Lowlands 2024

LLoww

Randprogramma
9 jun 2022
120
219
Dit is zeer locatie- en tijdsafhankelijk. Als je net voor of na een act op de Alpha naar de WC wilt bij de Echo of tussen de Juliet en de Alpha kan je het vergeten. In zo'n geval loont het altijd om door te lopen naar de WC naast de Heineken.
Ik heb echt geen enkele keer opstopping gehad door controle waar dan ook. Geen 1x gecontroleerd van/naar terrein.
 

nieuwsgierig

Campingartiest
3 feb 2020
61
58
Dit is zeer locatie- en tijdsafhankelijk. Als je net voor of na een act op de Alpha naar de WC wilt bij de Echo of tussen de Juliet en de Alpha kan je het vergeten. In zo'n geval loont het altijd om door te lopen naar de WC naast de Heineken.
Met de toiletten en mensenstroom borduurde ik nog even verder op de (niet wenselijk wat mij betreft) toegangspoorten bij drukke gebieden om overvolle tenten te voorkomen.

Als je moet, moet je dat zeker niet doen bij een setwissel in de leegloop of toestroom van mensen, maar daar kom je snel genoeg achter gedurende de vrijdag.


Ik bedoel de ingang(en) naar het festivalterrein vanaf de campinglaan, waar op de gekste tijden drommen met mensen stonden en hele strikte of fanatieke toegangscontrole die de tijd er voor namen en met te weinig stonden waardoor er maar 2 paadjes het terrein op waren.

T is niet dat ik de Powerwash mis, maar met het terrein voor mijn neus en een lekker zonnetje wil ik gewoon hup naar binnen ipv een kwartier stilstaan voor de protocollen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Athos

nieuwsgierig

Campingartiest
3 feb 2020
61
58
Ik kom vroeg in de ochtend op het terrein, en dan kom ik rond de laatste Bravo act pas van het terrein af. Slapen doe je tenslotte maar op Pinkpop.
Ik doe niet aan tent of campingfeestjes, maar ff jas halen, slippera wisselen voor schoenen, even uit de grootste chaos/ overprikkeling en daarna weer snel terug, daarom sta ik ook liever over de brug, km's maak ik genoeg tussen de stages😇
 

nieuwsgierig

Campingartiest
3 feb 2020
61
58
Ik heb echt geen enkele keer opstopping gehad door controle waar dan ook. Geen 1x gecontroleerd van/naar terrein.
Echt? Hier wel meerdere keren hoor, geinig om de aanvullingen op de aankleding van bezoekers bij de ingangen te volgen, maar loop liever door. Ik heb geen tas(je) mee, alleen maar gedoe, maar genoeg mensen in de rij wel, dat duurt ff. Wat moet dat moet.
 

Athos

Gouden Tip
13 jul 2023
474
696
Met de toiletten en mensenstroom borduurde ik nog even verder op de (niet wenselijk wat mij betreft) toegangspoorten bij drukke gebieden om overvolle tenten te voorkomen.

Als je moet, moet je dat zeker niet doen bij een setwissel in de leegloop of toestroom van mensen, maar daar kom je snel genoeg achter gedurende de vrijdag.


Ik bedoel de ingang(en) naar het festivalterrein vanaf de campinglaan, waar op de gekste tijden drommen met mensen stonden en hele strikte of fanatieke toegangscontrole die de tijd er voor namen en met te weinig stonden waardoor er maar 2 paadjes het terrein op waren.

T is niet dat ik de Powerwash mis, maar met het terrein voor mijn neus en een lekker zonnetje wil ik gewoon hup naar binnen ipv een kwartier stilstaan voor de protocollen.
Wat mij vorig jaar opviel was dat zodra er bij de ingangen van het festivalterrein opstoppingen ontstonden door te grondige controle, de security het op een gegeven moment maar opgaf en iedereen door liet.
 

koekebakker

Gouden Tip
15 jun 2022
324
322
Ik doe niet aan tent of campingfeestjes, maar ff jas halen, slippera wisselen voor schoenen, even uit de grootste chaos/ overprikkeling en daarna weer snel terug, daarom sta ik ook liever over de brug, km's maak ik genoeg tussen de stages😇
Sinds afgelopen jaar sta ik op camping 5. In combinatie met een kluisje waar je trui, jas en een BVO'tje in bewaart is dat prima te doen.
 

nieuwsgierig

Campingartiest
3 feb 2020
61
58
Ik heb 1 jaar getwijfeld om voor de brug te gaan staan met de tent, niet gedaan en toen plofte daar de afvoer (hoe is dat uiteindelijk opgelost voor de getroffen bezoekers?).
We kwamen met de touringcar (wat elk jaar tot nu toe slechter geregeld is) dus al best laat maar voor een 2p tentje heus dan wel plek op 1 t/m 4.

Vind een wandelingetje heen en weer nooit erg hoor, houdt die stramme benen een beetje onder controle.
 

koekebakker

Gouden Tip
15 jun 2022
324
322
Een punknacht zoals vorig jaar of iets als 80s Verantwoord of 80s Alternative lijkt me ook tof.
In de Heineken staat ook altijd alternatieven voor de electronica. Misschien niet jouw smaak, maar wel echt binnen de smaak van Lowlands.
 

Athos

Gouden Tip
13 jul 2023
474
696
In de Heineken staat ook altijd alternatieven voor de electronica. Misschien niet jouw smaak, maar wel echt binnen de smaak van Lowlands.
Zet de DJs van 80s Verantwoord daar maar eens neer. Ik vind het fantastisch. Lekker dansen op The Cure, Pet Shop Boys, Depeche Mode, Alphaville, Cutting Crew, Billy Joel, Starship, Madonna, Prince, Ultravox...

Maarja zal niet heel druk worden ben ik bang, dus snap dat ze het niet doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Don_076

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
308
405
Om in te haken op de toegangscontrole en drukte in bepaalde tenten. Ik denk dat we maar een deel van het verhaal bekijken. Lowlands/Mojo heeft zich gewoon te houden aan de afspraken zoals in de vergunning is afgesproken. Onderdeel hiervan zullen de huisregels zijn alsook een plan voor de mensenstroom en vooral het beperken van mogelijke risico's daarbij. Wij kunnen als bezoeker bepaalde zaken wel vervelend of overbodig vinden, echter zo werkt het helaas niet.

Lowlands is er bij gebaat om de regels zo soepel mogelijk te houden of in ieder geval zo fijn mogelijk voor de bezoekers. De vergunningverlener wil vooral zo min mogelijk risico lopen. Het laatste wat Lowlands wil is dat bij een (on)aangekondigd bezoek van de vergunningverlener er bijvoorbeeld mensen flauwvallend/schuimbekkend uit de Bravo worden gehaald of dat iedereen met een flesje sterke drank met dop rondloopt.

Lowlands huurt hier een beveiligingsbedrijf voor in, die moet zorgen dat de middenweg gehandhaafd blijft, ofwel het moet leuk blijven voor de bezoeker en toch zoveel mogelijk binnen de vergunning. Ik heb dit in het Lowlands 2023 topic ook aangegeven: wij (de Nederlander) houden ervan om de grenzen op te zoeken en die is op de do/vr vorig jaar gewoonweg overschreden: te veel flesjes/doppen en vooral vliegende blikjes en flesjes over het publiek. Consequenties: strengere controles, langere wachtrijen en ik denk nog steeds (helaas) herziening van de huisregels, al moeten we de impact van die laatste nog zien. Deze stappen zijn puur een afweging vanuit Lowlands om strengere voorschriften te vermijden. De vergunningverlener houdt minder/weinig rekening met de bezoeker, dus dat is de minst slechte oplossing.

Voorbeelden:
- Er zijn al diverse festivals die geen meegenomen eten en drinken toelaten (bijv: Zwarte Cross). Dit kan een economische overweging zijn, echter de kans is net zo groot dat dit deels vanuit de vergunningverlener komt. Ik denk dat de gemeente/Achterhoek/Provincie wel klaar is met het beeld van dronken, elke tent induikende reputatie die ze hierdoor krijgen.
- De dance-afsluiters in de Alpha en de hardere techno op de zondagnacht i.p.v. de zaterdagnacht: gericht op het beter verspreiden van de mensenmassa. Niet leuk voor mensen die maandag weer moeten werken, maar noodzakelijk. De laatste oplossing is werken met poortjes (en die zijn er ook gewoon al op LL bij bijvoorbeeld de Adonis en vroegere Titty Twister), dit zal Lowlands proberen te vermijden en dus ik verwacht een vernieuwde poging voor een oplossing.
- De gevaarlijke taferelen bij Kees van Hondt in 3 stappen: 1. beveiliging (werkte niet) 2. grotere tent (werkte niet) 3. helaas niet meer uitnodigen (werkt, maar noodoplossing)
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken