Lowlands 2026

Als ik mn tin foil hat even opzet:
Zou het uitblijven van de LLowcast, die de afgelopen jaren samen met het blokkenschema gepubliceerd werd, de rommelige bekendmaking van het blokkenschema en een lege echo line up kunnen duiden op dat er een fout gemaakt is en daarna alles maar hals over kop bekend gemaakt is?
Zou de LLowcast nog niet opgenomen zijn?
Het zou mij niks verbazen meer 😂

Als ik mn tin foil hat even opzet:
Zou het uitblijven van de LLowcast, die de afgelopen jaren samen met het blokkenschema gepubliceerd werd, de rommelige bekendmaking van het blokkenschema en een lege echo line up kunnen duiden op dat er een fout gemaakt is en daarna alles maar hals over kop bekend gemaakt is?
Zou de LLowcast nog niet opgenomen zijn?
Oh 100%. Geen enkel festival dropt zomaar een incompleet blokkenschema zonder enige vooraankondiging, op een random tijdstip.

Social media game van LL is dit jaar echt beneden peil. Echt treurig voor 1 vd meest toonaangevende festivals van het land.

• Leuk
Waarderingen: Maninblue34 en BelugaBob
Oh 100%. Geen enkel festival dropt zomaar een incompleet blokkenschema zonder enige vooraankondiging, op een random tijdstip.

Social media game van LL is dit jaar echt beneden peil. Echt treurig voor 1 vd meest toonaangevende festivals van het land.
Ik denk dat dit 100% te wijten is aan het vertrek van EvE /s

Ik heb niet zon moeite met het matige social beleid van LL. Vind t ook wel wat hebben dat ze zich daar niet zo veel van aantrekken en focussen op dingen die belangrijk zijn (hoop je dan).

En daarnaast wel lekker voor komende jaren, kunnen we elke dag weer afvragen: vandaag het blokkenschema??? In 2026 werd hij ook volledig random ineens gedropt.

Vorig jaar was er het hele weekend nog ruimte op 1 omdat die groepsplekken en de easycamp daar nu achter liggen. Heb me er toen echt over verbaasd dat 1 nog veel lege plekken had op vrijdagmiddag. Zou het er gewoon op wagen om wat later te komen. Wellicht eerst even alleen met een tentje en je drankjes die kant op.
Viel ons vorig jaar inderdaad ook op, groepscampingplek was nergens voor nodig.
Wij gaan dit jaar misschien voor het eerst op vrijdagochtend ipv donderdag. Enig idee hoe het dan bijvoorbleed zit op camping 5 en 6 met 3 tenten?

Vorig jaar was er het hele weekend nog ruimte op 1 omdat die groepsplekken en de easycamp daar nu achter liggen. Heb me er toen echt over verbaasd dat 1 nog veel lege plekken had op vrijdagmiddag. Zou het er gewoon op wagen om wat later te komen. Wellicht eerst even alleen met een tentje en je drankjes die kant op.
1 lijkt me nog de perfecte camping ook. Snel bij Heineken en Alpha en ook wel bij Bravo.

• Leuk
Waarderingen: StevieU2
Met die ingang tussen hacienda en heineken in is het een hele relaxte camping, alleen ver lopen met je spullen maar je kan dan beter twee keer 'licht' lopen dan één keer met alles en helemaal gesloopt zijn. Ik stond er altijd maar nu sinds aantal jaartjes is de groep een beetje verspreid over glamping/groepscamping/accomodaties buiten het terrein. Stonden vorig jaar allemaal wel even te kijken met het idee, dit zou volgend jaar ook wel weer eens top zijn. Toch weer verspreid dit jaar... 😅

Een flinke club Solowlanders stond daar met heel veel ruimte, waaronder ik zelf! Prima plek als de indeling hetzelfde blijft!

Vrijdag geen enkele clash. Maar op zaterdag en zondag hele pijnlijke…

Overdag moet ik zaterdag echt zoeken waar ik heen ga. Maar dan in de avond Eefje - Voices From The Lake - Tyler… tering vooral die laatste twee zijn echt naar.

Op zondag de hele dag door clashes. Politie Warnsveld en Steel Pulse. Hermanos Gutierrez en Dikke. Wunderhorse en Jane Remover. Maruja en Maribou State. Clipse en Floating points.

Erg balen….het programma was wel eens wat evenrediger verdeeld.
Balen voor je!
Mijn criteria zijn dan vaak:
1. kan ik ze snel ergens anders zien? Dan vallen de NL acts vaak af
2. waar heb ik zin op dat moment

Dit wordt weer een fantastisch weekend, paar hele fijne blokjes (jammer van de overlap):

Vrijdag: Nu Genea - Kneecap - Blood Orange
Zaterag: Guilt Trip - Keo - IJSLAND
Zondag: Dijon - Turnstile - Floating points - Lorde

Helaas hierdoor geen Clipse op zondag, verder kan de late zaterdagavond nog alle kanten op: Eefje de Visser / Royal Blood / Tyler / Voices From the Lake.

Ga dit jaar met de hele familie (vrouw en 2 zonen 15/17 jaar) + ws 2 vrienden van de oudste. Ik probeer een beetje de middenweg te zoeken tussen 'rust' (voor mij en mijn vrouw) en het echte festival camping gevoel (voor de jonkies). Dacht daarom aan beetje achterin camping 4 maar heb geen idee of dat haalbaar gaat zijn want ik heb een beetje het gevoel dat die het eerste vol al zijn.

We gaan met de auto en ik probeer donderdag om 8 uur op de dijk of iig in de buurt te staan.

Welke campings zijn het populairst en dus eerder druk/vol?

Oh en klopt het dat de ingang naar de wc/douches tegenwoordig aan beide kanten zit? Maakte vroeger wel uit of je aan de ingang kant zat of niet.

• Geweldig
Deze is naar ja
Gelukkig is Henieken Alpha goed te belopen.

Rechts de Henieken uit, langs de Lima, achter het eten langs het water, dan links tussendoor de vlaggen naar de linkerkant van de Aplha lopen.
5 minuten en je ontloopt al het slenterende volk ;-)

Overigens Dove Ellis klinkt echt als een mix tussen Jeff Buckley, Tom Yorke en Tamino....niet te doen zo lekker!

Clashed enorm met Joy(anonymus), iets totaal anders maar wil ik ook graag zien!

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Davidd
Met die ingang tussen hacienda en heineken in is het een hele relaxte camping, alleen ver lopen met je spullen maar je kan dan beter twee keer 'licht' lopen dan één keer met alles en helemaal gesloopt zijn. Ik stond er altijd maar nu sinds aantal jaartjes is de groep een beetje verspreid over glamping/groepscamping/accomodaties buiten het terrein. Stonden vorig jaar allemaal wel even te kijken met het idee, dit zou volgend jaar ook wel weer eens top zijn. Toch weer verspreid dit jaar... 😅
Ik heb ooit met al mijn spullen, vanaf de parkeerplaats naar de campercamping gelopen omdat we op de valreep hoorden dat daar vrienden stonden die nog wel plek hadden voor een tent voor de camper. Kwamen we daar, tent was veelste groot en werden weggestuurd door de beveiligers, toen met al onze spullen teruggelopen, camping 0 was nog dicht, 1, 2 ,3 en 4 stonden vol, dus weer die brug over naar camping 5, waar we uiteindelijk plek hadden bij andere vrienden van ons.

Ik heb me zelden zo slecht en gesloopt gevoeld de dag erna (dit kwam ook mede doordat we onze frustraties gingen wegdrinken, toen we eenmaal gesloopt voor onze tent zaten). Was ook één van de drukste jaren op de camping, 2022 of 2023.

Ik heb ooit met al mijn spullen, vanaf de parkeerplaats naar de campercamping gelopen omdat we op de valreep hoorden dat daar vrienden stonden die nog wel plek hadden voor een tent voor de camper. Kwamen we daar, tent was veelste groot en werden weggestuurd door de beveiligers, toen met al onze spullen teruggelopen, camping 0 was nog dicht, 1, 2 ,3 en 4 stonden vol, dus weer die brug over naar camping 5, waar we uiteindelijk plek hadden bij andere vrienden van ons.

Ik heb me zelden zo slecht en gesloopt gevoeld de dag erna (dit kwam ook mede doordat we onze frustraties gingen wegdrinken, toen we eenmaal gesloopt voor onze tent zaten). Was ook één van de drukste jaren op de camping, 2022 of 2023.

Klopt zowel 22 als 23 was echt stressen op de camping. Ben erg benieuwd hoe het dit jaar eruit gaat zien. Camping 2, 3 en 4 hebben nu ook partyplekken wat normale ruimte weg neemt. Daar tegenover staat dat er minder tickets zijn verkocht. Geen idee hoe dat zich gaat vormen.

Wow dit klinkt echt als exact onze ervaring in 2022. Alleen gingen we andersom (van camping 6 naar 5 via 1/2/3/4 naar de camper camping)...

Balen voor je!
Mijn criteria zijn dan vaak:
1. kan ik ze snel ergens anders zien? Dan vallen de NL acts vaak af
2. waar heb ik zin op dat moment
Ja dat zijn ook altijd mijn uitgangspunten. Politie Warnsveld tegenover Steel Pulse is bijvoorbeeld uitgemaakte zaak. Tyler vs Voices al wat lastiger. Het is jammer dat er op sommige momenten weinig te doen is en op andere momenten keuze te over.

• Leuk

Users who are viewing this thread