Vrijdag verslagje:
Bark 6/10: echt crimineel dat die barricade ineens in de Marquee staat, daardoor dus geen pits tijdens Bark en daar had ik stiekem wel op gehoopt. Vond het optreden zelf ook een beetje rommelig maar hoe dan ook een prima opstarter.
Asomvel 8/10: zelfde geval als Bark, ik vond het publiek in februari veeelll sterker en dat maakt het optreden voor mij ook leuker. Asomvel zijn wel echt hele toffe gasten met geweldige muziek die regelmatig aanstaat thuis en het optreden zelf was sterk.
Mammoth 9/10: ik heb echt toegekeken met mijn "bek op het laatste gaatje". Wat een gitaar virtuoso en dan ook nog zo goed kunnen zingen. Het was inmiddels de derde keer maar wat mij betreft boeken ze hem elk jaar. Had gehoopt op een iets andere setlist maar het is wat het is. Mijn maat had nooit echt naar ze geluisterd en vond het ook bijzonder goed.
Trivium 8/10: die hadden van mij mogen headlinen, wat een sfeer en de muziek staat als een blok. Ik ben niet eens een fan van Trivium, maar dit is waarvoor ik naar Graspop kom.
Sex Pistols 6/10: helaas moet ik toegeven dat ik een klein dutje heb gedaan, dat brengt mijn 'slaap-tijdens-legendarische-band' counter naar de deftige score van 3. Werd optijd wakker om nog een stukje van God Save The Queen mee te krijgen, daarna nog Anarchy in Engeland gehoord en dat vond ik prima.
Breaking Benjamin 9/10: ik ging er met een hard hoofd in omdat de video's tot nu toe niet denderend waren, maar hij had volgensmij een erg goede dag. Bij 'Breath' weet ik nooit of ik moet schreeuwen of huilen. Ik ben het ook helemaal eens met de setlist keuzes.
Alter Bridge 7/10: had een 10 kunnen zijn als ze alleen de laatste 40 minuten hadden gespeeld, vanaf Open Your Eyes. Ik kom echt moeilijk in die andere nummers, ook Fortress en Cry of Achilles enzo doen me niet veel. Maar toen kwamen Open Your Eyes, Blackbird etc. en toen was ik weer een blij fan. Ze leken ook dankbaar voor de mooie sunset slot.
Knocked Loose: dutje gedaan maar klonk wel heel erg gaaf en weetje wat, soms mogen ze kleinere headliners boeken. Behemoth was cool bijvoorbeeld en in de toekomst zie ik graag Avatar, Ice Nine Kills of Amon Amarth headlinen. Ik vond ook dat hij zijn stem niet zo kapotkneep, dat is goed.
Volbeat 8/10: Tof, leuk om ze eens te zien maar ik hen niet omvergeblazen.