Actualiteit

Ontwerp H - Atelier Goppel-Toperngpong (met de vogels) krijgt op verschillende online bevragingen de voorkeur.
Zolang het maar niet weer allerlei oubollige koppen zijn :)

Stem ingediend. Hoe kan je een simpele keuze tussen A t.e.m. J toch weer Europees langdradig maken :unsure:?

Laatst bewerkt:
Tijdens onze reis van elk land het mooiste biljet bewaard, echt jaloers op sommige landen. Hiermee komen we tenminste een stapje dichterbij

Vermoedelijke dader aanslag Pride Berlijn mocht deradicaliseren in vrijheid.​

Normaal verstand is niet snel te vinden in de regeringen van Europa. In dit geval Duitsland. Het is op het belachelijke af. Hopelijk wordt er van geleerd om zulke tragedies te voorkomen.

Normaal verstand is niet snel te vinden in de regeringen van Europa. In dit geval Duitsland. Het is op het belachelijke af. Hopelijk wordt er van geleerd om zulke tragedies te voorkomen.
Zou er iemand zelfs uberhaupt geloven in iets vaags als deradicalisering?

Vind het ook wel erg eng dat wij Radicaliteit in welke vorm dan ook nog zo luchtig behandelen, dit zijn in potentie de meest gevaarlijke mensen op deze wereld...

• Leuk
Waarderingen: AngieH, Oasiss en Davidd
Hier zou een TBS-achtig concept op zijn plek zijn, nog los van dat daarop ook het nodige is aan te merken.

Verder ook weer spijtig dat dit koren op de molen van extreem rechts is. Al was "ons" extreem rechts druk in illegale nederzettingen.

• Leuk
Waarderingen: AngieH en Timmetje
'Deradicaliseren in vrijheid' en dan, zo lijkt het, eens per maand een "preventieve bijeenkomst' bijwonen, nadat je in 2025 nog 2x hebt geproberen naar IS-gebied te vliegen, komt op mij ook wel naïef over.

Verder maken dit soort bewuste aanslagen op onze queer gemeenschap mij - als onderdeel daarvan - bijzonder verdrietig. Zou fijn zijn als extreemrechts de focus zou leggen op solidariteit naar de gemeenschap ipv op de dader, maar dat zal wel ijdele hoop zijn.

• Sad
Waarderingen: Oasiss
'Deradicaliseren in vrijheid' en dan, zo lijkt het, eens per maand een "preventieve bijeenkomst' bijwonen, nadat je in 2025 nog 2x hebt geproberen naar IS-gebied te vliegen, komt op mij ook wel naïef over.

Verder maken dit soort bewuste aanslagen op onze queer gemeenschap mij - als onderdeel daarvan - bijzonder verdrietig. Zou fijn zijn als extreemrechts de focus zou leggen op solidariteit naar de gemeenschap ipv op de dader, maar dat zal wel ijdele hoop zijn.
Rechts is over het algemeen geen vriend van de queer-gemeenschap, maar dit soort zaken zijn vooral een vehikel om anti-immigratiesentiment te beargumenteren. Dus meer moet je eigenlijk niet verwachten in dat opzicht.

• Leuk
Waarderingen: AngieH
Of iets met "extreemrechts" te maken heeft, hangt af van de motieven van de dader. Op basis van wat tot nu toe naar buiten is gebracht, wijst het juist op een mogelijke islamistische motivatie, niet op een extreemrechtse motivatie.

Verschrikkelijk wat er gebeurd is. Dit is een gevoelig onderwerp is (ik wil niet weer als racist worden neergezet), maar het valt wel op dat we opnieuw te maken lijken te hebben met een dader uit een bepaalde hoek.

Of iets met "extreemrechts" te maken heeft, hangt af van de motieven van de dader. Op basis van wat tot nu toe naar buiten is gebracht, wijst het juist op een mogelijke islamistische motivatie, niet op een extreemrechtse motivatie.

Verschrikkelijk wat er gebeurd is. Dit is een gevoelig onderwerp is (ik wil niet weer als racist worden neergezet), maar het valt wel op dat we opnieuw te maken lijken te hebben met een dader uit een bepaalde hoek.
Uiteraard, het is inmiddels duidelijk dat de aanslag een religieus motief heeft. Ik bedoelde meer dat de huidige verontwaardiging eerder anti-islam is dan pro-queer. Dus in dat opzicht weinig constructief.

Het is wat mij betreft overigens niet iets verkeerds om waar te nemen dat binnen de islamitische gemeenschap er een probleem heerst met extremistisch geweld. Ook islamitische mensen, in mijn ervaring, willen daar van af. Alleen heb je daarin natuurlijk allerlei oplossingsrichtingen waarbij "alle buitenlanders het land uit" niet een realistische oplossing is wat mij betreft (om maar een voorbeeld te noemen).

• Leuk
Waarderingen: Davidd en AngieH

Ik denk dat de focus op solidariteit leggen er niet voor zorgt dat een extremist dit niet meer gaat of zal doen. Ik heb liever dat er beter en strakker gescreend wordt op wie je binnen laat of uit zet. Dat rechts de focus op dader legt is logisch. De linkerflank zou ook wel eens wat straffer mogen reageren.

Vind het vooral heel erg frustrerend dat het blijkbaar heel moeilijk is voor een groot deel van de mensen om iets verder te kijken dan hun neus lang is... Als je niet inziet dat Islamitisch extremisme een maatschappelijk probleem of dat ook buiten de Islam er nog veeeeel te veel haat en dreiging is voor de Queer-gemeenschap heb je niet normale grote oogkleppen op.....

Users who are viewing this thread