Best Kept Secret 2026

Vandaag een dagje vrij van t werk dus lekker ultiem relaxen op t terrein. Begonnen met Stella die halverwege een versnelling richting Anatolische funk inzette en daarna nog lekker gedanst bij JBN.

Skull crusher was echt bijzonder lekker relaxt voor een band met die naam! Hierna naar Another Country $$$$ en dan pendelen tussen de ONE en TWO. Gelukkig kan ik de backstage sluiproute gebruiken om aan de andere kant uit te komen 👀
 
  • Wow
Waarderingen: tosti
Over het algemeen hebben we het hier echt ontzettend naar ons zin. Het weer was de eerste dag wat pittig, maar gisteren en vandaag waren geweldig. Veel van de kleinere acts, zoals Dressed Like Boys en Radio Free Alice, gaven echt sterke shows. Nick Cave en Jack White waren fantastisch, en Wolf Alice was ook erg goed.

Het is wel wat drukker dan we hadden verwacht. En het bekersysteem is echt compleet belachelijk. Ik snap de milieuredenen erachter, maar in de praktijk loop je de hele dag rond met een plastic beker en ben je voortdurend bezig om hem niet kwijt te raken.

Verder zijn de vibes hier echt goed. Een van mijn favoriete dingen aan het festival is dat je op elk moment even naar het meer kunt lopen en daar kunt gaan zitten.
Kunt beker gewoon bij iedere bar inleveren voor een muntje. Er lopen ook teams met zakken en muntjes over de hoofdweg met hetzelfde doel.
 
Eén kleine klacht: sommige van de kleinere acts lijken met een uitgeklede versie van hun liveset-up te touren. Pacifica en Etta Marcus speelden allebei als trio, terwijl veel van hun livevideo's juist een vollere band en een rijker geluid laten horen.


De shows waren nog steeds goed en de nummers zijn sterk, en ik begrijp natuurlijk dat touren duur is. Maar het viel extra op naast Dressed Like Boys, die ondanks een vergelijkbare positie op de line-up wel een volledige productie meenam, met meerdere instrumenten en rijke arrangementen. Dat liet goed zien hoeveel verschil die extra lagen kunnen maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mimi
Skullcrusher was prachtig, en wel het meest verstilde optreden dat ik ooit op een festival heb gezien. Erg indrukwekkend.
 
Skullcrusher was prachtig, en wel het meest verstilde optreden dat ik ooit op een festival heb gezien. Erg indrukwekkend.
Voorspelbare sound bleed van one en vooral cabash maar erg mooie set. Blij dat ik de keuze heb gewaagd ondanks mijn vrees dat het niet zou werken in deze omgeving
 
  • Leuk
Waarderingen: Mathilde
Over het algemeen hebben we het hier echt ontzettend naar ons zin. Het weer was de eerste dag wat pittig, maar gisteren en vandaag waren geweldig. Veel van de kleinere acts, zoals Dressed Like Boys en Radio Free Alice, gaven echt sterke shows. Nick Cave en Jack White waren fantastisch, en Wolf Alice was ook erg goed.

Het is wel wat drukker dan we hadden verwacht. En het bekersysteem is echt compleet belachelijk. Ik snap de milieuredenen erachter, maar in de praktijk loop je de hele dag rond met een plastic beker en ben je voortdurend bezig om hem niet kwijt te raken.

Verder zijn de vibes hier echt goed. Een van mijn favoriete dingen aan het festival is dat je op elk moment even naar het meer kunt lopen en daar kunt gaan zitten.
Nee joh je kan bij elke bar 'm inruilen voor een muntje. Raap je er een paar op, heb je paar muntjes, heb je nog marge ook. Kan je er af en toe gewoon een in de prullenbak doen. Lopen ook mensen rond die bekers innemen voor muntjes.

Sowieso, mag ook gezegd worden. Al het personeel hier van uitstekend niveau! Werken knetterhard en allemaal met een glimlach.
 
Overigens vandaag geen aanbieding voor tickets voor komend jaar voor de prijs van dit jaar. Zou dat er niet meer in zitten, nu het zo goed verkoopt?
Jammer wel, wij willen volgend jaar sowieso weer.
 
Kanshebber voor show van het weekend. Had qua drukte prima in de Two gepast is mijn gok, maar vooraan mooi stil publiek en zeer goede show. Dit gaat in een Barn bijvoorbeeld echt klappen.
Dit is het antwoord waarop ik hoopte. Ook leuk te horen dat het ook werkt op een main stage. Zin in haar KlubC passage.
 
Ik vond Ethel wel mooi, maar eerlijk gezegd helaas ook wat saai. Denk nog steeds dat ik het in de TWO een stuk boeiender had kunnen vinden, vanwege wat meer intensiteit/intimiteit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Elmer en noid
Don West muzikaal heel hoog niveau. Allereerst fysiek natuurlijk een verschijning. Menig vrouw in het publiek was onder de indruk (stiekem de mannen ook), maar heerlijke nummers, top vocaal bereik en een hele strakke backing band met vooral fenomenale bassist.

Ethel Cain deed me toch minder dan ik hoopte, maar leuk om te zien hoe de voorste rij helemaal erin op ging.

Yard Act zojuist was echt een feestje. Flink gepit. Nu voorbereiden op de volgende pit bij Joey Valence & Brae

DONT YOU KNOW THAT I PACK A PUNCH
 
Ethel Cain heel speciaal. Praters aan het begin maar binnen 10 minuten liep die doelgroep weg. Dat dit kan op een festival op de main. Heel mooi. Duidelijk zelf ook tevreden. Benieuwd naar haar optreden op Werchter in de tent. Wat een mooi set ook met die grasduinen.

Don West ook fantastisch trouwens. Wat een smerig gelikte act. Wel echt heel fijne muziek en band, doet het goed in de tent. Hard gelachen om het feit dat hij het podium afliep en zijn manager een al aangestoken sigaret in handen had. Niet gedacht zo’n artiest op zo’n festival tegen te komen (in de beste zin van het woord, vind dit soort programmeringen leuk voor de variatie: Don West, Ethel Cain, Yard Act achter elkaar? Waarom niet). Al met al genoten. Benieuwd hoe dit op Werchter valt.

Yard Act leuk, mijn zieltje gewonnen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Users who are viewing this thread