Lowlands 2026

Dat is het mooie van LL, je kan New Wave lekker links laten liggen en wat anders leuks gaan doen.

Afgezien van Osdorp Posse en Opgezwolle is het daarna allemaal niet zo spannend meer geweest voor mij in de Nederlandstalige rap. Volgend jaar Fakkelbrigade zou ik interessanter vinden.
Wil niet zuur doen maar dit is wel echt de meest boomer-take die ik in tijden heb gelezen

Als ik het goed heb komt het hier langs maar die transcriptie van Spotify is kut dus ik heb er niets aan:

16e minuut: Dit jaar voor het eerst niet op Lowlands, heb het ook wel een beetje aan mijzelf te danken, heb 6 jaar achter elkaar de armadillo mogen doen, heb me altijd geergerd dat muziek die niet elektronisch of hitjes is met zo'n laag productie value moet doen, dat de nummers niet in volle glorie kunnen shinen

Samenvatting: Hij heeft bij lowlands geklaagd over dat de armadillow/de muziek een slechte plek kreeg, nu is hij niet meer geboekt.
Heeft opzich wel een punt. Zowel over het geluid van de armadillow (megaslecht, want echt zonde is), als dat er op LL niet echt plek voor is / wordt gemaakt.

Aan de andere kant: vraag me af hoeveel vraag er nou voor is. Zo’n indie avond in de Heineken was ook vaak vrij dood naar mijn beleving.

Heeft opzich wel een punt. Zowel over het geluid van de armadillow (megaslecht, want echt zonde is), als dat er op LL niet echt plek voor is / wordt gemaakt.

Aan de andere kant: vraag me af hoeveel vraag er nou voor is. Zo’n indie avond in de Heineken was ook vaak vrij dood naar mijn beleving.
Terwijl "het alternatief" vorig jaar de gehele avond echt vol stond in de Lima, ok, niet uitsluitend indie maar zeer veel overlap/raakvlakken. Denk dat er altijd wel genoeg interesse zal zijn voor dit soort avonden

• Leuk
Waarderingen: WTSGD

Ik vond Het Alternatief vorig jaar best aardig, maar zelfs de Lima stond niet vol. De beats winnen overal.

Haha, echt vol of niet vol, that's the question. Ik liep halverwege binnen en stond meteen bij het podium met alle ruimte voor een dansje.

• Leuk
Waarderingen: WTSGD
Oké zoomer
Je moet me dit toch eens uitleggen, zeggen dat je niet zuur wil doen, maar dan ontzettend zuur doen?!!
Het is niet bedoeld als persoonlijke aanval, vandaar de disclaimer, maar wat er staat heeft gewoon een ontzettend oude mannen-gehalte.
Het geeft niet als je je niet bewust bent van het aanbod van nederlandse hip-hop, als je denkt dat het ''niet je smaak is'' (vrijwel onmogelijk want het aanbod is breder dan ooit, gaat een stuk verder dan de New Wave's en dergelijke) maar met dit soort opmerkingen doe je wat mij betreft een hele scene echt veel en veelstekort.

TM resale tickets woensdag 22 juli: 805 stuks!

ik verwacht begin augustus prijzen onder de 300 euro!
Woensdag 22 juli
Ticketswap: €329,- / tmaster: 322,-
Aantallen kaarten dinsdag 21 juli
Ts: 586 tickets in de resale (+24)
Tm 805 tickets in de resale (+13)

Totaal: 1391
Totaal aantal verkocht op ts: 343

Er komen veel tickets bij, maar er worden ook veel tickets gekocht. Die prijs van onder de 300 weet ik dus zo net nog niet, ligt er zo erg aan hoeveel mensen op een goedkoper kaartje zitten te wachten. Op ticketswap kun je een “buy now” prijs instellen dus als je je kaartje nu voor rond de 318 te koop zet, ben je hem direct kwijt. Weet niet of T/M die functie ook heeft?

Zaterdag 11 juli
Ticketswap: €325 / tmaster €332

Zondag 12 juli
Ticketswap: €325,12 / tmaster: €312,-

Maandag 13 Juli
Ticketswap: €318,51 / tmaster: €327,59,-

Dinsdag 14 Juli
Ticketswap: €318,51 / tmaster: 322,40

Woensdag 15 juli
Ticketswap: €318,51 / tmaster: 319,-

Donderdag 16 juli
Ticketswap: €318,- / tmaster: 322,-

Vrijdag 17 juli
Ticketswap: €316,- / tmaster: 322,-

Zaterdag 18 juli
Ticketswap: €319,- / tmaster: 322,-

Zondag 19 juli
Ticketswap: €328,- / tmaster: 317,-

Maandag 20 juli
Ticketswap: €325,- / tmaster: 326

Dinsdag 21 juli
Ticketswap: €325,- / tmaster: 320,-

Woensdag 22 juli
Ticketswap: €329,- / tmaster: 322,-

Aantallen kaarten zondag 12 jul
TS: 342 tickets
TM: 419 tickets.

Aantallen kaarten maandag 13 juli
Ts: 386 tickets in de resale
Tm 496 tickets in de resale

Aantallen kaarten dinsdag 14 juli
Ts: 414 tickets in de resale
Tm 495 tickets in de resale

Aantal kaarten woensdag 15 juli
Ts: 442
Tm: 575

Aantallen kaarten donderdag 16 juli
Ts: 458 tickets in de resale (+16)
Tm 681 tickets in de resale (+ 106)

Aantallen kaarten vrijdag 17 juli
Ts: 488 tickets in de resale (+30)
Tm 713 tickets in de resale (+44)

Aantallen kaarten zaterdag 18 juli
Ts: 504 tickets in de resale (+16)
Tm 748 tickets in de resale

Aantallen kaarten zondag 19 juli
Ts: 521 tickets in de resale (+)
Tm 770 tickets in de resale

Aantallen kaarten maandag 20 juli
Ts: 543 tickets in de resale (+)
Tm 775 tickets in de resale (+5)

Ts: 562 tickets in de resale (+21)
Tm 792 tickets in de resale (+18)

Ts: 586 tickets in de resale (+24)
Tm 805 tickets in de resale (+13)

Totaal aanbod
Totaal zondag 12 juli = 882
Totaal maandag 13 juli = 909
Totaal woensdag 15 juli = 1017 (aanbod neemt toe)
Totaal donderdag 16 juli = 1139 (aanbod neemt toe)
Totaal vrijdag 17 juli = 1201
Totaal zaterdag 18 juli = 1252
Totaal zondag 19 juli = 1291
Totaal maandag 20 juli 1318
Totaal dinsdag 21 juli = 1354
Totaal woensdag 22 juli = 1391

Totaal verkocht TS
zondag 19 juli = 260
Maandag 20 juli = 274
Dinsdag 21 juli = 298 (+24)
Woensdag 22 juli = 343 (+45)

• Leuk
Waarderingen: @Marc

Dank voor het opzoeken @Joris. Ik denk wel logisch vanuit zowel St. Paul als Lowlands.

Ik vind ook dat er plek moet zijn voor indie, maar Armadillow en Heineken zijn te open of groot te midden van alle knaldrang. Terwijl de Armadillow voor jonge house dj's denk ik best een leuke plek is om te draaien. Future festival classics is dit jaar ook weg is uit de Heineken zie ik, maar Het Alternatief en Iconic zal toch nog wel werken in de Lima en Heineken? En werken die indie-nachten op Pukkelpop en DTRH wél goed eigenlijk?

Ook eens, maar meer met het punt dat de Armadillow eigenlijk een hele suffe plek is. Snap ook niet dat mensen het leuk vinden om daar heel de nacht/ochtend door te halen. Grote verbetering voor Lowlands zou zijn om een echt degelijke 24-uurs tent neer te zetten.

Het is niet bedoeld als persoonlijke aanval, vandaar de disclaimer, maar wat er staat heeft gewoon een ontzettend oude mannen-gehalte.
Het geeft niet als je je niet bewust bent van het aanbod van nederlandse hip-hop, als je denkt dat het ''niet je smaak is'' (vrijwel onmogelijk want het aanbod is breder dan ooit, gaat een stuk verder dan de New Wave's en dergelijke) maar met dit soort opmerkingen doe je wat mij betreft een hele scene echt veel en veelstekort.
ik denk dat je zijn opmerking ook niet zo serieus moet nemen, maar dat kan hij zelf beter aangeven, want nu ga ik dat voor hem invullen.

• Leuk
Waarderingen: @Marc
Ik heb een paar jaar geleden echt een topnacht gehad in de Armadillow, kon me niet echt vinden in alles wat er in de tenten stond te draaien en toen echt een hele leuke nacht gehad. Met St. Paul achter de knoppen.

Met de juiste temperatuur vind ik het heel lekker dat het daar wat meer open is en het nodigt ook wel uit tot wat meer contact met de mensen om je heen dan in de tenten. Jammer dat St Paul niet meer komt, had m altijd omcirkeld in het schema.

Bij minder goed of koud weer is het natuurlijk niet zo relaxt daar. Ook als afsaus wel de nodige mooie momenten daar gehad. De geluidskwaliteit boeit dan ook al snel niet zoveel meer.

Als ik het goed heb komt het hier langs maar die transcriptie van Spotify is kut dus ik heb er niets aan:

16e minuut: Dit jaar voor het eerst niet op Lowlands, heb het ook wel een beetje aan mijzelf te danken, heb 6 jaar achter elkaar de armadillo mogen doen, heb me altijd geergerd dat muziek die niet elektronisch of hitjes is met zo'n laag productie value moet doen, dat de nummers niet in volle glorie kunnen shinen

Samenvatting: Hij heeft bij lowlands geklaagd over dat de armadillow/de muziek een slechte plek kreeg, nu is hij niet meer geboekt.
Hij is jaren terug ook al eens een keer overgeslagen toen ie kritiek had. En van de Armadillow weet ik al langer dat ie daar heel lastig draaien vindt, waar ik me alles bij kan voorstellen.

Ik vind de armedillow vooral niet uitnodigen om te dansen, maar meer een soort ontmoetingsplek met eters, dus heb die plek ook nooit echt begrepen. Ook de dj's zijn voor mijn gevoel vaak verstopt en niet zichtbaar. Zie dan liever een tent met een dj booth/podium en lichten.

Hij is jaren terug ook al eens een keer overgeslagen toen ie kritiek had. En van de Armadillow weet ik al langer dat ie daar heel lastig draaien vindt, waar ik me alles bij kan voorstellen.
Hmm, hij zegt dat het de eerste keer was. Meen me toch te herinneren dat ie mij eerder over een ander incidentje vertelde waarna hij toen ook een jaar moest overslaan.

Ik heb een paar jaar geleden echt een topnacht gehad in de Armadillow, kon me niet echt vinden in alles wat er in de tenten stond te draaien en toen echt een hele leuke nacht gehad. Met St. Paul achter de knoppen.

Met de juiste temperatuur vind ik het heel lekker dat het daar wat meer open is en het nodigt ook wel uit tot wat meer contact met de mensen om je heen dan in de tenten. Jammer dat St Paul niet meer komt, had m altijd omcirkeld in het schema.

Bij minder goed of koud weer is het natuurlijk niet zo relaxt daar. Ook als afsaus wel de nodige mooie momenten daar gehad. De geluidskwaliteit boeit dan ook al snel niet zoveel meer.
Het werkt toch eigenlijk alleen maar als je pal voor de dj staat?

Users who are viewing this thread