Uitgelicht: Queens Of The Stone Age

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Wat hopen jullie te zien van onze vrienden van QOTSA?

Een opening met You Think I Ain't Worth A Dollar. Van hun recentere werkt lekker even los op Feet Don't Fail Me vroeg in de set. Iets later in de set gaat Josh eens even goed staan voor de heerlijke riffs van I Think I Lost My Headache, om daarna los te knallen op Sick Sick Sick. Dan een #durftedromen momentje, QOTSA speelt werk van Them Crooked Vultures en ramt Elephants er even doorheen. Andere verassingen in de set mogen zijn Give The Mule What He Wants en Misfit Love.

Dan mogen uiteraard hitjes niet ontbreken zoals Make It With Chu, No Onke Nows, en een kneiterharde Songs For The Dead.

Kortom veel oldies als je het mij vraagt. Waar hopen jullie op?
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: spongebobsong en Joszwa

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
In het sportpaleis speelden ze mijn 3 favorieten: regular John, better living through chemistry en god is in the radio. Beter wordt het niet.
 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.108
940
op basis van de 10 keer ik ze heb gezien
sowieso go with the flow, little sister en no one knows
a song for the dead is ook altijd een zekerheid net als make it wit chu
verder ook gaat de 90% zijn dat er minstens 2 van deze 3 bij zitten: if i had a tail, my god is the sun en smooth sailing

dingen als regular john, misfit love, first it givet, the fun machine, god is in the radio, i think i lost my headache werden 1 of 2 keer gespeeld in die 10 keer dus 1 daarvan zou al vet zijn.

ik verwacht een 14 tal vaste nummers per avond en een 2/3 tal verschillende...
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.322
1.332
Zelf enorme fan (geweest?) van Qotsa. Eigenlijk met Villains en In Times New Roman ben ik ze een beetje kwijt geraakt. Bijna alles wat daarvoor is gemaakt, vind ik heerlijk. Behalve de single Make it With Chu, maar dat is meer een guitly pleasure geworden imo.

Aboslute favorieten; Little Sister, Song for the Dead, Everybody Knows That You're Insane en toch ook wel Sick Sick Sick.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.411
3.380
Van mij mogen het veel gespeelde 'Go With the Flow', 'My God is the Sun', 'Smooth Sailing' en vanwege de tijd die het inneemt eigenlijk ook wel 'Make It With Chu' wel eens achterwege blijven...

Verder hoop ik op deep cuts van de eerste albums die ik nog niet gehoord heb, zoals: 'First It Giveth', 'You Think I Ain't Worth A Dollar', 'I Think I Lost My Headache', 'Avon', 'Monsters in the Parasol' en ultieme droom 'Someone's in the Wolf' of 'I Appear Missing'.

Gaan die Alfa natuurlijk helemaal afbreken met 'No One Knows', 'Little Sister', als het meezit 'Regular John' en 'God is in the Radio' en om het helemaal kapot te maken 'Song for the Dead'. Toch wel erg veel zin in, pas sinds ik ze live heb gezien echt enorm fan geworden.
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.230
744
zolang ze eindigen met song for the dead , maakt t me echt nx uit wat ze spelen
maar ik ben gek op feelgood hit of the summer.
en dat nummer met die nederlandse tekst zou ik ook wel eens willen horen.
(volgens mij quick en to the pointless)
 
  • Leuk
Waarderingen: spongebobsong

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
687
625
Laatste keer dat ik ze zag was alweer in 2017 in de Ziggodome, al even geleden dus. Daarvoor nog 1 keertje gezien in 2014 toen ze ook headliner waren op Lowlands. In de Ziggodome was Josh destijds best bezopen volgens mij, maar in mijn herinnering was het best een leuk concert.

De laatste 2 albums heb ik ook amper geluisterd, dus ik hoop tijdens Lowlands op lekker veel oud werk en natuurlijk Song for the Dead als afluister. Imo een van de beste nummers ooit gemaakt
 

gy0n

Randprogramma
3 jun 2022
143
88
Ik hoop dat ze Avon spelen, maar ik vrees dat het 'm niet gaat worden. Regular John, Little Sister en Go with the Flow zullen denk ik wel in de setlist zitten. Als ze al een grotendeels andere setlist hebben dan afgelopen november in de Ziggo, ben ik al blij
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.038
2.670
Meer dan 15 jaar fan, gek genoeg nooit live gezien, ook al staan ze zowat elk jaar in België.

Ik ga de oude zeur uithangen en vragen om oud werk. Like Clockwork werd zeer goed onthaald maar ik vind dat hun minste plaat.
In Times New Roman heb ik zelfs nog niet beluisterd, onterecht volgens mijn vrienden, dus ik zal daar dringend eens aan moeten beginnen.

Ik hoop op:
- Misfit Love
- In My Head
- First It Giveth
- Leg of Lamb
- Turning on the Screw
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.004
8.656
Ja, dit is zo'n band waarvan iedereen afzonderlijk nummers kan noemen en ik bij alles kan zeggen 'ja, please, die ook!'.

Wat mij betreft zijn I Think I Lost My Headache en Misfit Love m'n twee grootste bucketlist nummers. En sowieso: heel veel van Rated R en Era Vulgaris, toch wel mijn 2 favoriete nummers van de band.
 

spongebobsong

Campingartiest
10 mrt 2023
79
110
Echt heel veel zin in deze show! Ik zie al veel mooie suggesties voor de setlist voorbijkomen en sluit me er helemaal bij aan! Mijn favoriete album blijft wel Songs for the Deaf, vooral die openingstrack is zo lekker. Het nieuwe album heb ik ook
veel geluisterd, dus kijk er naar uit om deze nummers live te zien.

Ook wel leuk om te vertellen is dat ik in 2010 tickets voor Lowlands heb gewonnen met een video waar ik Feelgood Hit of the Summer als nummer gebruikte:

 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.108
940
ik ga niet klagen want bv al gehad hier
misfit love
fun machine took a shit and died
leg of lamb
long slow goodbye
tangled up in plaid
villians of circumstance
kalopsia
first it giveth
do it again
in the fade
regular john
i think i lost my headache
monsters in the parasol
i appear missing
god is in the radio
3's & 7's
better livng through chemistry
sick sick
the lost art of keeping a secret
the vampire of time and memories
straight jacket fitting
like clockwork
.enz

in my head en turning on the screw zou wel nog vet zijn om aan het lijstje toe te voegen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken