Graspop Metal Meeting 2026

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lars.
  • Startdatum Startdatum
  • Featured
Limp Bizkit heeft gewoon een headlinepositie gekregen deze zomer op vele festivals omdat er gewoonweg niks anders voorhanden is hé. In feite gewoon hetzelfde met The Offspring.

In theorie zijn dat gewoon bands voor rond 20h te spelen ofzo.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Of hebben jullie die zang leren waarderen?
Aha, dus het is wel zingen? 😜

Ha Ha Smile GIF by The Tonight Show Starring Jimmy Fallon

• Haha
Waarderingen: Mark's Kal en Koekdoos
bark nu op de live stream
weer t oude liedje, voor mij persoonlijk dan
de muziek, heel gaaf
de zang, lijkt nergens op

waarom hebben zo veel metal acts een zanger die niet kan zingen, want sorry maar grunten valt bij mij niet in de cattegorie zingen.
soms heb je bands waarbij t afgewisseld wordt, dan snap ik t nog.

er is een reden waarom zo veel mensen metallica geweldig vinden
muzikaal zijn die niet anders dan honderden bands, het verschil zit puur in de zang.

echt jammer want de muziek van bark vind ik echt heel gaaf

t is natuurlijk allemaal mijn persoonlijke mening, maar vraag me wel af of meer mensen daar last van hebben?

Veel metal heeft gave instrumentals, maar inderdaad, zodra de zang begint, haak ik af. Je bent daar niet de enige in! Prima als er een keer wat in Epica of Alestorm zit verwerkt, maar bij het inluisteren van Graspop kan ik eigenlijk op basis van het genre en hoe de eerste zin wordt gezongen al wel bepalen of het iets voor me is. Ik adviseer je de zaterdag Jupiler en zondag mainstages te streamen dit weekend :)

• Geweldig
Waarderingen: El_Leipo
Veel metal heeft gave instrumentals, maar inderdaad, zodra de zang begint, haak ik af. Je bent daar niet de enige in! Prima als er een keer wat in Epica of Alestorm zit verwerkt, maar bij het inluisteren van Graspop kan ik eigenlijk op basis van het genre en hoe de eerste zin wordt gezongen al wel bepalen of het iets voor me is. Ik adviseer je de zaterdag Jupiler en zondag mainstages te streamen dit weekend :)
ik heb precies t zelfde, is ook de reden dat ik niet snel naar graspop zal gaan,
op LL of pinkpop vind ik t supervet als er een keer een "hardere" band komt, maar de hele dag door, gaat mij vervelen

Nee. Maar ik vind wel dat er momenten in liedjes zijn waar het 'nodig' kan zijn, zoals Koekdoos al zei doen Alestorm en Epica dat best goed, in mijn mening Sleep Token ook. Bark (en bijv. Behemoth) is voor mij wel een uitzondering aangezien ze veel groove hebben, dus ik ga sowieso niet voor de zang. Al heb ik wel liever een aangename afwisseling zoals bij Alestorm, President, Bad Omens etc. Een set met alleen maar lieve clean vocals vind ik tegenwoordig ook niks meer, al kan een Powerwolf daar wel mee wegkomen

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
t is natuurlijk voor iedereen anders, ik hou wel van een beetje rauwe stem, maar te rauw is ook nx.

ben blij dat er niet alleen in sta. :)

ik heb precies t zelfde, is ook de reden dat ik niet snel naar graspop zal gaan,
op LL of pinkpop vind ik t supervet als er een keer een "hardere" band komt, maar de hele dag door, gaat mij vervelen

Voor mij is er elk jaar wel minimaal een dag te vullen op Graspop, en op zich ook wel gewoon een heel weekend programma, al ga ik niet voor “opvulbands” dat geld neerleggen.

Maar eigenlijk krijg ik behalve vrijdag elke dag wel een mooi programma. Een dag zoals deze zondag kan ik je wel echt aanraden om toch eens mee te pakken dan. Zo’n reeks als Alice Cooper, Foreigner, Def Leppard, Europe en Extreme is zeer toegankelijk, al moet het wel je ding zijn alsnog. Sabaton hetzelfde verhaal.

• Leuk
Waarderingen: El_Leipo
Een uitzonderlijke frontman verhult niet dat de liedjes van Letlive toch best dun zijn. Missen de kracht, melodie en inhoud van wat Fever 333 zo goed maakte

• Leuk
Waarderingen: jvandeweyer
Een uitzonderlijke frontman verhult niet dat de liedjes van Letlive toch best dun zijn. Missen de kracht, melodie en inhoud van wat Fever 333 zo goed maakte
Lijkt vooral de mix te zijn. Op album komen ze steviger uit de hoek.
Mochten mensen het niet weten, Letlive bestond overigens al voor Fever333. Dit is hun afscheidstour, wat ondertussen al twee zomers duurt.

• Leuk
Waarderingen: festivalryo en TMS98
Top 5 donderdag:
  1. President, zo ontiegelijk veel beter als op Spotify!!! Kippenvel.
  2. Pennywise, mooi punkrock feestje. Juiste band op het juiste moment.
  3. Combichrist
  4. Wolves in the throne room
  5. A day to remember
Eervolle vermelding voor Accept en Bloodywood (als ik bij de laatste in de tent had kunnen staan was dit zeker top 5 geweest) en natuurlijk de toffe meeting! @duck Heb ons 2 jaarlijkse bijklets momentje gemist. Ben je niet hier dit weekend?

Vraag me wel af hoe ik 4 dagen ga overleven in deze hitte met maar 3 dagen rust na Bks. Hij is best pittig moet ik zeggen. Verwacht vanavond wat eerder te vertrekken om wat energie te sparen want wil morgen om 12:00 weer hier zijn en Volbeat is toch niet mijn ding.

Precies niet het beste jaar pr gewijd voor Graspop.

Sterfgeval op woensdag, gebrekkig hitteplan, verkrachting op donderdag.

Graspop kan niet aan alles iets doen maar het wordt toch maar weer gretig opgepikt door kwaliteitskrant HLN.

• Wow
Waarderingen: Jamel en Koekdoos
bark nu op de live stream
weer t oude liedje, voor mij persoonlijk dan
de muziek, heel gaaf
de zang, lijkt nergens op

waarom hebben zo veel metal acts een zanger die niet kan zingen, want sorry maar grunten valt bij mij niet in de cattegorie zingen.
soms heb je bands waarbij t afgewisseld wordt, dan snap ik t nog.

er is een reden waarom zo veel mensen metallica geweldig vinden
muzikaal zijn die niet anders dan honderden bands, het verschil zit puur in de zang.

echt jammer want de muziek van bark vind ik echt heel gaaf

t is natuurlijk allemaal mijn persoonlijke mening, maar vraag me wel af of meer mensen daar last van hebben?
Klinkt alsof je een livestream kijkt van een metalfestival en boos bent dat je vervolgens metal te zien krijgt?

Klinkt alsof je een livestream kijkt van een metalfestival en boos bent dat je vervolgens metal te zien krijgt?
oh nee ik ben absoluut niet boos, t was op dat moment gewoon t enige dat op de stream te zien was.
en dat vond ik toevallig niet zo tof
ik kijk straks ook naar de stream van pinkpop en daar ga ik waarschijnlijk weer klagen dat te poppy is :ROFLMAO:

• Haha
Waarderingen: MetalLimbo en Loek123
oh nee ik ben absoluut niet boos, t was op dat moment gewoon t enige dat op de stream te zien was.
en dat vond ik toevallig niet zo tof
ik kijk straks ook naar de stream van pinkpop en daar ga ik waarschijnlijk weer klagen dat te poppy is :ROFLMAO:
Ja kan wel begrijpen dat het niet iedereen zijn ding is, grunts zijn er ook wel in allerlei vormen. Zo vind ik bepaalde grunts fantastisch (parkway drive bv) en andere weer verschrikkelijk (knocked loose)

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Hebben inderdaad zelf stiften daar. Je kan gewoon wanneer jouw band naar keuze begint aan de zijkant van de betreffende rij aanlopen naar de crew-persoon die daar staat en je fastlane inleveren en direct aan de beurt zijn!

Fastlane tickets zijn wel gebonden aan de dagen, dus je kan ze niet opsparen voor een andere dag!

Edit: Ze hebben standaard zwarte stiften, en soms ook zilver. Wit nog niet tegen gekomen.
Mercikes! Kunnen ze met die zilveren stiften op shirts tekenen?

Top 5 donderdag:
  1. President, zo ontiegelijk veel beter als op Spotify!!! Kippenvel.
  2. Pennywise, mooi punkrock feestje. Juiste band op het juiste moment.
  3. Combichrist
  4. Wolves in the throne room
  5. A day to remember
Eervolle vermelding voor Accept en Bloodywood (als ik bij de laatste in de tent had kunnen staan was dit zeker top 5 geweest) en natuurlijk de toffe meeting! @duck Heb ons 2 jaarlijkse bijklets momentje gemist. Ben je niet hier dit weekend?

Vraag me wel af hoe ik 4 dagen ga overleven in deze hitte met maar 3 dagen rust na Bks. Hij is best pittig moet ik zeggen. Verwacht vanavond wat eerder te vertrekken om wat energie te sparen want wil morgen om 12:00 weer hier zijn en Volbeat is toch niet mijn ding.
@Moniek, ik kom morgen :cool:

• Confetti
Waarderingen: MetalLimbo

Users who are viewing this thread