TW Classic 2023

mj222

Gouden Tip
28 jun 2016
350
170
Nog steeds vertraging beeld en geluid

En geluid veel te zacht

Je zou zeggen dat niet de eerste keer is dat ze iets organiseren…
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
567
532
Wat een geweldige dag heb ik gehad zeg.

Keurig op tijd binnen. Voorvak in bij Triggerfinger. Tweede keer dat ik deze groep in 2 maanden tijd zie. Het was een heerlijke show. Mooie productie met die lampen er omheen en zoals vertrouwd speelde Ruben veel vuige gitaar riffs en zat Mario Goossens met onwijs veel plezier te spelen. Ik ging er goed in op, de mensen om ons heen hadden er zin in, mooi begin van de dag! 8/10.

Bij Jack Johnson zijn we gaan eten (na alle berichten van lange rijen bij Boutique een rustig moment gekozen). Heb er nog wat nummers van gezien maar die gast verdrinkt in die mainstage. Ik kan niet zeggen dat ik dit optreden echt heb meegekregen.

Van Simply Red had ik echt helemaal geen verwachtingen, ik ken een hoop nummers en ben vooraan gaan staan in de golden circle. Ik had verwacht dat het een saaie groep zou zijn om live te zien maar niets is minder waar. Ik ging er helemaal in op, mensen op ons heen gingen er in op en het was een feest van herkenning maar ook pure, gepassioneerde kwaliteit. Dit was een 10/10 show waar ik niet op gerekend had!

Eindelijk naar The Boss, ik heb zelf nooit eerder de kans gehad hem te zien. Het was geweldig (op, ook vooraan, bijzonder veel praatpubliek na). De energie die in die show zit, de passie die Bruce heeft, ik heb er echt enorm van genoten. Helaas de encore van ver achteraan moeten kijken om de trein te halen, laatste 2 liedjes weg moeten gaan. Het was wederom een 10/10 concert, voor mij was dit op het niveau van Paul McCartney in 2016 op de wijde, geweldig gewoon.

Ik heb 3 onwijs sterke shows gezien, heerlijk over de wijde gewandeld en alvast kunnen spieken bij alle veranderingen voor over 1,5 week. Het was een bijzondere dag en man wat heb ik genoten.

Ps: al mijn logistieke bevindingen als ook veranderingen op het terrein, al gedeeld in het Rock Werchter topic.
 

ouweknar

Campingartiest
19 okt 2018
59
37
Dat beeld en geluid verschillend overkomen heeft te maken met de snelheid van licht (= beeld) en geluid. Die snelheid is niet gelijk, dat heb je op school wel geleerd, en hoe verder van het podium, hoe groter het verschil.

Dat het geluid veel te stil was is inderdaad heel jammer, daardoor oversteeg het gelul vaak de muziek.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.175
2.996
Dat beeld en geluid verschillend overkomen heeft te maken met de snelheid van licht (= beeld) en geluid. Die snelheid is niet gelijk, dat heb je op school wel geleerd, en hoe verder van het podium, hoe groter het verschil.

Dat het geluid veel te stil was is inderdaad heel jammer, daardoor oversteeg het gelul vaak de muziek.
Volgens die redenering, zou je het beeld eerst moeten zien voor je het geluid (=trager) hoort. Het probleem is dat het omgekeerd is :LOL:

Die delay van het scherm heeft technische redenen maar wordt soms ook met opzet gedaan, exact om het effect dat je beschrijft te compenseren. Maar het kan frustrerend zijn als dat te sterk wordt gecompenseerd en er te veel delay is.
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke en Bartjuh1981

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.606
853
Van Simply Red had ik echt helemaal geen verwachtingen, ik ken een hoop nummers en ben vooraan gaan staan in de golden circle. Ik had verwacht dat het een saaie groep zou zijn om live te zien maar niets is minder waar. Ik ging er helemaal in op, mensen op ons heen gingen er in op en het was een feest van herkenning maar ook pure, gepassioneerde kwaliteit. Dit was een 10/10 show waar ik niet op gerekend had!
Toch wel mooi te lezen dat ook Simply Red geapprecieerd werd.
Ik associeerde hen vroeger met muzak muziek, totdat ik hen eens op Werchter zag en ik echt wel omver geblazen was van hun professionaliteit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raoul

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
567
532
Toch wel mooi te lezen dat ook Simply Red geapprecieerd werd.
Ik associeerde hen vroeger met muzak muziek, totdat ik hen eens op Werchter zag en ik echt wel omver geblazen was van hun professionaliteit.
Had een beetje hetzelfde ja! Wist dat ze mooie liedjes hadden maar had live lage verwachtingen. Wel heel bewust vooraan gaan staan om het zo goed mogelijk mee te maken. Blies me echt omver!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.915
8.559
Hier is al veel over gezegd maar wil ook nog even kort zijn: Springsteen was weer baas boven baas hoor. Heel sterke setlist met genoeg relatief diepe cuts en een bakje hits aan het einde. Het mooie aan deze man en zijn band is dat je alles wat uit zijn mond en gitaar komt, gelooft. Backstreets en Wrecking Ball hebben mij letterlijk aan een paar natte ogen geholpen. Het helpt natuurlijk om omringd te zijn door een stuk of 60K (andere) fans. Van de 3 keren dat ik ‘m zag, was dit misschien net de minste, al is ‘minst’ eigenlijk al een foute woordkeuze wanneer er zoveel geniale stukken in je marathonshow zitten.

Wel lichtjes jammer: het publiek tijdens de andere acts. Doet het zoveel pijn om een beetje enthousiast te zijn tijdens de niet-Boss acts? Dat ik-blijf-op-mijn-deken-en-lul-aan-100-per-uur-publiek is altijd een ding op TWC, maar ik heb het nog nooit zo erg gevonden als nu. Sowieso vond ik het een heel lange zit tot Bruce, daar op dat veel te volle en verschrikkelijk ongezellige veld. Zeker na een zonovergoten BKS voelt die mierennest van Werchter echt wel als een koude douche. Er staat echt veel te veel volk op een veel te klein veld.

Maar goed: Bruce mag nog eens afkomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Raoul

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.142
1.176
Inderdaad, Simply Red heeft dat goed gedaan, op toch wel een wat ondankbare spot zo vlak voor Bruce Springsteen.

Bruce Springsteen and the E Street Band vond ik werkelijk fenomenaal. Had hem één keer ervoor gezien, op TW Classic 2013. In mijn beleving was het deze keer nog beter, nog intenser. Stonden wel vrij vooraan, niet zover van de Golden Circle, wat opzij van rechts. Hoogtepunten kiezen, niet echt te doen, maar laten we zeggen: The Promised Land, The River en I'll see you in my Dreams (wat een stilte op de wei bij die laatste). Het lijkt allemaal zo authentiek en geloofwaardig. En ik geloof het alleszins.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en mattman

Spruce Bingsteen

Playlistbediener
12 jun 2023
6
2
Amai het was voor mij de eerste keer dat ik Springsteen en de E Street band live zag, maar wat een muzikanten! Dit staat voor mij in de top 3 qua beste optredens ooit. Alleen jammer dat de muziek een tikkeltje te zacht stond. Ik was ook erg blij dat hij The River speelde, dat liedje is voor mij en mijn vriendin heel speciaal.

Verder nog over de organisatie, we hadden de auto geparkeerd aan Leuven-station, waren om 20u30 nog 100 plaatsen vrij. Dan de pendelbus en we waren om 21.45u op de wei, net op tijd om nog iets te eten en te drinken en een goede plek op de wei te versieren.

Wij waren om 3u30 terug thuis in Lommel, dus voor ons is alles erg vlot verlopen, kan niet klagen.

Over het nieuwe bonnetjessysteem echter wel. Ik had nog 0,8 bonnetjes over, maar er was niets meer waar ik deze aan kon uitgeven. Ik kreeg dan een melding dat je een refund kon aanvragen maar dit kostte dan nog eens 1 bonnetje, dat ik dus niet heb. Ik vind dit pure afzetterij. En op de refund verdienen ze nog eens 3,5€ per transactie.

Nu zou dit niet naar Werchter zelf gaan maar naar het bedrijf dat dit systeem mogelijk maakt.

Maar ik laat dit mijn avond niet verpesten, het was zalig. Ik ben blij dat ik hem nog heb kunnen zien live!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken