Ik moet zeggen ik kijk wel naar geen enkele headliner echt uit. Maar de andere 3 ga ik nog wel een kans geven. Of dat ik ze helemaal uitkijk zal van hen afhangen. Al denk ik dat ik ga beginnen bij Blood Incantation en later aansluit bij Mumford & Sons. Maar de headliners zijn zelden tot nooit wat mij naar RW trekt.
Ik heb The XX dit jaar nog wat kansen gegeven (zowel live shows op Youtube, als op Spotify) maar telkens na een paar nummers ben ik wat verveeld. En klik ik het weg. Is het schoolvoorbeeld van muziek waar ik op de achtergrond niets op tegen heb, maar het grijpt me nooit vast en dan weet ik uit ervaring dat op dat uur van de dag na een hele dag festival ik me gewoon ga vervelen. En dan spaar ik de energie liever voor de bands die ik de dag erop wil zien (Man/Woman/Chainsaw, Kokoroko, Tha Haunted Youth, Pixies, Matt Berninger, Beirut,...) Al wens ik jullie allemaal wel een magisch optreden toe, ik weet gewoon dat het niets voor mij gaat zijn.
Familiar en Riverside vind ik wel knappe nummers, maar beetje hetzelfde als met The XX, telkens ik er meer van wil beluisteren merk ik na een paar nummers dat ik het vrij snel wil afzetten. En als ik dat al met albumtracks heb, dan kan een liveshow me zelden tot nooit grijpen (toch zeker in het rustigere genre). In genres met wat meer pit, gebeurd die totale switch op een liveshow wel nog af en toe.
Al is dit wel nog de grootste kanshebber die ik ga zien, als ik echt wil blijven omdat het te gezellig is.