DE Rock am Ring / Rock im Park 2026

Klinkt inderdaad hetzelfde als 20 jaar geleden. Naast de slechte logistiek vond ik een groot nadeel de koude wind die er altijd staat.
En het terrein bij het hoofdpodium is veel te smal waardoor het bij de hoofdacts veel te druk is een slecht zicht. En twintig jaar terug kwamen er nog geen 90000 man op af.

Wel jammer want line up is doorgaans erg goed. Lekker headliners en veel artiesten die ik wel wil zien maar niet voor naar een losse show zou gaan.
Die tweede stage (Mandora) mag idd de Main (Utopia) worden. Door die bocht met helling zit je met een natuurlijk amfitheater en er is nog plek genoeg om die naar achter te duwen.

Ik ben er alleen in Mendig geweest beide edities. Met beide keren extreem zwaar onweer op het festival. Daar was het communicatief zo slecht geregeld dat ze echt mensenlevens in gevaar brachten.

Sindsdien was ik er echt klaar mee op alle gebieden met dit festival. Toch jammer, want toen het weer wel goed was had ik echt genoten van de sfeer en bands. Het kan dus echt wel leuk zijn.

Klinkt inderdaad hetzelfde als 20 jaar geleden. Naast de slechte logistiek vond ik een groot nadeel de koude wind die er altijd staat.
En het terrein bij het hoofdpodium is veel te smal waardoor het bij de hoofdacts veel te druk is een slecht zicht. En twintig jaar terug kwamen er nog geen 90000 man op af.

Wel jammer want line up is doorgaans erg goed. Lekker headliners en veel artiesten die ik wel wil zien maar niet voor naar een losse show zou gaan.
Klopt wel. Wij zijn ook geweest omdat de line-up aanvoelde als een goeie mix tussen Rock Werchter & Graspop. Main inderdaad veel te smal, dan voelt hun 2e podium veel fijner aan. Ze hebben dan nog het geluk dat ze die grote palen hebben, anders zag je helemaal niks.

Die koude wind kan ik zeker beamen, was echt bij momenten afzien, zeker als het buiten 9 graden is en regent.. Verre van fijn :D.

After reading all these comments, now I see why so many Germans choose Nova Rock instead of RAR/RIP. Every year I meet Germans who say that Nova Rock is much better organized than RAR/RIP.

Iedereen die zaagt en klaagt op de organisatie van GMM moest er dit jaar bij zijn geweest op RAR. De eerste keer dat ik mij daadwerkelijk even niet op mijn gemak voelde aan het hoofdpodium.
Te veel mensen en de security kreeg het niet onder controle. Ik wil niet gaan overdrijven, maar ik ben opgelucht dat er sommige mensen niet in paniek zijn geslagen of er was een drama voorgevallen. Op een gegeven moment tijdens Linkin Park was er een opstoot waarbij er mensen bijna verpletterd werden. Wij konden geen weg meer op. Gelukkig met een paar Duitsers de kalmte kunnen bewaren en de onderste mensen kunnen recht krijgen en beschermen tegen de aanhoudende druk van de massa.
Hopelijk krijgt de organisatie genoeg feedback en kunnen hier lessen uit geleerd worden.

Iedereen die zaagt en klaagt op de organisatie van GMM moest er dit jaar bij zijn geweest op RAR. De eerste keer dat ik mij daadwerkelijk even niet op mijn gemak voelde aan het hoofdpodium.
Te veel mensen en de security kreeg het niet onder controle. Ik wil niet gaan overdrijven, maar ik ben opgelucht dat er sommige mensen niet in paniek zijn geslagen of er was een drama voorgevallen. Op een gegeven moment tijdens Linkin Park was er een opstoot waarbij er mensen bijna verpletterd werden. Wij konden geen weg meer op. Gelukkig met een paar Duitsers de kalmte kunnen bewaren en de onderste mensen kunnen recht krijgen en beschermen tegen de aanhoudende druk van de massa.
Hopelijk krijgt de organisatie genoeg feedback en kunnen hier lessen uit geleerd worden.
In de jaren dat ik er was, was het vak voor de mainstage opgedeeld in meerdere vakken met hekken er tussen. Die liep je via de pitstraat in die ook afgesloten kon worden. Was dat nu anders?

Verder herken ik veel van de verhalen. Inclusief die verrekte kou haha. Toch kijk ik wel met warme gevoelens terug op de tweemaal dat we er waren maar zal het ook niet snel nog een keer doen.

Jezus.. Wat denkt zo'n organisatie door maar steeds meer mensen op het terrein te proppen. Het Roskilde drama is te ver in het collectieve geheugen gezakt I guess?

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
In de jaren dat ik er was, was het vak voor de mainstage opgedeeld in meerdere vakken met hekken er tussen. Die liep je via de pitstraat in die ook afgesloten kon worden. Was dat nu anders?

Verder herken ik veel van de verhalen. Inclusief die verrekte kou haha. Toch kijk ik wel met warme gevoelens terug op de tweemaal dat we er waren maar zal het ook niet snel nog een keer doen.
Dat was nog steeds zo, maar die vrijdag was echt bijzonder druk. Dat had ik nog niet meegemaakt op een festval. Na het concert stond alles muurvast, je kon geen kant meer op.

De andere twee dagen was de drukte gelukkig al veel minder.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Voor de liefhebbers, dit jaar blijkbaar zelfs zonder te moeten VPN'en, toch volgens de faq-jes hier.

De stream zelf zou hier komen.
Als de huidige line-up op die site klopt, dan staan er wel wat leuke namen bij.
nog steeds beschikbaar (Linkin Park blijkt wel met VPN te moeten, andere niet).

Users who are viewing this thread