Ja het relaxte gevoel wat ik in de middag had toen ik lekker van een cidertje zat te genieten op een bankje aan de vijver is in de loop van de dag ook wel weer deels verdwenen. Zelfs bij Nick Cave was het links vooraan net buiten het voorvak amper te doen qua praters (of zeg maar gerust schreeuwers). Diverse malen verhuisd van plek, maar nooit met het gewenste effect. Wellicht is het alternatief om je wat meer naar het midden te bewegen, maar daar stond men als sardientjes in blik. Dat vind ik ook niet bepaald relaxed.
Maar goed, anderzijds was Nick Cave inderdaad wel echt fenomenaal goed en heb ik daar zeer van kunnen genieten! Gebeurt me niet al te vaak dat ik een show van 2,5 uur bijwoon waarbij ik alle nummers goed vind en geen enkel inkakmoment heb beleefd. Hoe die man zelf als een soort dirigent vlak voor of soms zelfs middenin het publiek de menigte bespeelt, waanzinnig. En dan de Bad Seeds erachter, wat een snaarstrak gezelschap is me dat! Eervolle vermelding voor de multi-instrumentalist Warren Ellis, die zowel qua sound als hoe hij in de show op gaat een attractie op zich is. Maar eigenlijk verdient een ieder van die band, inclusief het 4-koppige gospelkoor, een dik compliment.
Of ik nog eens naar Live is Live ga zal nu al helemaal afhangen van wie er komt. Bij een headliner met veel ingetogen stukken is de kans dat ik ga, ook al zou het weer gratis zijn, wel enorm afgenomen. Wat stevigere muziek waarbij de tetteraars wat minder invloed hebben op mijn concertbeleving zou nog wel te overwegen zijn.
En een volgende keer Nick Cave zal enkel in een voorvak zijn. Die paar tientjes extra zijn het me dan juist bij hem meer dan waard om onbezorgd meegenomen te worden in zijn wereld.