Het Ticketswap topic: vragen, opmerkingen en ervaringen

• Onderwerp starter Onderwerp starter slyke
  • Startdatum Startdatum
In 2023 hadden ze ook al zoiets bedacht. Daar vroegen ze toen 8 euro per maand voor, wat voor een hoop kritiek zorgde en waar ze toen snel mee gestopt waren

Het nieuwe "automatisch kopen" had ik eerder dit jaar al opgemerkt bij Balu Brigada in de Melkweg. Ik vroeg me op een gegeven moment af waarom ik daar nooit meer een melding voor kreeg en toen zag ik opeens dat je je hiervoor moest aanmelden. Toen maar gedaan, maar op dat moment was ik al te laat (en iets van 1500 anderen met mij)

Als Ticketswap dit breder gaat doorzetten vrees ik voor een flinke toename in zwarthandel. Als je te laat bent met aanmelden weet je dat Ticketswap geen zin meer heeft, dus ga je het elders zoeken. Daar gaan andere, minder betrouwbare aanbieders zeker op inspringen

Niet de grootste fan van ticketswap, maar dit is toch niet heel erg?
Voor Tame Impala in de Ziggo Dome waren er 20k zoekende en was er een loting. In plaats van elke melding maar af te wachten en 100x teleurgesteld te worden, neem je nu gewoon plaats in de wachtrij en koop je vanzelf tickets als het kan.
Het wordt pas een probleem als je jezelf hoger op de wachtlijst kan kopen.

• Leuk
Waarderingen: yannickd
Ticketswap onzin:
Zondag lastminute 2 kaarten willen verkopen (gekocht met 3€ korting via benefitsatwork) om toch nog 2 mensen gelukkig te kunnen maken voor concert dat al maanden uitverkocht was.
Probleem: TS herkent de originele tickets niet, via hun chatbot etc. na veel blablabla te horen gekregen dat er een overeenkomst is met organisaties om geen tickets toe te laten die met korting zijn gekocht.
Mocht je er winst uit willen slaan, zou ik het nog ergens begrijpen maar als je gewoon de aankoopprijs of zelfs goedkoper wil verkopen, krijg je gewoon de kans niet.
Doodzonde want er waren honderden tickets gezocht.

Is het nieuw dat als iemand meer dan 1 kaart op Ticketswap aanbiedt, deze enkel als set gekocht kunnen worden??

Dat was in het verleden volgens mij niet zo namelijk. Beperkt je opties als koper behoorlijk. En ook voor de meeste verkopers lijkt me dit niet ideaal...

Is het nieuw dat als iemand meer dan 1 kaart op Ticketswap aanbiedt, deze enkel als set gekocht kunnen worden??

Dat was in het verleden volgens mij niet zo namelijk. Beperkt je opties als koper behoorlijk. En ook voor de meeste verkopers lijkt me dit niet ideaal...
Dat is al een tijdje, de verkoper kan dat zelf bepalen. Bij zitplaatsen snap ik dat wel, maar bij staanplaatsen is dat nutteloos natuurlijk.

ja dat is alleen voor ticketmaster kaarten toch? de verkoper kan aangeven of ie ze apart wil verkopen, of in 1 bundel vanaf
volgens mij parkeer je de kaarten vanaf ticketmaster tijdelijk bij een email adres van ticketswap, die ze bij verkoop dan weer doorstuurt.

ik verkoop soms ook via viagogo. als koper is t niet altijd even betrouwbaar, maar als verkoper nooit problemen gehad.

Dat is al een tijdje, de verkoper kan dat zelf bepalen.

Yes maar de vraag is of de verkoper dit inderdaad nog steeds zelf kan bepalen? Ik zie nl. enkel nog maar tickets die als pakket gekocht MOETEN worden? Ik heb meerdere concerten met veel aanbod gecheckt, het lijkt me geen toeval...

• Leuk
Waarderingen: Bart1981
Yes maar de vraag is of de verkoper dit inderdaad nog steeds zelf kan bepalen? Ik zie nl. enkel nog maar tickets die als pakket gekocht MOETEN worden? Ik heb meerdere concerten met veel aanbod gecheckt, het lijkt me geen toeval...
Volgens mij moet je dan het ticket 2 keer los per stuk verkopen? Dus als je 8 tickets hebt moet je die alle 8 verschillend listen. Werkt wel alleen bij ticketmaster zo

Volgens mij moet je dan het ticket 2 keer los per stuk verkopen? Dus als je 8 tickets hebt moet je die alle 8 verschillend listen. Werkt wel alleen bij ticketmaster zo
Ik denk zeker dat het mogelijk is maar de meeste mensen zullen die moeite niet nemen. Misschien moet iemand daarvoor in sommige gevallen zelfs een pdf gaan splitsen, dat gaat natuurlijk niet gebeuren.

Voorheen kon je al je tickets als batch uploaden en kon een koper daarvan alsnog een los ticket kopen, dat lijkt nu dus jammergenoeg niet meer het geval.

Ik denk zeker dat het mogelijk is maar de meeste mensen zullen die moeite niet nemen. Misschien moet iemand daarvoor in sommige gevallen zelfs een pdf gaan splitsen, dat gaat natuurlijk niet gebeuren.

Voorheen kon je al je tickets als batch uploaden en kon een koper daarvan alsnog een los ticket kopen, dat lijkt nu dus jammergenoeg niet meer het geval.
Als het een pdf is hoeft het niet als pakket, dat is alleen met de mobiele tickets van Ticketmaster. Verder wel eens dat de meeste mensen die moeite niet nemen. Toch zou het (in ieder geval bij staanplaatsen) wel slim zijn om te doen, want losse tickets krijg je vaak sneller verkocht

Als het een pdf is hoeft het niet als pakket, dat is alleen met de mobiele tickets van Ticketmaster.
Ja maar ook uit die Ticketmaster pakketjes kon voorheen door de koper een los ticket gekocht worden. Of ik vergis me hoor. Maar volgens mij werkt dit nu anders, matiger, dan eerst.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Ticketswap onzin:
Zondag lastminute 2 kaarten willen verkopen (gekocht met 3€ korting via benefitsatwork) om toch nog 2 mensen gelukkig te kunnen maken voor concert dat al maanden uitverkocht was.
Probleem: TS herkent de originele tickets niet, via hun chatbot etc. na veel blablabla te horen gekregen dat er een overeenkomst is met organisaties om geen tickets toe te laten die met korting zijn gekocht.
Mocht je er winst uit willen slaan, zou ik het nog ergens begrijpen maar als je gewoon de aankoopprijs of zelfs goedkoper wil verkopen, krijg je gewoon de kans niet.
Doodzonde want er waren honderden tickets gezocht.
Ik snap wel dat ze geen uitzonderingen maken daarin. 1 foutje en mensen maken er misbruik van. Hetzelfde met gewonnen tickets e.d.

Bij transfer is het sinds kort standaard een pakket. Kan niet uit lijkt wel.

• Verdrietig
Waarderingen: JP5

Users who are viewing this thread