Rock Werchter 2025

Wanneer zou Mad Cool Festival zijn headliners aankondigen? Zijn er andere nog belangrijke internationale festivals die volgende week met nieuws komen dat interessant is voor Rock Werchter?

Donderdag:
Main Stage: ... - While She Sleeps - Amyl & The Sniffers - Iggy Pop - Fontaines DC - Deftones - Linkin Park
The Barn: Jacob Collier - Warhaus - Ry X - Jamie XX
KluB C: Artemas - FKA Twigs - Caribou
Slope: Wunderhorse

Vrijdag:
Main Stage: ... - Wet Leg - Jimmy Eat World - Girl In Red - Simple Minds - Turnstile - Green Day
The Barn: S10 - Tamino - Weezer - London Grammar - Underworld
KluB C: Lola Young - Mark Ambor - Purple Disco Machine
Slope: Bad Nerves

Zaterdag:
Main Stage: ... - Bazart - Franz Ferdinand - Goldband - RAYE - Oscar & The Wolf - Sam Fender
The Barn: Amenra - Patti Smith - Beth Gibbons - Elbow - Maribou State
KluB C: Blanco White - ... - Glass Animals - Barry Can't Swim
Slope: Gurriers

Zondag:
Main Stage: Nieve Ella - .... - Dean Lewis - Benson Boone - Gracie Abrams - Noah Kahan - Olivia Rodrigo
The Barn: Sylvie Kreusch - St. Vincent - Jack White - Rufus Du Sol
KluB C: Nia Archives - Overmono - Goose
Slope: English Teacher
Jack White in the barn als sub zie ik niet gebeuren.
Al hoop ik wel dat die barn op zondag wat gaat bieden want als deze main waarheid wordt..

• Leuk
Waarderingen: guillaume
Jack White in the barn als sub zie ik niet gebeuren.
Al hoop ik wel dat die barn op zondag wat gaat bieden want als deze main waarheid wordt..
In het verleden stond er al vaker een Barn head met iets dansbaars erna.
Maar Jack in de Barn dan hoop ik dat hij begint met 7NA, kwestie van de 'bakvissen' ervan tussen te halen.

• Leuk
Waarderingen: festirock
Iemand die mij wat opweg kan helpen met Deftones? Heb mij er nooit echt aan gezet. Wel paar nummers gezien op RW in 2006, maar is niet echt bijgebleven (itt Tool). Waar te beginnen?

Linkin Park doet het.

Nog nooit(!) eerder gebeurd in de geschiedenis van De Afrekening: één band die de top 3 domineert. Tot nu.

🥇 'The Emptiness Machine'
🥈 'Heavy Is The Crown'
🥉 'Two Faced'
Straffe prestatie.

• Leuk
Waarderingen: Joe
Laat ons eerlijk zijn, 80% van het huidige succes van Linkin Park is gewoon pure hyping é. Een heel groot deel van de stemmers op de Afrekening stemt er nu op 'omdat het nu zo hoort en cool is om te doen'. Niet zozeer omdat ze het geweldige nummers vinden. Het is een beetje massahysterie vind ik. Niet mijn ding. Sorry voor de 'weg-sfeer-post'. #notsorry

Laat ons eerlijk zijn, 80% van het huidige succes van Linkin Park is gewoon pure hyping é. Een heel groot deel van de stemmers op de Afrekening stemt er nu op 'omdat het nu zo hoort en cool is om te doen'. Niet zozeer omdat ze het geweldige nummers vinden. Het is een beetje massahysterie vind ik. Niet mijn ding. Sorry voor de 'weg-sfeer-post'. #notsorry
Ik denk eerlijk gezegd niet dat je gelijk hebt :) De meeste mensen vinden het gewoon écht geweldige nummers. En een geweldige nieuwe zangeres.

Het zijn gewoon nummer die snel blijven hangen, in typische LP stijl met een goede zangeres.
De hype is voor mij redelijk terecht. Ook al vele beelden van live concerten gezien op YouTube en ziet er dik in orde uit.

Beetje van beiden denk ik. Het is een hype én de nummers zijn goed. Maar door die hype zullen ze inderdaad hoger staan dan anders het geval was geweest.
Het album is niet goed. Als een willekeurige rockband dit uitbrengt merkt niemand het op.
Maar je gaat toch niet op een nummer stemmen als je het niet graag hoort?
Maar je gaat nummers wel 'leuk' vinden omdat je het vaak hoort, er veel over leest en omdat anderen het leuk vinden. Kijk naar de Top 2000, dat is voor 99% gebaseerd op herkenning en kuddegedrag. Je gaat iets leuk vinden "omdat het zo hoort". En let op: dat betekent niet dat veel mensen het niet écht leuk vinden hoor, maar een hype (waar StuBru koning in is) maken, is vaak voor meer dan de helft debet aan zo'n successen.

Het album is niet goed. Als een willekeurige rockband dit uitbrengt merkt niemand het op.

Maar je gaat nummers wel 'leuk' vinden omdat je het vaak hoort, er veel over leest en omdat anderen het leuk vinden. Kijk naar de Top 2000, dat is voor 99% gebaseerd op herkenning en kuddegedrag. Je gaat iets leuk vinden "omdat het zo hoort". En let op: dat betekent niet dat veel mensen het niet écht leuk vinden hoor, maar een hype (waar StuBru koning in is) maken, is vaak voor meer dan de helft debet aan zo'n successen.
JIJ vindt het album niet goed.

De drie nummers in kwestie zijn in ieder geval stuk voor stuk een atoombom. En zo staan er nog op op dat album.

• Haha
Waarderingen: mattman

Users who are viewing this thread