Graspop Metal Meeting 2027

Kan ik zeker wel mee leven hoor, alhoewel ik denk/verwacht dat BMTH niet meteen nog een keer komt.
Ik denk dat @Koekdoos gewoon standaard BMTH invult als placeholder voor de zaterdag South Stage.
Hij is voor die dag immers toch alleen geĆÆnteresseerd in de Jupiler Stage.. šŸ˜…šŸ˜‰

Ik zie MC alleen niet voor de zondag als afsluiter afsluiter. Maar dat kan natuurlijk aan mij liggen :)
Ik weet sowieso niet of ze daar echt op die manier over nadenken, maar ik zou toch zelf wel kijken van, ja wie is nou echt een afsluiter voor het weekend dan...
De South Stage headliner hoeft niet per se altijd ook de afsluiter van de dag te zijn.
Afgelopen jaar was dat wel op alle dagen het geval, maar er zijn ook genoeg uitzonderingen:
  • 2025: Powerwolf na Iron Maiden, Behemoth na Slipknot, Till Lindemann na Judas Priest
  • 2024: Machine Head na Scorpions
  • 2022: Volbeat na Iron Maiden, Korn na Judas Priest
  • 2019: Slayer na Within Temptation
  • 2018: Parkway Drive na Iron Maiden, Marilyn Manson na Volbeat, A Perfect Circle na Ozzy Osbourne
  • 2017: In Flames na Deep Purple, Sabaton na Scorpions
  • 2016: King Diamond na Black Sabbath, Twisted Sister na Iron Maiden

Dit nummer is nog gecoverd door een metal chick.
I know I mostly lurk around here and @MetalLimbo basically said it all several pages back, but when this came up again it really made me smile. As a German I feel the need to share my 3 Cents on Die Toten Hosen (DTH). I didn’t know about the Anastacia cover (metal chick??? – or did Google Translate mess up?). To be honest, I never thought I’d ever see either name on here of all places :giggle:.

I have only come to appreciate DTH recently, when my boyfriend properly introduced me to them. He basically worships the ground they walk on šŸ˜‰. ā€œTage wie dieseā€ is their weakest song in my opinion and really doesn’t do them justice but it is their most successful release. It came out in 2012, the year Germany hosted the UEFA Euro Cup and was chosen by the German national team as their stadium hymn. The rest is history. They started out as a punk band and with time and the huge success that followed they became more mainstream. They are in fact the biggest selling German artist. But to this date they’re punks to the core and that’s reflected in their live shows. The massive success in Argentina started after they supported The Ramones on their farewell tour and they basically stepped in as their successors over there. In Germany they regularly sell out stadiums within minutes and across multiple nights (on par with Rammstein or Metallica). I read a comparison to the Scorpions on here. Yes, The Scorpions are famous worldwide and legends in their own right but when it comes to German album or ticket sales DTH play in a whole different league. Like their music or not, but even now in their early 60s they still know how to work a crowd and it can get pretty wild. So based on that and from what I’ve seen this year, many German fans would travel for this, regardless which stage or slot they’d play.

No, they are not metal and whether GMM is the right setting is debatable but I wanted to give some perspective on how huge they are in Germany.

Voorprogramma van Metallica was voor mij de 1e keer dat ik ze live zag. Was voor mij en een maat van me reden om kaartjes te kopen toen ze later met Slayer langs kwamen in Ahoy.

Kan ik zeker wel mee leven hoor, alhoewel ik denk/verwacht dat BMTH niet meteen nog een keer komt.
Maar ik zou het zeker niet erg vinden.

Ik zie MC alleen niet voor de zondag als afsluiter afsluiter. Maar dat kan natuurlijk aan mij liggen :)

Ik weet sowieso niet of ze daar echt op die manier over nadenken, maar ik zou toch zelf wel kijken van, ja wie is nou echt een afsluiter voor het weekend dan...

sorry 3 x BMTH in 4 jaar,,,,, er zijn grenzen aan weer vroeger naar bed gaan

• Haha
Waarderingen: Piebe71
Hoe hoog ik BMTH ook heb zitten (was magisch dit jaar!), 3 keer in 4 jaar zou overkill zijn. Geldt voor iedereen wat mij betreft. Kan me niet voorstellen dat ze weer komen, er lijkt voldoende aanbod te zijn om (HL) repeats te voorkomen.

Eindelijk even bijgelezen. Ben dit jaar wat minder actief omdat de kans groot is dat ik voor het eerst sinds m'n studententijd Graspop zal moeten overslaan, met dank aan Vlaams onderwijsminister Demir.

Ik zou, zoals altijd, wel erg blij worden met Slipknot. In 2023 waren ze idd niet top, maar vorige passage vond ik zeker wel de moeite. Al was het maar om Gematria en Scissors eens live te horen. Als ze met een generieke setlist (of een best-of aan hitjes) passeren, kan het echter zijn dat iets anders me verleidt. Daarbuiten heeft Slipknot me in de 6x dat ik ze zag nog maar 1x "teleurgesteld".

Hier zit een verhaal achter, ben je docent?
Ha, ja. In het secundair onderwijs. Ik kan de situatie kort samenvatten:

Zoals wellicht al geweten hebben we in ons beroep geen extra verlofdagen na de schoolvakanties. Echter viel Graspop altijd in het midden/aan het einde van onze examenperiode. Als leerkrachten moeten we tijdens de examenperiode niet iedere dag aanwezig zijn (minder klassen die toezicht hebben dan totaal aantal leerkrachten). Ik vroeg altijd aan de persoon die het toezichtsrooster maakte of ik tijdens Graspop 1 (liefst 2) dagen geen toezicht mocht doen. Ter compensatie deed ik andere periodes dan een beurt extra.

Helaas heeft minister Demir stevig in onze evaluatiedagen geknipt, waardoor Graspop buiten de examenperiode valt. Donderdag + vrijdag zijn dus gewone werkdagen en ik weet niet of ik het zie zitten om beide dagen na 16u00 nog op te rijden naar Dessel om in de vroege avond weer terug te keren omdat ik de dag nadien moet werken. Een dagje op zaterdag of zondag zit er misschien wel nog in, maar het is toch niet hetzelfde ...

Ha, ja. In het secundair onderwijs. Ik kan de situatie kort samenvatten:

Zoals wellicht al geweten hebben we in ons beroep geen extra verlofdagen na de schoolvakanties. Echter viel Graspop altijd in het midden/aan het einde van onze examenperiode. Als leerkrachten moeten we tijdens de examenperiode niet iedere dag aanwezig zijn (minder klassen die toezicht hebben dan totaal aantal leerkrachten). Ik vroeg altijd aan de persoon die het toezichtsrooster maakte of ik tijdens Graspop 1 (liefst 2) dagen geen toezicht mocht doen. Ter compensatie deed ik andere periodes dan een beurt extra.

Helaas heeft minister Demir stevig in onze evaluatiedagen geknipt, waardoor Graspop buiten de examenperiode valt. Donderdag + vrijdag zijn dus gewone werkdagen en ik weet niet of ik het zie zitten om beide dagen na 16u00 nog op te rijden naar Dessel om in de vroege avond weer terug te keren omdat ik de dag nadien moet werken. Een dagje op zaterdag of zondag zit er misschien wel nog in, maar het is toch niet hetzelfde ...
Herkenbaar. Onderwijs heb je regelmatig vrij, ecbter kun je dat niet zelf inplannen. Erg onhandig als je iets wilt ondernemen

Hoe hoog ik BMTH ook heb zitten (was magisch dit jaar!), 3 keer in 4 jaar zou overkill zijn. Geldt voor iedereen wat mij betreft. Kan me niet voorstellen dat ze weer komen, er lijkt voldoende aanbod te zijn om (HL) repeats te voorkomen.
Ben ik het mee eens hoor, genoeg om repeats te voorkomen.
Dus absoluut geen reden dat ze zouden komen (behalve als GMM een soort Best of feestje maakt van de lineup ofzo ivm jubileum).

Maar voor mij zou het de 2e keer zijn dat ik ze zie, en dat zou ik niet erg vinden. En m’n dochter al helemaal niet šŸ˜€

Maar genoeg andere bands die langs kunnen komen, dus kom maar op!

Ben ik het mee eens hoor, genoeg om repeats te voorkomen.
Dus absoluut geen reden dat ze zouden komen (behalve als GMM een soort Best of feestje maakt van de lineup ofzo ivm jubileum).

Maar voor mij zou het de 2e keer zijn dat ik ze zie, en dat zou ik niet erg vinden. En m’n dochter al helemaal niet šŸ˜€

Maar genoeg andere bands die langs kunnen komen, dus kom maar op!
Denk toch dat we er allemaal wel over eens kunnen zijn dat BMTH een jaar of 3 weg moet blijven. Ik hoor iedereen hier zeuren over Judas of Scorpions, maar BMTH op herhaling is wel goed voor het festival??. Ik haak aan bij team @MetalLimbo

• Leuk
Waarderingen: won666 en philipnorth
Denk toch dat we er allemaal wel over eens kunnen zijn dat BMTH een jaar of 3 weg moet blijven. Ik hoor iedereen hier zeuren over Judas of Scorpions, maar BMTH op herhaling is wel goed voor het festival??. Ik haak aan bij team @MetalLimbo
Mee eens. Ik hoop dat ze gewoon een Europese zalen tour gaan doen. Is veel te lang geleden. En dan gewoon als ze een nieuw album hebben ofzo.

Architects, Babymetal, electric callboy, gewoon allemaal een paar jaar overslaan nu.

Users who are viewing this thread