Graspop Metal Meeting 2026

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lars.
  • Startdatum Startdatum
  • Featured
Trivium staat er toch wel hoor. Ik ben -overduidelijk- fan, maar leuk de band te zien pieken op dit moment in hun carrière.
Hopelijk spelen ze nog wat van hun laatste EP. Daar staat serieus goed werk op.

Edit: lijkt de 'klassieke' festivalsetlist te worden, jammer 😁
Ja Bury Me With My Screams spelen ze niet. Helemaal crap. Maar ze staan er goed op!

Limp Bizkit 9
Sinds 2012 bezoek ik festivals en concerten. Maar verder dan me van een afstandje ergeren aan dat gebral van Fred Durst ben ik nooit gekomen. Ik besluit dus om na Within Temptation lekker te blijven staan en een redelijk mooie plek te hebben ook voor Limp Bizkit. Ja, de show ligt soms stil om Joost mag weten wat voor redenen. Maar ik heb me ingesteld op een show met nul ritme en het valt me alleszins mee.

Dan de muziek zelf: letterlijk elk nummer ken ik wel. Op een gegeven moment komt er ook een kind het podium op. Mijn hemel, geef hem vrijaf van school en laat hem zich volledig focussen op zijn muzikale carrière. Wat een enthousisme en zangkwaliteiten spatten ervan af. Als hij de toekomst van de nu-metal (of zouden we het 90s-metal moeten gaan noemen?) is, dan zitten we goed.

Vooral de hits worden onthaald alsof onze levens ervan afhangen. Iedereen om mij heen en ikzelf gaan helemaal mee in het nu-metal feestje dat Limp Bizkit neerzet. Cijfer een dikke 9. Het was een 10 geweest als er niet zulke stiltes zaten tussen de nummers.
Limp Bizkit (-9) 0 🤷‍♂️

Ik heb nog nooit zoveel afzeggingen gehad die zoveel pijn deden.
Twisted Sister en Static X en nu Drowning Pool.
Bush en Tom Morello doen mij gelukkig niet zoveel, maar ook niet de miste namen.

• Verdrietig
Waarderingen: Moniek
Ik vermoed dat het wel meevalt met de populariteit van We Came As Romans, dus vooral de desinteresse in Possessed en de Sex Pistols is intens.

Wilde eigenlijk eventjes de stream van Pinkpop bekijken, maar dat lukt niet, dus toch maar Graspop opgezet. Nu ik We Came as Romans zo zie, snap ik nog steeds niet hoe metalcore zo'n populair is geworden.

Ook jammer dat Sex Pistols niet wordt uitgezonden trouwens.

Wat een zegetocht van Trivium na 7 jaar afwezig te zijn, fantastisch geluid en Matt was goed bij stem. Ook gewoon een headlinewaardige show meegenomen om 50min rond etenstijd te spelen, respect.
Laat ze nog wat aan de setlist puzzelen en het kan zeker. Imo spelen ze eigenlijk een aantal van hun 'saaiere' nummers. GMM 2028 mag ze wel als 2e headliner van de dag zetten 🤘

• Leuk
Waarderingen: Moniek

Users who are viewing this thread