Best Kept Secret 2026

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brian
  • Startdatum Startdatum
  • Featured
Gisteren wat minder gezien dan verwacht, maar toch een paar keer enorm genoten.

Weval was een leuk feestje en een ideale manier om de dag in te vliegen. Sorry was teleurstellend en kon me niet meekrijgen. Wolf Alice was een fijne show, maar ik vind de oude nummers nog steeds beter landen. Nick Cave toch weer met een paar kippenvel momenten, maar ook wel last gehad van veel praters, ondanks dat we ons meermaals hebben verplaatst en daardoor ook vroeger zijn vertrokken. Stukje Kumo99 gezien, wat wel een leuk feestje leek. En afgesloten met Dame Area, was voor mij tot nu toe de beste show van het weekend was. Echt de hele tent rondgesprongen terwijl de frontvrouw zich keihard smeet, geweldig! Daarna toch even rondgelopen om het nachtprogramma een kans te geven, maar dit was niet de muziek/sfeer waar ik op wil gaan dansen.

• Leuk
Waarderingen: Matthijs en timbo
Aan de reviews te lezen, zal ik hier wellicht de enige zijn met een kritische noot richting Nick Cave.

Het was zeker en vast een goede show, maar het echt magische zoals ik hem in 2017 en 2022 zag spelen, is voor mij nu toch wat weg. Iets te veel rustige nummers in het middenstuk en dan hopen op een crescendo finale en speelt hem dat ene nummer van tien minuten waardoor het voor mij weer inzakte.

Nogmaals, ik begrijp dat mensen het uitstekend en weergaloos vinden, maar de dreiging, waar hem zo voot gekend was, is er nu toch echt wel uit aan het gaan.

Wat wordt er hier weer geklaagd. Lowlands-publiek, publiek dat misschien nog niet één artiest kent, dutch disease, beveiliging die te goed beveiligt, mensen die je dooddrukken bij Nick Cave, te lompe moshpit door ouderen met een midlifecrisis, meer mensen die voor de sfeer komen omdat het zo langzaam uitverkoopt (hoe was dat andere jaren dan???), oudere jongeren die eten gaan halen op precies de domste tijd.

Dit gaat toch nergens meer over?

Wat wordt er hier weer geklaagd. Lowlands-publiek, publiek dat misschien nog niet één artiest kent, dutch disease, beveiliging die te goed beveiligt, mensen die je dooddrukken bij Nick Cave, te lompe moshpit door ouderen met een midlifecrisis, meer mensen die voor de sfeer komen omdat het zo langzaam uitverkoopt (hoe was dat andere jaren dan???), oudere jongeren die eten gaan halen op precies de domste tijd.

Je haalt nu wel enkele stukjes uit mensen hun totaalervaring. Ik vind het hartstikke mee vallen en lees ook genoeg positieve dingen. Als iemand die dit jaar niet kon vind ik het juist interessant om alles mee te krijgen en het te vergelijken met mijn eerdere ervaringen om zo ook te kijken welke festivals ik volgend jaar wil bezoeken.

Nee, inderdaad. Vervelend dat mensen hun mening en ervaring delen. Laten we het forum maar opdoeken.

Het is wel wat cherrypicking, want er staat ook voldoende positiefs.

Makkelijk wel om allemaal verschillende ervaringen van mensen op één hoop te gooien en dan te doen alsof dat het enige is wat er gezegd word. Een festivalweekend heeft leuke en minder leuke momenten, ik vind het juist fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die het ergens jammer vindt dat het festival zo anders is geworden de laatste jaren, en dat zit hem voor mij wel veelal in het publiek. Het is toch gewoon objectief kut/slecht dat mensen door alle optredens heen staan te praten?

Makkelijk wel om allemaal verschillende ervaringen van mensen op één hoop te gooien en dan te doen alsof dat het enige is wat er gezegd word. Een festivalweekend heeft leuke en minder leuke momenten, ik vind het juist fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die het ergens jammer vindt dat het festival zo anders is geworden de laatste jaren, en dat zit hem voor mij wel veelal in het publiek. Het is toch gewoon objectief kut/slecht dat mensen door alle optredens heen staan te praten?
Dat is objectief kut. Tenzij je zelf een praatgraag bent tijdens optredens - of je er meer dan gemiddeld goed voor kunt afsluiten, wat ik persoonlijk moeilijk vind. Concertetikette is echt behoorlijk down the drain gegaan de afgelopen jaren. Mag op een forum als dit bij uitstek benoemd worden. Staat genoeg positiefs tegenover in de verhalen die ik lees.

Aan de reviews te lezen, zal ik hier wellicht de enige zijn met een kritische noot richting Nick Cave.

Het was zeker en vast een goede show, maar het echt magische zoals ik hem in 2017 en 2022 zag spelen, is voor mij nu toch wat weg. Iets te veel rustige nummers in het middenstuk en dan hopen op een crescendo finale en speelt hem dat ene nummer van tien minuten waardoor het voor mij weer inzakte.

Nogmaals, ik begrijp dat mensen het uitstekend en weergaloos vinden, maar de dreiging, waar hem zo voot gekend was, is er nu toch echt wel uit aan het gaan.
Kan mij er wel in vinden dat zijn boodschap anders is (geworden). Daar hoort dan een ander soort setlist bij.
Gaat, mijn eigen interpretatie, meer om verzoening en het licht aan het einde van de tunnel (bijv. in de vorm van liefde) dan hoe donker de tunnel kan zijn.

• Leuk
Waarderingen: Matthijs
Geweldig om jullie ervaringen te lezen! Op naar een hopelijk geweldige derde dag. :)

Voor de Nick Cave kenners: hoe consistent zijn z'n setlists doorgaans? Want in deze tour zit Hollywood tot nu toe 2/2 keer in de setlist. Kan ik er dan vanuit gaan dat we die op Live is Live ook voorgeschoteld krijgen? Of valt daar nu nog weinig over te zeggen? Even alvorens ik voor niets van de hype uit elkaar barst...

• Leuk
Waarderingen: Jelle
Behoorlijk consistent, moet natuurlijk met de hele band alle nummers ingestudeerd hebben vooraf. Dan kun je niet variëren met honderd nummers. Alles wat hij gisteren speelde stond de show daarvoor ook op de setlist. Denk dat die nummers in Ierland de basis zullen zijn en dan soms wat minder als de show korter is.

• Pray
Waarderingen: Jamel
Ik zou zelf zeggen onder de kleinere zijn dit de must sees: Model/Actriz, Madra Salach, Yard Act, Genesis Owusu, Lime Garden, Gelli Haha. Ook als het niet je ding is, of je het niet kent, stuk voor stuk acts die live wel eens zouden kunnen klikken.
Dankjewel!!

Ik heb wel te doen met Gelli Haha. Die Secret volkrijgen op de zondag tijdens de headliner is vaak al moeilijk omdat niemand dan schijnbaar nog die kant op wil lopen, laat staan als daar ook nog Nederland - Japan naast staat. Paar jaar geleden was dat met Dorian Electra en later Billy Woods echt sneu. Zullen max zo'n 30-40 man hebben gestaan. Hopen dat dat met de toegenomen drukte wel wat beter gaat. Zelf ben ik er ook niet. Had het wel leuk gevonden maar ik wil toch graag Gorillaz zien.

Users who are viewing this thread