Best Kept Secret 2026

Geweldig om jullie ervaringen te lezen! Op naar een hopelijk geweldige derde dag. :)

Voor de Nick Cave kenners: hoe consistent zijn z'n setlists doorgaans? Want in deze tour zit Hollywood tot nu toe 2/2 keer in de setlist. Kan ik er dan vanuit gaan dat we die op Live is Live ook voorgeschoteld krijgen? Of valt daar nu nog weinig over te zeggen? Even alvorens ik voor niets van de hype uit elkaar barst...
Ik verwacht dat Hollywood een mainstay zal zijn deze reeks.
 
  • Pray
  • Leuk
Waarderingen: BeWario en Jamel
Dressed Like Boys inderdaad prachtig, mooie introducties ook van twee van de liedjes, die gaven het nog wat extra's.

Ik was vannacht helaas ineens ziek, inclusief overgeven. Iets slechts gegeten? (Had amper alcholo gedronken..) Gelukkig valt het vandaag weer redelijk mee, maar ik ga het niet trekken om nog veel te zien en nog een nacht te blijven. Balen van Gorillaz :(

Hoop dat het me nog wel lukt om straks met genoeg energie Ethel Cain en Genesis Owusu te zien! Nu even kijken bij Sheyma (The Floor)
 
Dressed Like Boys inderdaad prachtig, mooie introducties ook van twee van de liedjes, die gaven het nog wat extra's.

Ik was vannacht helaas ineens ziek, inclusief overgeven. Iets slechts gegeten? (Had amper alcholo gedronken..) Gelukkig valt het vandaag weer redelijk mee, maar ik ga het niet trekken om nog veel te zien en nog een nacht te blijven. Balen van Gorillaz :(

Hoop dat het me nog wel lukt om straks met genoeg energie Ethel Cain en Genesis Owusu te zien! Nu even kijken bij Sheyma (The Floor)
Ai, zuur. Hopelijk keert de energie weer snel terug! Beterschap!
 
  • Pray
Waarderingen: Matthijs
Hey BKS, volgend jaar een akoestische behandeling van the Two proberen? Het moet toch mogelijk zijn het achtergrondgeklets te dempen. Antigeluid of foam. Of een soort brandwerend scherm.
Veel kansen voor een grote wereldinnovatie!
 
Laatst bewerkt:
Servo begon wat ongemakkelijk (soundcheck was nog bezig terwijl ze hadden moeten starten), maar dat was na een nummer of twee wel vergeven. Lekker bandje wel. Deed me denken aan een ruigere, meer underground versie van White Lies. Daar belandt omdat Mên An Tol niet zo speciaal was.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel
En ben er weer. Heb er echt heel veel zin in vandaag. Is toch ondanks mn gezeur weer een heel weekend genieten met uitstekende livemuziek.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jelle
Over het algemeen hebben we het hier echt ontzettend naar ons zin. Het weer was de eerste dag wat pittig, maar gisteren en vandaag waren geweldig. Veel van de kleinere acts, zoals Dressed Like Boys en Radio Free Alice, gaven echt sterke shows. Nick Cave en Jack White waren fantastisch, en Wolf Alice was ook erg goed.

Het is wel wat drukker dan we hadden verwacht. En het bekersysteem is echt compleet belachelijk. Ik snap de milieuredenen erachter, maar in de praktijk loop je de hele dag rond met een plastic beker en ben je voortdurend bezig om hem niet kwijt te raken.

Verder zijn de vibes hier echt goed. Een van mijn favoriete dingen aan het festival is dat je op elk moment even naar het meer kunt lopen en daar kunt gaan zitten.
 
Over het algemeen hebben we het hier echt ontzettend naar ons zin. Het weer was de eerste dag wat pittig, maar gisteren en vandaag waren geweldig. Veel van de kleinere acts, zoals Dressed Like Boys en Radio Free Alice, gaven echt sterke shows. Nick Cave en Jack White waren fantastisch, en Wolf Alice was ook erg goed.

Het is wel wat drukker dan we hadden verwacht. En het bekersysteem is echt compleet belachelijk. Ik snap de milieuredenen erachter, maar in de praktijk loop je de hele dag rond met een plastic beker en ben je voortdurend bezig om hem niet kwijt te raken.

Verder zijn de vibes hier echt goed. Een van mijn favoriete dingen aan het festival is dat je op elk moment even naar het meer kunt lopen en daar kunt gaan zitten.
Weet niet of je het al wist maar je kunt je beker ook weer inruilen tegen een munt bij elke bar. Dat scheelt aardig met het meeslepen van alle bekertjes.
 
  • Leuk
Waarderingen: davadude
Eén kleine klacht: sommige van de kleinere acts lijken met een uitgeklede versie van hun liveset-up te touren. Pacifica en Etta Marcus speelden allebei als trio, terwijl veel van hun livevideo's juist een vollere band en een rijker geluid laten horen.


De shows waren nog steeds goed en de nummers zijn sterk, en ik begrijp natuurlijk dat touren duur is. Maar het viel extra op naast Dressed Like Boys, die ondanks een vergelijkbare positie op de line-up wel een volledige productie meenam, met meerdere instrumenten en rijke arrangementen. Dat liet goed zien hoeveel verschil die extra lagen kunnen maken.
 

Users who are viewing this thread