Dit jaar dus niet fysiek naar Graspop, maar we zijn wel zoveel mogelijk van de stream aan het kijken. En dat betekent dat onze mini-
@Koekdoos voor het eerst dit festival meemaakt. Dus: een festival-review van de eerste 3 stream-dagen, vanuit de beleving van een baby:
Donderdag:
- Mantah [9/10] - Wát een opening van het weekend! De zang is niet iets voor mijn ouders, maar ik kon niet wegkijken van deze fantastische band.
- Ego Kill Talent [6/10] - Beetje een jammer vervolg wel. De show kon me niet boeien en ik was snel afgeleid.
- Danko Jones [2/10] - Deze show had zo weinig inhoud dat ik erbij in slaap gevallen ben.
- Accept [0/10] - Het zal aan mij liggen, maar ik heb echt niks met deze stem. Bij Balls To The Wall kon ik het niet meer aan en moest ik keihard huilen. Niks voor mij.
- Wind Rose [8/10] - Dit is echt goede muziek om bij te drinken, ik had de hele tijd een lach op mijn gezicht tijdens dit optreden.
- Megadeth [4/10] - Slaapverwekkende muziek. Ik heb maar op gepaste afstand een dutje gedaan.
- Within Temptation [Geen score] - Deze had ik graag willen zien, maar zo'n lange festival-dag begon zijn tol te eisen. Ik heb het begin van een afstandje meegepakt met wat te drinken maar heb uiteindelijk eieren voor mijn geld gekozen en ben naar bed gegaan. We hebben nog 3 dagen te gaan ook.
Vrijdag:
- Triggerfinger [7/10] - Prima band, niks mis mee maar ook niks heel speciaals.
- Mammoth [8/10] - Ik weet dat dit niet persé de beste muziek ervoor is, maar ik ben bij deze band voor het eerst gaan moshen! Ik ging helemaal los!
- Cavalera [6/10] - Prima dagvulling.
Overgeschakeld naar Pinkpop voor Electric Callboy [5/10] - Prima rustige muziek om een tukkie bij te doen.
Zaterdag:
- The Pretty Wild [9/10] - Echt een supergave band! Ik lijk duidelijk niet 100% op mijn ouders, want ik ben tot nu toe het meest fan van screams haha!
- Fleddy Melculy [7/10] - IK HEB HONGER IK WIL.... MELK! Zonder overdrijven heb ik het hele optreden gedronken. Zelfs
@Piebe71 houdt dat niet bij!
- Feuerschwanz [8/10] - Wat een feest, ik was constant aan het dansen en lachen!
- Three Days Grace [4/10] - Ik weet niet wat mijn moeder hier leuk aan vindt. Ik zal wel van de verkeerde generatie zijn. Ben halverwege in slaap gesukkeld.
- Sonata Arctica [6/10] - Moeilijke keuze tussen voetbal kijken of het optreden van Sonata zien. Uiteindelijk beiden een beetje meegepakt met wat drinken. Lekkere achtegrondmuziek wel.
- Queensrÿche [7/10] - Lekker gechilld bij (voor mij) de laatste band van de dag. Doen het nog altijd goed.
Morgen nog een review van de laatste festival-dag. Het moge duidelijk zijn dat wij als ouders de muzieksmaak kunnen sturen wat we willen, maar als de kleine gaat feesten bij de 'hardere' metalbands, is daar weinig aan te doen!
De streams zijn overigens echt top, kraakhelder beeld en geluid! Dit mogen ze vaker doen!