Werchter Parklife 2026

Ah, ok, nog extremer. Vorig jaar aan carpoolparking dichtbij de oprit Rotselaar.
Hoe kan je bewijzen dat je de chauffeur bent? Op zich kan toch iemand anders uit gezelschap blazen? (Maar dan zou die ook wel rijden als die nuchter is natuurlijk)

Maar ben pro zulke controles, in België zijn we nog steeds te laks over dronken in de auto stappen.
Er zijn altijd mazen in het net, maar ze waren alvast met veel om te controleren.

Gisteren rond 19u het terrein op. Verrassend veel plek nog op parking The Hive. Vond het wat vreemd gezien de parkings uitverkocht waren?
Maar goed, netjes op tijd voor Papa Roach (geslaagde opwarmer) en Linkin Park. Blij dat ik ze gezien heb, maar ze konden me niet omverblazen.

Ten eerste was het geluid (toren links aan de main stage) niet zo goed? Geen idee of dat elders op het terrein ook zo was. Stond naar m'n mening ook wat stil of zo. Was een groot contrast met het haast perfecte geluid die ik een heel weekend op graspop mocht ervaren. Setlist ook maar zo-zo. Ze kregen er de vaart precies niet in. Met wat verschuivingen en wat snellere schakels tussen de nummers kon dit een veel energieker optreden zijn imo.

Tijdens de encore richting de uitgang gegaan, om de stormloop voor te zijn en dat heeft gewerkt. Geen alcoholcontrole (niet dat dat een probleem zou zijn) en niets van files gehad.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Had wel indruk dat er slechts een beperkt aantal parkeertickets verkocht waren of toch niet de maximale capaciteit? Gezien de vele vrije plaatsen, voor een vlottere uittocht?

Waren er gisteren ook bij, prima vermaakt. Zoals hier ook al aangehaald was Landmvrks top en viel het daarna stil op de weide. Phantogram trok me helaas ook maar weinig (best zielig dat ze een applaustape moesten afspelen na elke song).

Had vorige week van LPU een mailtje gekregen dat we lounge acces kregen, en dan ook tijdens Zwangere Guy & Clipse daar gezeten (ongelimiteerde gratis drank is altijd mooi meegenomen). Denk dat dat mijn beste 25 euro investering is geweest het afgelopen jaar. Ook nog de kans gehad om Collin Brittain (de drummer) te ontmoeten en een foto + handtekening gekregen, dag dus eigenlijk al geslaagd.

Nadien het voorvak in voor Papa Roach. 4e keer dat ik ze zag. Sterk optreden, en hoe geniaal waren die 2 kleine mannen op het podium!

Dan Linkin park, helaas bleef ik hier op Werchter toch terug wat op men honger zitten, na een knalperformance op RAR te hebben gezien. Het viel vaak stil, Emily kraakte toch hier en daar en de setlist kon mijn inziens beter. Misschien is 4x LP op 1.5 jaar tijd toch wat veel aan het worden, maar eens een pauze inlassen.

Ook hadden we het idee dat ze die PIT veel te vol hadden gestoken, meerdere mensen zien flauwvallen/afgevoerd worden. Was blij dat we al een plekje tegen het hek achteraan hadden en daar konden blijven staan tijdens LP, anders had het nooit meer gelukt.

Uittocht ging vlot, geparkeerd in centrum Tremelo, kleine 40 mins wandelen en eigenlijk maar 5 minuten verder dan parking groen 6. Gratis en meteen weg.

Blijf het toch bijzonder vinden dat als je toch al een ticket hebt, je al op het terrein bent en alsnog bepaalde acts niet eens een kans wilt geven en in de Barn gaat zitten, Clipse en Zwangere Guy zijn ook niets voor mij maar je kunt op zijn minst toch even gaan kijken....
Waarom zou je? In een all you can eat ga je toch ook geen dingen eten die je niet lekker vindt?

Waarom zou je? In een all you can eat ga je toch ook geen dingen eten die je niet lekker vindt?
Dus in een all you can eat ga je ipv aan je tafel ergens in een hoekje niets zitten eten omdat je bang bent om iets nieuws te proeven?

hokjes denken is weer vrij actief hier
Clipse is het officiele voorprogramma dat LP zelf mee neemt op de losse shows.

lijkt met dan altijd wel handig om eens te zien wat uw top act fan van is en naar luistert bv ?

ZG heeft gewoon een dijk van een show als je er voor open staat, wat vele niet waren vanaf de aankondiging

• Leuk
Waarderingen: TheGloaming en mattman
Jij proeft alleen wat je al kent dan?

Het is nu niet dat er met Clipse een zwakke naam stond. Hoogstens iets te alternatief.

nuja er was ook de secret set van SONS
tussen ZW en Clipse in :)
dat had misschien wel beter geweest

Men vergeet snel de essentie van heel dit verhaal. Als ik naar een all you can eat vlees-restaurant ga, en ik krijg tussen elk vleesgerecht een visgerecht voorgeschoteld, zal ik toch ook eens raar fronsen. Ja, ik lust het, maar het is niet waarvoor ik betaald heb.

Met Parklife gingen ze "resoluut de kaart trekken van (alt) rock". Euuuuh, yeah right.

1782722154198.png

wat een discussie is dit hier eigenlijk. moet een pommelien fan dan eerst eens naar een napalm death concert geweest zijn om te weten dat het niet hun ding is?
Ik ben misschien weer die naïeve ziel die denkt dat goede muziek goede muziek is, en dat genres bijzaak zijn. (Op BKS stonden Pommelien en Blood Incantation ook gewoon back to back, geweldig toch?)

Daarnaast leek me Linkin Park nu wel zo'n act die rock- en hiphopliefhebbers met elkaar verenigt. Hebben zelfs letterlijk met Pusha T van Clipse aan een nummer gewerkt.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Ik ben misschien weer die naïeve ziel die denkt dat goede muziek goede muziek is, en dat genres bijzaak zijn. (Op BKS stonden Pommelien en Blood Incantation ook gewoon back to back, geweldig toch?)

Daarnaast leek me Linkin Park nu wel zo'n act die rock- en hiphopliefhebbers met elkaar verenigt. Hebben zelfs letterlijk met Pusha T van Clipse aan een nummer gewerkt.
Ik ben het in de kern met je eens. Maar ik verwacht dat ik zelf bij ZG ook ergens anders was gaan relaxen. Wetende dat je nog een paar uur te staan hebt in de hitte dan is het wel lekker om 1,5 uur te kunnen zitten in de schaduw ergens. Loop je het risico een verrassende act te missen? Ja. Maar het gegarandeerd je ook meer energie voor de latere acts waar je precies voor komt.

De afweging om even over te slaan is niet enkel muziek gerelateerd

• Leuk
Waarderingen: Pommer en reaper

Users who are viewing this thread