Rock Werchter 2027

• Onderwerp starter Onderwerp starter Chiel
  • Startdatum Startdatum
Verkochten op GMM hun dag als een zoet broodje he. Ik denk dat je dat onderschat, er zijn er headliner geweest waarvan ik hun populariteit lager inschat.
die dag was natuurlijk ook heel thematisch geboekt,

De invloed van Bad Omens, Architects, en Babymetal op die dag mag zeker niet onderschat worden

Gorillaz ging dit ook niet doen, KOL ook niet. Op Werchter kan dit net wel lijkt me.
KoL is tegenwoordig een bandje van Vorst grootte max, maar in populairdere tijden stonden die ook wel vaker voor een andere headliner (voor Blur in 2013, voor Stromae in 2014 en de enige reden waarom niet voor AF stonden in 2017 is omdat die laatsten zelf planning-wise niet konden meen ik mij te herinneren).

Even een heel ander genre, maar Charli XCX heeft ook net een nieuw album uitgebracht dat top is! Hiermee zet ze naar mijn mening ook de deur open naar headlineslot op Werchter als ze zou willen. Niet enkel de wat plattere electropop, maar mooi gevarieerd en dan nog eens haar album Wuthering Heights indachtig maakt van haar toch een gewilde act?! 🙏
Wat mij betreft zeker, kom maar door.

• Geweldig
Waarderingen: MadMandra27
Over oude glorie gesproken. Echo & the Bunnymen met een nieuw album op komst en heel veel mooi oud werk. Alleen in 1987 op Werchter gespeeld. Geen idee welk niveau ze tegenwoordig live hebben.

Alleen heeft BMTH het momentum en deze 2 bands allang niet meer (ondanks nieuwe muziek).
Nah dat kan je van Gorillaz niet zeggen. BMTH zal gewoon 1 van de 2 co headlinespots pakken op RW, denk niet dat die weigeren als ze voor pakweg Muse moeten spelen.

Als ze er op haar eentje staat, zoals tijdens haar Brat-tournee, dan voorspel ik hier een massa reacties aan klachten😅
Eens, dan mag ze van mij ook wel wegblijven. Maar kan me bijna niet voorstellen dat ze na dit album in haar eentje aan komt zetten. (Ik kan me overigens ook niet voorstellen dat ze wel een band meebrengt 😬)

KoL is tegenwoordig een bandje van Vorst grootte, maar in populairdere tijden stonden die ook wel vaker voor een andere headliner (voor Blur in 2013, voor Stromae in 2014 en de enige reden waarom niet voor AF stonden in 2017 is omdat die laatsten zelf planning-wise niet konden meen ik mij te herinneren).
En vorige zomer zouden ze ook gewoon voor Sam Fender optreden.

Nu wederom: alles hangt af van het aanbod en inderdaad de ego's van de groepen. Voor hetzelfde geld overschatten we het aanbod wederom en hebben we met Muste, BMTH, Charli XCX en Blink 182 al de afsluiters (als Muse niet op apart event staat) en komt er maar weinig extra meer bij in de poule.

Al heb ik mijn vragen bij Blink 182. De aangekondigde shows zijn voorlopig allemaal begin juni en laatste aangekondigde show staat op 15 juni. Het is nog vroeg en er zijn nog heel veel opties later in juni, maar voor hetzelfde geld touren ze pas tot rond de 20ste juni bijvoorbeeld en zijn ze geen optie voor Werchter. Mits een optie en touren ze een goede maand is de kans groot dat ze er staan, denk ik. En dus ook weer een naam erbij.

Laatst bewerkt:
En vorige zomer zouden ze ook gewoon voor Sam Fender optreden.

Nu wederom: alles hangt af van het aanbod en inderdaad de ego's van de groepen. Voor hetzelfde geld overschatten we het aanbod wederom en hebben we met Muste, BMTH, Charli XCX en Blink 182 al de afsluiters (als Muse niet op apart event staat) en komt er maar weinig extra meer bij in de poule.

Al heb ik mijn vragen bij Blink 182. De aangekondigde shows zijn voorlopig allemaal begin juni en laatste aangekondigde show voorlopig 15 juni. Het is nog vroeg en er zijn nog heel veel opties later in juni, maar voor hetzelfde geld touren ze pas tot rond de 20ste juni bijvoorbeeld en zijn ze geen optie voor Werchter. Mits een optie is de kans groot dat ze er staan, denk ik.
De laatste Blink tour die Werchter aandeed begon ook begin juni. Genoeg festivals om door te trekken naar de eerste week van juli.

Als ze er op haar eentje staat, zoals tijdens haar Brat-tournee, dan voorspel ik hier een massa reacties aan klachten😅
Gewoon een productie meenemen a la Zara Larsson voor de Brat-songs en dergelijke, en dan de laatste plaat en dergelijke intiemer met live muzikanten. Dat zou voor mij het ideale scenario zijn. Dan heb je show én kwaliteit

Over oude glorie gesproken. Echo & the Bunnymen met een nieuw album op komst en heel veel mooi oud werk. Alleen in 1987 op Werchter gespeeld. Geen idee welk niveau ze tegenwoordig live hebben.
Enkele jaren terug stonden Echo & the Bunnymen op Rock Herk. De zanger zong ongelooflijk vals.

• Wow
Waarderingen: Joss
Ik geloof niet dat BMTH sinds covid ergens een andere spot heeft geaccepteerd dan headlinen in het donker. Zou ook gewoon vreemd zijn met die productie.

Met Blink of FNM ervoor zie ik het wel werken. Of Volbeat als die weer touren.

Users who are viewing this thread