Het is erg stil geweest hier dit jaar, maar ik hoop dat iedereen een goed ADE heeft gehad.
Tweede ADE op rij voor mij en mijn zoon (mijn derde in totaal) en we hebben ons allebei fantastisch vermaakt. Het weer maakte het op sommige punten wel een uitdaging, maar we hebben ons er grotendeels doorheen geworsteld en het grootste deel van het programma dat we van tevoren hadden samengesteld, afgemaakt.
Donderdag zijn we naar een paar pop-upevenementen geweest, waaronder de Noetic and Key magazine showcase waar Jeff Mills en Dave Clark aanwezig waren en gewoon wat rondliepen. We zijn over het water gegaan om Confidence Man te zien bij DGTL en dat was een goede set, ondanks dat het minder dan een uur duurde. Het laatste feest van de avond was Visual Frequencies in het NXT museum, maar door de lange reis en de lange wandeling vanaf de veerboot waren we behoorlijk nat en moe, dus we zijn niet zo lang gebleven als gepland. De binnenopstelling was echter geweldig en het geluid was helder, maar erg hard.
Vrijdag begonnen we vroeg bij Radion voor Further x Homeless Homies. We waren op tijd binnen voor de middagset van Richie Hawtin en hij maakte het meer dan waar. Het publiek had er echt zin in en er hing een vriendelijke en levendige sfeer op de dansvloer. We waren allebei dol op de club en vonden het leuk om tussen de zalen te bewegen, omdat er zoveel geweldige dj's draaiden. We hadden een gastenlijst voor het Beatport-feest met Sara Landry en hoewel het niet onze scene was, was het leuk om wat vrienden te ontmoeten die hadden geholpen met de organisatie en de locatie te bekijken, wat erg cool was. Daarna maakten we een kort tripje naar de Smiley pop-up met Chloe Caillet, wat levendig en erg leuk was. Een vriend van ons draaide op het Seladoria x Casa-evenement, dus namen we de pont naar de NDSM-werf om ze een paar uur te zien draaien. Het publiek was veel ouder dan op de andere feesten waar we waren geweest, maar de sfeer was goed, ook al was het op dat moment vrij rustig.
Hoogtepunt van de dag zou Spielraum zijn, maar dat liep helaas anders. Onze kaartjes waren om 1-2 uur 's nachts, dus we maakten ons klaar en wachtten op de laatste bus voordat de nachtdienst om iets voor 1 uur 's nachts begon. Die arriveerde op tijd, maar reed ons voorbij omdat hij helemaal vol zat! We bekeken andere opties en besloten naar het centrum te lopen om de trein te halen. Hoewel het maar 10 minuten duurde, kwamen we in een storm terecht en werden we kletsnat. Vervolgens duurde het even voordat we de club vonden (we zagen er nog natter en kouder uit) voordat we werden begroet door de enorme rij die halverwege het gebouw stond. We zagen hier dat mensen een wachttijd van 1-2 uur voorspelden, dus besloten we met tegenzin om niet te blijven en de bus naar huis te nemen. Ik heb er nu echt spijt van, maar we waren allebei doodop en ik betwijfel of we lang waren gebleven als we naar binnen waren gegaan.
Zaterdag was lastig te plannen, omdat we kaartjes misten voor een paar dagevenementen die we leuk vonden. Uiteindelijk besloten we naar een paar pop-ups te gaan en het werd een erg leuke middag. Onze eerste stop was Bar Theo voor het Clone Records feest en we waren net op tijd om FJAAK achter de draaitafels te zien staan voor een set die voornamelijk uit vinyl bestond. De sfeer was geweldig en ze hadden ook een mooie selectie bieren! Het enige kleine minpuntje was het geluid, dat een beetje knisperend was, maar we hebben desondanks erg genoten van wat ze draaiden. We gingen naar Killacutz voor het einde van Andrey Pushkarev en vervolgens het begin van de overname door DJ Bone. We wilden Kink echter in Bar Theo zien, dus we gingen terug om hem te zien en het was weer een geweldige set. Todd Terry was er om platen te signeren en van de muziek te genieten, hoewel hij niet achter de draaitafels zat, wat jammer was.
's Avonds bezochten we de Loft voor het eerst voor Mas Tiempo met Skepta and Friends (Luke en Max Dean) en het was een behoorlijk goede avond. De hoofdzaal was overvol, dus we bleven meestal aan de rand van de dansvloer, waar wat meer ruimte was. De sfeer was vriendelijk genoeg, maar er waren ook veel modebewuste en opgedirkte mensen, wat natuurlijk bij zo'n locatie hoort. Ik weet niet zeker of ik er nog een keer heen zou gaan, tenzij er iemand was die ik per se wilde zien, maar we hebben ervan genoten en zijn blij dat we gegaan zijn.
We hebben een paar uur geslapen voordat we om 8 uur 's ochtends weer opstonden om de veerboot naar de NDSM-werf te nemen voor het SXM Festival in Faralda Crane. We wilden heel graag Deep Dish zien, maar we waren er net na afloop, wat teleurstellend was. Het publiek was veel ouder, maar erg vriendelijk en iedereen ging ervoor, ondanks het tijdstip. Net als de Loft was dit weer een locatie die ik wilde bezoeken en van mijn lijstje wilde afstrepen. Het uitzicht over Amsterdam was prachtig, inclusief het In The Woods-festivalterrein dat er vlak naast lag. Het geluidssysteem was heel krachtig en helder.
Het laatste feest van het weekend was Nouw in Bajes, wat grotendeels de keuze van mijn zoon was. We hadden kaartjes voor Jane Fitz Presents, maar hij is een grote fan van Salute, dus we gingen er laat in de middag heen om zeker te zijn van zijn set. We vonden de locatie allebei fantastisch, ook al stond de dansvloer bomvol met veel mensen die in en uit liepen. We wisten de Salute-avond achter het podium te bereiken en de sfeer was waarschijnlijk de beste van het hele weekend! Ik voelde me best oud, maar we hadden er geen enkel probleem mee en het was een hele fijne manier om ons feestweekend af te sluiten. Ik zou er absoluut weer naartoe gaan (ik had gehoopt Eris Drew en Octo Octa op zaterdag te zien, maar ik heb te lang gewacht met kaartjes kopen), dus ik houd de evenementen volgend jaar goed in de gaten.
Al met al was het weer een zeer succesvol en memorabel weekend. Ik heb wel een paar spijtgevoelens, maar die kunnen we hopelijk de volgende keer goedmaken, met Spielraum als hoofdact. We konden maar één Coda-kaartje bemachtigen, dus dat moesten we verkopen. We besloten ook om onze Zeezout-kaartjes in Het Concertgebouw te laten staan om mijn vriend te ontmoeten. Hoe leuk het ook was om hem weer te zien, ik wou dat we er toch nog even waren geweest, want de locatie is echt uniek. We hebben dezelfde accommodatie al geboekt van do t/m ma voor 2026, maar we zullen waarschijnlijk zaterdag en zondag alleen reserveren voor Spielraum en Coda (mits de kaartjes het toelaten!).