, maar daar kan Pinkpop niets aan doen.
IMG-20260620-141812173-HDR.jpg

Schaduw zoeken was op de heetste momenten wel wat lastiger, maar zeker niet onmogelijk.
Qua bezoekers aantallen was het nog net prima te doen, voor mijn gevoel was de zondag zelfs de drukste dag. Maar de 4000m2 extra was wel echt te merken. Mooi hoe ze deze opzet gedaan hadden. Het Reumkenspad mag overigens volgend jaar breder en voor tweerichtingsverkeer. Daarnaast, waarom stond Tom Morello in de tent? Was geen bijkomen aan meer toen we aankwamen. Maar voor Max McNown was dan weer geen punt tent in te komen. Tent had overigens rondom nieuwe zij doeken, lamellen die bij een windkracht van > 7 razendsnel dicht kunnen, Neptunes en Pinkpop hadden de tent dit jaar prima aangepakt en geïnvesteerd voor de toekomst.
IMG-20260619-135925722.jpg

Cashless systeem is nu 2e jaar en bevalt me echt heel goed. Gewoon telefoon langs de kassa en pling. Vreemd genoeg wel voor elkaar gekregen 8 tokens blijkbaar in mijn zak te hebben op zondag ochtend, terwijl we alles telkens netjes inwisselde... Vond het ook wel een prima idee dat oa fris uit blik kwam, zal enorm op de plastics gescheeld hebben. Vond ook de minimale prijsstijgingen aardig binnen de perken blijven voor zo'n groot evenement. Maakt Pinkpop binnen zijn klasse niet de duurste in haar soort.
IMG-20260621-164043193-HDR.jpg

Daarnaast kwamen er ook nog achter, dat als je je fiets vergeet af te sluiten, die s avonds gewoon nog in de bewaakte stalling staat...
...enne... Onvergetelijke Blondje van Brand, was oke, maar niet helemaal wow. Maar eentje overslaan, dat uiteraard niet gedaan.
En voor de mensen die me / of ik heb heb aangesproken, leuk jullie gezien te hebben! Bij enkel van jullie spat de Pinkpop-vreugde uit de ogen tijdens die dagen, dat geeft een warm gevoel om mede enthousiastelingen tegen te komen in die 3 dolle dagen.
IMG-20260619-231536728.jpg

(Next up... mijn beleving rond de acts die we gezien hebben)

Zie ik dat nou goed, had jij tuinterras kaarten??
 
  • Haha
Waarderingen: DennisvdBr
Vrijdag
Hopen dat er nog plek is op de camping en tentje opzetten - (Herfshane)- Sleep Theory - The Pretty Reckless - Vaccines - Kingfishr - Ecca Vandal - Electric Callboy - Plot in You - 21 Pilots

Zaterdag
Hang Youth - Triggerfinger - Wodan Boys - Jehnny Beth - Leap - Haunted Youth - Franz Ferdinand - Idles - Editors - stukje Soulwax - The Cure

Zondag
Dadi Freyr -
Hoogmis van het Zuiden - White Lies - Die Spitz - Royel Otis - Wet Leg - Yungblud - Fat Dog - Foo Fighters

Eigenlijk moet ik na Pinkpop een schema maken waar ik nu werkelijk ben geweest 😂
Vrijdag
Sleep Theory - halverwege binnen gekomen
The Pretty Reckless - Voorvak. Publiek voorin leek er nog niet echt zin in te hebben, waarschijnlijk nog wennen aan de zon
Bijkomen en eten met Vaccines op de achtergrond
Stukje Kingfishr en stukje Ski Aggu want het leek te gaan waaien en reegeenen maar dat was nie
Ecca Vandal nogmaals geprobeerd en nogmaals na 2 nummers weggelopen
Electric Callboy blijft leuk, maar bij elk nummer omkleden haalt wel echt de vaart uit de show met ambient robot noises.
Yong Yello - nog net paar nummers gezien, had eerder moeten gaan want was fantastisch. Fijne band erbij.
Plot in You - toffe band, rare visuals. Goede voorbereiding voor Jera
Zara Larsson - het dansje nog kunnen proberen meedoen (en falen)
21 Pilots - nogmaals excuses voor het niet afkloppen

Opzich vrijdag nog redelijk volgens voorspelling. En blij dat ik langs Yong Yello ben gelopen.
 

Users who are viewing this thread