Best Kept Secret 2026

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brian
  • Startdatum Startdatum
  • Featured
Het zou wel leuk zijn als Best Kept volgend jaar ook een vrouwelijke headliner heeft ipv alleen maar witte 50+ mannen. Maar verder hoor je mij niet klagen over de line-up!
Het viel ons juist op hoeveel powervrouwen er dit jaar stonden; Sudan Archives, Hayley Williams, Naika, Sylvie Kreusch, Wolf Alice, Merol, Sophie Straat, Pommelien, Aldous Harding, Hiqpy etc etc.

Geen headliner maar vrouwelijke artiesten krijgen volop het podium.

Phoebe Bridgers, Little Simz, Raye, Lorde, Olivia Dean, Lana del Rey(deze gaat niet gebeuren natuurlijk), PJ Harvey, Charli XcX. Het moet natuurlijk allemaal touren en je moet ook steeds maar weer opboksen tegen Mojo/LiveNation.
Leuke lijst, maar lijkt me inderdaad moeilijk voor BKS om dit soort namen weg te halen van Pinkpop of Werchter. Al zitten er wel bij die zouden moeten kunnen.

Het viel ons juist op hoeveel powervrouwen er dit jaar stonden; Sudan Archives, Hayley Williams, Naika, Sylvie Kreusch, Wolf Alice, Merol, Sophie Straat, Pommelien, Aldous Harding, Hiqpy etc etc.

Geen headliner maar vrouwelijke artiesten krijgen volop het podium.
Mee eens wat mij betreft. Viel mij ook op.

Bij Awakenings kon je VIP parkeertickets kopen. Dan parkeer je aan de andere kant van het terrein, dan ben je echt binnen 5 minuten binnen.
Oei liever niet dat hele VIP/glamping gebeuren op BKS. Die logdes erbij zijn prima, maar de kneiterharde upsell van MOJO hier liever niet zeg

Ik vind het toch wel bijzonder hoe iedereen Gorillaz zo hoog plaatst in de lijstjes. De band was goed, de gastoptredens waren vet, maar de desinteresse van een dronken Damon laat toch wel een bittere smaak na. Ik vind het behoorlijk respectloos naar het publiek en naar je band dat je niet eens meer echt uit je woorden komt en met moeite je nummers kan zingen en spelen. Zeker na de toewijding van de andere 2 headliners dit weekend

• Leuk
Waarderingen: Davidd en ap908sdfdu
Mijn kleine terugblik op BKS.

De nieuwe indeling beviel mij wel. Casbah en de Cul ernaast voelden voor mij als een logisch geheel. De netten bij de Cul ook prima om maar wat te hangen, al heb ik dat zelf niet gedaan. En omdat ik zelf zoveel avonden heb doorgebracht in de Cul ook lichte trots op de Cul op BKS.

De Secret bevalt als tent wel. Denk wel dat ze meer kunnen doen met die area, want zeker als het niet zo druk was, was het er erg leeg.

Ik snap de nieuwe tent van the Floor niet helemaal. Was die groter? Leek mij toch niet. Als ik de gelegenheid heb, ga ik dat St. Paul eens navragen. Deed wat mij betreft licht afbreuk aan de sfeer daar, want de veelkleurigheid die ik zo goed bij hem vind passen was weg. Terwijl de aankleding nog wel hetzelfde was.
Hoe dan ook, het blijft mijn favoriete plek En wat mij betreft ook de usp van BKS. Zo fijn om daar altijd op terug te kunnen vallen, nog fijner om daar op zondagnacht het emotionele hoogtepunt te beleven met iedereen die ik ken.

BKS was drukker, onmiskenbaar, zeker op zaterdag. Maar ik vond het niet te druk. De wachtrijen waren wat mij betreft nog prima te doen.
Sowieso erger ik me op BKS nooit. Het is zo’n fijn publiek, en als er dan toch een keer iemand irritant is, zoals bij Job Jobse, ga ik wel ergens anders staan. Ik heb nog nooit een optreden niet kunnen beleven zoals ik dat wilde.

Vooral genoten van Nation of Language. Alles klopte wat mij betreft: sound, liedjes, performance - en de drie artiesten zelf waren ook een genot om naar te kijken. Fijn ook dat het publiek zo enthousiast reageerde en elke keer een ovationeel applaus gaf.

Verder een shout out naar Gelli Haha die voor/tijdens de Gorillaz een heerlijk theatraal optreden gaven voor een nog half gevulde Secret. Echt zo’n act die ik alleen op een festival ga kijken.

Ik vind het toch wel bijzonder hoe iedereen Gorillaz zo hoog plaatst in de lijstjes. De band was goed, de gastoptredens waren vet, maar de desinteresse van een dronken Damon laat toch wel een bittere smaak na. Ik vind het behoorlijk respectloos naar het publiek en naar je band dat je niet eens meer echt uit je woorden komt en met moeite je nummers kan zingen en spelen. Zeker na de toewijding van de andere 2 headliners dit weekend
Objectief gezien heb je natuurlijk gelijk. Maar ik heb mijn top samengesteld puur op hoeveel ik effectief genoten heb van de concerten, volledig subjectief dus. En dan verdient het gewoon een derde plaats voor mij. Het helpt natuurlijk veel dat ik fan van Gorillaz ben - de songs en de visuals staan voor mij als een huis.

• Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante
Mijn toppers
Girls To The Front DJ set 10
Madra Salach 10
Nick Cave 10
Jack White 10
Gorillaz 10
Tramhaus 9
Pommelien Thijs 8
Maddie Ashman 8
Dame Area 8