Bospop 2026

Vandaag 5 acts gezien en na 45 minuten Lenny kan ik wel mijn conclusie trekken.
1. OMD 2. Chris Isaak 3. Fatal Flowers 4. Lenny Kravitz 5 hele ruimte niets... Jett Rebel

Lenny Kravitz is een beetje een zouteloze set. Duidelijk niet meer nuchter. Nergens slecht maar nergens uitmuntend. OMD daarentegen braken de hele tent af. Zo zonde dat ze niet langer dan een uurtje mochten. En Chris Isaak liet de tent uit zijn hand eten. Paar megahits, paar covers (elvis mocht natuurlijk niet ontbreken). Morgen het eindoordeel. Nu nog paar minuten Lenny en dan bed!

• Leuk
Waarderingen: Joslittel, PJ en Neeltje
Lenny was dikke prima, goede show, lekker rockende maar kwam wel laat op gang met de echte lekkere rock klassiekers. OMD was magistraal

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en PJ
Lenny was wel prima, alleen had ik op een wat energiekere set gehoopt, het middenstuk was wel echt voor de liefhebber. Chris Isaak was voor mij het hoogtepunt van de zondag, van OMD heb ik niet zoveel meegekregen.

Wat een geweldig weekend was het. Hier komt het eindoordeel:
Beste acts dit weekend:
01. Moby
02. OMD
03. Fatal Flowers
04. Chris Isaak
05. Floor Jansen

Tegenvallende acts:
01. Volbeat
02. Lenny Kravitz
03. Jett Rebel

Positieve punten overall:
* Nieuwe hoofdveld indeling met de tribune tegen de achterkant. Verander dit nooit meer. Een verademing!
* Fiets weekend parkeerkaart. Eindelijk een oplossing voor de weekendgasten die op de fiets willen komen
* De 00's bands. Ja, 00's zijn al 25 jaar geleden. Dat is net zover als een band uit 1975 in 2000. 00's is retro en perfect voor Bospop.
* Steeds meer aankleding. We zijn er nog niet maar de extra lampjes, borden, kleuren. Het geeft sfeer.
* Over het weekend gezien de wachttijden bij bars. Ik kan me niet herinneren dat ik langer dan 5 minuten heb gewacht.
* De ventilator op dag 3 in de Harley tent. Op dag 3 de juiste stand gevonden. Het was in de tent daardoor goed te doen!
* Nocturna tent. De lampjes, de bar. Het maakt het "24 uurs gebied" overdag ook bezoekwaardig.
* De vrijdag voelde als eerst als een volwaardige dag. Eindelijk waar voor zijn geld.
* De vrijwilligers. Vergeet dat nooit Bospop! Wat waren het weer toppers. Vooral in dit weer!

Werk aan de winkel punten:
* De overvloed aan tribute bands. Ik ben an sich niet tegen een coverband die iets toevoegt. Bizkit Park was bijvoorbeeld een topper. Maar hou het bij 2 a 3 max per weekend. En als je het boekt, zet dan niet 2 tegenover elkaar. Ja, ik ben beetje zuur omdat ik Grace Bowers heb moeten missen omdat ik bij OMD wilde zien haha. En op andere moment ik alleen kon wachten omdat 2 tributes speelde (Ultimate Eagles en Tribute to Toto als voorbeeld).
* De massa stoelen, krukjes, opblaasfregatten. Dit loopt echt uit de klauwen. Meest gehoorde geluid was het in elkaar storten van inklapbare Action krukjes. Ik zag zelfs vouwfietsen over het veld gaan door gasten. Zwembadjes met water er in. En die kleedjes in de frontrow gebied... Dit kan echt niet meer. Voorstel: verbod op al het zitgerei en kleedjes in een aangewezen gebied achteraan het veld.
* Zeer zwakke security. Gevoelig punt misschien maar de security dit jaar was extreem zwak (paar uitzonderingen daargelaten). Security die rokers in de tent niet wilde aanspreken. Gasten in het fotografen voorvak. Sommige zaten 90 procent van de tijd op hun telefoon te hangen. Maar als een zwak meisje in elkaar zakt en door medici even achter de barriĆØre gezet werd, stoer lopen doen. Hoorde ook klachten van gasten op de campings maar daar ben ik zelf niet geweest. Geen zaken meer mee doen!
* Munten. Zullen we daar ook mee stoppen? Alle grote festivals zijn al over. Aan de automaten moet je per 4 kopen. Op het einde wilde ik nog 1 drankje doen maar had geen zin om 4 te halen. Want je kunt ze niet inleveren aan het einde. Zullen we de 21e eeuw in gaan?
* Schermen buiten Harley tent. Top, die schermen in de Nocturna maar weten jullie waar we ze nodig hebben? Buiten de Harley tent. Had meermaals graag naar de act gekeken in de tent maar overdag zie je geen drol buiten de tent. Waarom niet 2 schermen aan beide kanten buiten de tent voor de mensen die graag kijken maar niet in de tent kunnen komen.
* De festivalmarkt. Platenzaak.nl is wel sponsor maar geen verkoopstand? Ik mis de stands waar muziek word verkocht. Waar vroeger handtekeningensessies werden gegeven. Maar die huidige markt is zo weggedrukt en voelt totaal niet bij de belevenis van het festival. De borden die aangaven dat er echt achter een markt was, zei genoeg.
* Dat motorgeluidje in de tent. Dit klonk zo amateuristisch. Opgeblazen logo? Ok. 2 motoren in de tent? Ok. Maar dat geluidje? Dat kan echt niet. Alsof we niet weten dat een motor broem broem doet.
* Headliners van 75 minuten. Het ligt niet aan de artiesten, die spelen op andere festivals 90 tot 120 minuten. Maar ze spelen nu bijna net zo lang als de openers. Ja, ik wilde gewoon 15 minuten meer Moby. Maar zelfs de set van Lenny voelde afgeraffeld omdat het zo kort was.

Beste acts dit weekend:
01. Moby
02. OMD
03. Fatal Flowers
04. Chris Isaak
05. Floor Jansen

Tegenvallende acts:
01. Volbeat
02. Lenny Kravitz
03. Jett Rebel

* Nieuwe hoofdveld indeling met de tribune tegen de achterkant. Verander dit nooit meer. Een verademing!
* Fiets weekend parkeerkaart. Eindelijk een oplossing voor de weekendgasten die op de fiets willen komen
* De 00's bands. Ja, 00's zijn al 25 jaar geleden. Dat is net zover als een band uit 1975 in 2000. 00's is retro en perfect voor Bospop.
* Steeds meer aankleding. We zijn er nog niet maar de extra lampjes, borden, kleuren. Het geeft sfeer.
* Over het weekend gezien de wachttijden bij bars. Ik kan me niet herinneren dat ik langer dan 5 minuten heb gewacht.
* De ventilator op dag 3 in de Harley tent. Op dag 3 de juiste stand gevonden. Het was in de tent daardoor goed te doen!
* Nocturna tent. De lampjes, de bar. Het maakt het "24 uurs gebied" overdag ook bezoekwaardig.
* De vrijdag voelde als eerst als een volwaardige dag. Eindelijk waar voor zijn geld.
* De vrijwilligers. Vergeet dat nooit Bospop! Wat waren het weer toppers. Vooral in dit weer!

* De overvloed aan tribute bands. Ik ben an sich niet tegen een coverband die iets toevoegt. Bizkit Park was bijvoorbeeld een topper. Maar hou het bij 2 a 3 max per weekend. En als je het boekt, zet dan niet 2 tegenover elkaar. Ja, ik ben beetje zuur omdat ik Grace Bowers heb moeten missen omdat ik bij OMD wilde zien haha. En op andere moment ik alleen kon wachten omdat 2 tributes speelde (Ultimate Eagles en Tribute to Toto als voorbeeld).
* De massa stoelen, krukjes, opblaasfregatten. Dit loopt echt uit de klauwen. Meest gehoorde geluid was het in elkaar storten van inklapbare Action krukjes. Ik zag zelfs vouwfietsen over het veld gaan door gasten. Zwembadjes met water er in. En die kleedjes in de frontrow gebied... Dit kan echt niet meer. Voorstel: verbod op al het zitgerei en kleedjes in een aangewezen gebied achteraan het veld.
* Zeer zwakke security. Gevoelig punt misschien maar de security dit jaar was extreem zwak (paar uitzonderingen daargelaten). Security die rokers in de tent niet wilde aanspreken. Gasten in het fotografen voorvak. Sommige zaten 90 procent van de tijd op hun telefoon te hangen. Maar als een zwak meisje in elkaar zakt en door medici even achter de barriĆØre gezet werd, stoer lopen doen. Hoorde ook klachten van gasten op de campings maar daar ben ik zelf niet geweest. Geen zaken meer mee doen!
* Munten. Zullen we daar ook mee stoppen? Alle grote festivals zijn al over. Aan de automaten moet je per 4 kopen. Op het einde wilde ik nog 1 drankje doen maar had geen zin om 4 te halen. Want je kunt ze niet inleveren aan het einde. Zullen we de 21e eeuw in gaan?
* Schermen buiten Harley tent. Top, die schermen in de Nocturna maar weten jullie waar we ze nodig hebben? Buiten de Harley tent. Had meermaals graag naar de act gekeken in de tent maar overdag zie je geen drol buiten de tent. Waarom niet 2 schermen aan beide kanten buiten de tent voor de mensen die graag kijken maar niet in de tent kunnen komen.
* De festivalmarkt. Platenzaak.nl is wel sponsor maar geen verkoopstand? Ik mis de stands waar muziek word verkocht. Waar vroeger handtekeningensessies werden gegeven. Maar die huidige markt is zo weggedrukt en voelt totaal niet bij de belevenis van het festival. De borden die aangaven dat er echt achter een markt was, zei genoeg.
* Dat motorgeluidje in de tent. Dit klonk zo amateuristisch. Opgeblazen logo? Ok. 2 motoren in de tent? Ok. Maar dat geluidje? Dat kan echt niet. Alsof we niet weten dat een motor broem broem doet.
* Headliners van 75 minuten. Het ligt niet aan de artiesten, die spelen op andere festivals 90 tot 120 minuten. Maar ze spelen nu bijna net zo lang als de openers. Ja, ik wilde gewoon 15 minuten meer Moby. Maar zelfs de set van Lenny voelde afgeraffeld omdat het zo kort was.

Enkele raken punten benoem je hier.

Maar munten zijn juist een verademing! In wisselende groepen (iedereen heeft z'n eigen blokkenschema) rondjes halen. Dat kan eigenlijk alleen nog op Bospop.

Hier ook weer terug (aan het werk...) na 3 dagen Bospop.

Even kort:
Traditioneel genoten van een heerlijk relaxt festivalweekend. Veel zaken goed geregeld, terreinaanpassingen zeer positief! En natuurlijk vrijwilligers enorm bedankt! Verbeterpunten zijn er nog altijd, maar een overgang naar iets anders dan munten is er daar wat mij betreft zeker niet ƩƩn van!

Qua muziek genoten van (per dag)
Vrijdag: The Damn Truth en Airborne
Zaterdag: Henrik Freischlader, Kaiser Chiefs, Razorlight en ZZ Top
Zondag: D.K. Harrel, OMD en The Rumjacks

Jammer dat de headliners voor mij allemaal niet goed uit kwamen:
- Volbeat: blij dat ik ze voor de eerste keer live heb gezien, maar de stemproblemen waren wel duidelijk. Miste de kracht en daardoor de energie van de band Volbeat.
- Moby: moeten skippen vanwege mijn medefestivallers die op tijd naar huis moesten. Kan dus niet oordelen hierover, maar wil graag geloven dat het een mooie show was.
- Lenny Kravtiz: wat heeft die een enorme zeverset gespeeld. Had gehoopt op flink meer werk met energie, maar het zoetsappige en rustige werk had veruit de overhand. Absoluut niet de geschikte setlist als afsluiter van een festival wat mij betreft.

Overigens grootste tegenvaller nog wel Steel Panther. Dat is echt alleen maar een gimmick met af en toe muziek tussendoor...

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en PJ
Beste acts dit weekend:
01. Moby
02. OMD
03. Fatal Flowers
04. Chris Isaak
05. Floor Jansen

Tegenvallende acts:
01. Volbeat
02. Lenny Kravitz
03. Jett Rebel

ja, dat motorgeluid šŸ˜†

Met veel van het bovenstaande eens. Ben alleen de zondag geweest en dat vond ik ook wel genoeg. Heerlijke shows van Fatal Flowers en Chris Isaak. Kravitz was slaapverwekkend en OMD niet mijn ding zeg maar. En ik vond ook Jett Rebel niet meevallen. Drukte, bereikbaarheid en sfeer allemaal top in orde. Maar voor dit geld was de muzikale opbrengst maar magertjes

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Topoptredens
1. Moby, normaal niet mij genre, maar het was een waardige headliner
2. Lenny Kravitz, altijd een garantie voor een top live optreden.
3. Fatal Flowers; topoptreden voor een band die toch al een tijdje uit de running is.
4. Airbourne; van dikhout zaagt men planken, maar wel een optreden waarvoor je naar een festival komt.
5. Floor Jansen; ook zonder Nightwish een topoptreden.
6. Goodbye June; als ze in de tachtigerjaren hadden bestaan hadden ze gegarandeerd als een aantal hits gehad. Een nieuwere rockband die ook een rockballad durft te spelen. Zanger klonk als een combinatie tussen Axl Rose en Steve Tyler in hun betere jaren.
7. Commoners; gewoon een toplive band.
8. Green Crow Collective; heerlijke festival act met de energie van Gogol Bordello.
9. Rumjacks; ideale festivalband.
10. Jesper Lindell.

Ook goed : Within Temptation; Anouk; Kaiser Chiefs; Hendrik Fleischlader; The K"s.

Coverband : Parris en The Utlimate Eagles.

Tegenvallers :
ZZ Top; liever de Billy Gibbons band als die ongemotiveerde clown die nu naast Billy stond.
Jett Rebel, probeert funk achtige nummers te spelen. Maar een
Palaye Royal; aanfluiting een boyband een rockmuziek probeert te maken.
Steel Panter; deze parodie is zelfs op metalfestivals al langer over zijn houdbaarheidsdatum.
Volbeat; ik heb ze al vaker live gezien maar dit was duidelijk een van de mindere optredens. Te veel op automatische piloot.

Chris Isaak jammer genoeg niet kunnen zien omdat hij tegelijkertijd met de Rumjacks speelde.

Het festival zelf was top georganiseerd. Alleen jammer dat op de camping de faciliteiten niet afgestemd zijn op het gegroeide aantal bezoekers. Tot 1 uur wachten voor een kop koffie of een voor een douche is echt absurd. Het aantal zitplaatsen in de ontbijttent was ook veel te weinig.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
1 uur wachten voor de douches? Dan heb je echt pech met je timing gehad. Ik was zowel zaterdag- als zondagochtend na een minuut of tien aan de beurt.

Users who are viewing this thread