Festileaks Draft XX: De Presentaties!

Ze stonden 3e van boven.

Maar goed als anderen dat ook vinden zet ik ze tussen de Gallaghers in, maakt mij verder niks uit.
Alleen moet ik dan @JK79 weer even lief aankijken.
Ik zal sowieso Ice Nine Kills dus nog moeten vervangen
Vind het persoonlijk wel een mooi bommetje, Noel vlak voor Liam 😁

• On fire
Waarderingen: EdsjeFCB
Ze staan alleen als subheadliner op This Must Be A Weirder Place, dus deze discussie is niet nodig ;)
Ooh shit helemaal gemist, scheelt wel weer dan haha.

Goed 2 namen te vervangen dus. Hopelijk niet nog meer gekozen die al waren gekozen šŸ˜…

Nou, enigszins humble en onder de indruk van de vorige presentatie, doe ik ook maar gewoon een poging:

Ik kreeg de de volgende thema's toebedeeld:

- Mop;
- Dier in naam;
- Album integraal;
- Lied/album over een stad;
- Moshpit gegarandeerd
- Sterrenkinderen.

Ieder thema is uiteraard twee keer gebruikt; we hebben per keer zes namen gebruikt en geen thema is twee keer op ƩƩn dag gebruikt.

Ik presenteer het hierbij per thema.

Mop (op dag 1 podium 3 en op dag 2 podium 4)

Steve Miller Band, Kurt Vile, Clean Bandit, M.O.P., POM, Hans Liberg, Anouk, Orgel Joke, Lange Frans, Clean Pete, Dirty Daddies en de Leidse Sleutelgaten.

Verantwoording: bands hebben of een nummer kidding (Anouk) of joker/joking/"Joke stop toch met koken", of een link naar schoonmaken (mop, clean, dirty).

Dier in naam (op dag 1 podium 2, en op dag 3 podium 4 )
Caribou, Pussycat Dolls, Joss Stone, Atomic Kitten, The Cat Empire, Cate le Bon, Fleet Foxes, Deadmau5, Maya Hawke, Modest Mouse, Young the Giant, Deerhunter.

Verantwoording: spreekt voor zich denk ik. Joss Stone (os), Young the Giant (ant) en Cate le bon (cat) misschien nog ietsje verder gezocht

Album Integraal (op dag 1 podium 1 en op dag 2 podium 3)

Oasis, Pulp, Richard Ashcroft, Ash, Supergrass, Lush, The Last Shadow Puppets, Super Furry Animals, Black Grape, The Auteurs

Verantwoording: alles britpop, we hebben op Pitchfork de beste Britse albums ooit gezocht en daaruit geput (en Richard Ashcroft en TLSP zelf toegevoegd omdat we het leuk vinden.

Lied/album stad (op dag 2 podium 1 en op dag 3 podium 1)

Taylor Swift, Pet Shop Boys, Lynyrd Skynyrd, Peter Bjorn & John, Anna of the North, Fenne Lily, The Cure, PJ Harvey, Tom Waits, The Wombats, RY X, Adrienne Lenker

Verantwoording: Trust me.

Moshpit gegarandeerd (op dag 2 podium 2 en op dag 3 podium 3)

Korn, Knocked Loose, Hatebreed, Skillet, Channel Zero, Sagenbringer, Good Charlotte, NOFX, Me first and the gimme gimmes, Puddle of Mudd, John Coffey, Maria Iskariot

Verantwoording: sowieso blauwe plekken na afloop.

Sterrenkinderen (op dag 1 podium 4 en op dag 3 podium 2)

Miley Cyrus, Gracie Abrams, Charlotte Gainsbourg, Fiction Plane, Kim Wilde, Willeke Alberti, Inhaler, Baxter Dury, Zoe Kravitz, Violet Grohl, Ziggy Marley, Andre Hazes jr

Verantwoording: nepo gehalte spat ervan af.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dit leidt tot deze poster

en deze clashfinder:

En nog een paar eervolle vermeldingen middels wat beeldmateriaal:

Thanks allemaal voor weer een leuke draft!
Welke albums gaan er dan integraal gespeeld worden?

Vet affiche.... maar je clashfinder is wel wat onrealistisch imo.

Een Florence and the Machine set, secret of niet, is om 18:00u niet heel realistisch.... helemaal niet op Park, daar is die stage echt niet groot genoeg voor haha. The Killers staan om 15:45u ook erg laag (en die zie ik niet snel een Classic Set spelen). Little Simz zou als Engelse act op Glastonbury ook wel wat hoger dan 18:15u staan. Sophie Ellis-Baxtor staat daarmee ook echt vroeg om 13:30u.

Los daarvan wel errggggg vet. :D
Ik vond mbt The Killers niet per se een passende legend-act die de teatime spot zou kunnen invullen. En aangezien het toch ook een band is met al wel wat kilometers op de teller, dacht ik dat het wel zou passen.

Simz had idd een hoge spot kunnen krijgen op The Other, maar ik verkoos de Pyramid. Verdient ze ook, toch nog net ietsje prestigieuzer ofzo.

Florence, fair.. Maar secret, blijft secret natuurlijk. :D Heb haar ook gekozen omdat ze zo'n long time history heeft met het festival en ik haar een uurtje in een kleinere setting wilde zetten, so yeah.

En... Sophie Ellis-Baxter, Glastonbury zet wel vaker grotere acts (ach, uiteindelijk valt dat wel mee, denk ik toch?) heel erg vroeg op Pyramid/Other, so.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Ik vind deze de ergste denk ik

• De bar (alle artiesten moeten te linken zijn aan drinken, hoeft uiteraard niet alcoholisch. Een bekend nummer hebben als Espresso telt ook)
  • Alleen artiesten uit de zuidelijke provincies van Nederland (Limburg, Noord-Brabant & Zeeland)
  • Terug Naar De Kindertijd
  • Two-sibling-bands
  • kleuren
  • No Big Cities (Acts die geboren/opgericht zijn in een plaats met minder dan 1 miljoen inwoners volgens Wikipedia. Vb. Amsterdam heeft 918.117 inwoners, dus RenĆ© Froger mag gekozen worden.)
Tsja. Het is wel een trend, want bij draft X mocht ik iets gaan bedenken rondom Calvin Harris als headliner (voor 2010 best cool, daarna een stuk minder) en draft XVII vormde mijn kennismaking met de persoon Niels Destadsbader. Ik mocht wel in mijn zak steken dat Chat mij de GOAT vindt, maar vrees dat deze editie daar afbreuk aan gaat doen. Met thema 1, 4, 5 en 6 was prima tot een samenhangend festival te komen, maar 2 en 3 zorgen voor een schizofrene ervaring. Dit maakt dat This Must Be The Place deze keer This Must Be A Weirder Place is: een festival waar je stadionacts als AC/DC en Bruce Springsteen & The E-Street Band, Prince wonderwijl weer in leven is, type TMBTP acts als Black Country, New Road en American Football kunt zien, maar tegelijkertijd ook de kans krijgt om acts die zien alleen in 2004 cool waren. Naast mijn exclusieve keuzes, heb ik de volgende 39 acts nog aan mijn affiche toegevoegd:

Abel, Anneke van Giersbergen, Bartees Strange, Bjorn van der Doelen, Brainpower, Cee-Lo Green, Cherry Glazer, ch!pz, Daniel Romano’s Outfit, De Toegift, DJ TiĆ«sto, Dropkick Murphys, Elle King, Femme Fugazi, Frans Pollux & Lex Uiting + Metropole Orkest, Fresku, George Thorogood & The Destroyers, Gigi d’Agostino, Guus Meeuwis, I Am Oak, Interpol, Jacqueline Govaert, Jody Bernal, Johan, Ke$ha, La Fuente, Lady A, Las Ketchup, Library Card, Mandy, Indiana, Motionless In White, Nap Eyes, Radar Men From The Moon, RondĆ©, Shaboozey, Snoop Dogg, Sowt, Tangerine Dream en The Big Pink.

Dit alles heeft geleid tot het volgende blokkenschema. Mijn poster volgt dit weekend nog, daar heb ik nu geen puf meer voor om die in elkaar te steken. Dank aan @Koekdoos en @Brian voor de organisatie.

Welke albums gaan er dan integraal gespeeld worden?
Ik ben wat minder online deze dagen, dus kan het nu even niet opnoemen. Maar ik heb de Pitchfork top 50 beste albums gebruikt als leidraad, dus eigenlijk de albums die daarin staan :).

• Leuk
Waarderingen: EdsjeFCB
Tsja. Het is wel een trend, want bij draft X mocht ik iets gaan bedenken rondom Calvin Harris als headliner (voor 2010 best cool, daarna een stuk minder) en draft XVII vormde mijn kennismaking met de persoon Niels Destadsbader. Ik mocht wel in mijn zak steken dat Chat mij de GOAT vindt, maar vrees dat deze editie daar afbreuk aan gaat doen. Met thema 1, 4, 5 en 6 was prima tot een samenhangend festival te komen, maar 2 en 3 zorgen voor een schizofrene ervaring. Dit maakt dat This Must Be The Place deze keer This Must Be A Weirder Place is: een festival waar je stadionacts als AC/DC en Bruce Springsteen & The E-Street Band, Prince wonderwijl weer in leven is, type TMBTP acts als Black Country, New Road en American Football kunt zien, maar tegelijkertijd ook de kans krijgt om acts die zien alleen in 2004 cool waren. Naast mijn exclusieve keuzes, heb ik de volgende 39 acts nog aan mijn affiche toegevoegd:

Abel, Anneke van Giersbergen, Bartees Strange, Bjorn van der Doelen, Brainpower, Cee-Lo Green, Cherry Glazer, ch!pz, Daniel Romano’s Outfit, De Toegift, DJ TiĆ«sto, Dropkick Murphys, Elle King, Femme Fugazi, Frans Pollux & Lex Uiting + Metropole Orkest, Fresku, George Thorogood & The Destroyers, Gigi d’Agostino, Guus Meeuwis, I Am Oak, Interpol, Jacqueline Govaert, Jody Bernal, Johan, Ke$ha, La Fuente, Lady A, Las Ketchup, Library Card, Mandy, Indiana, Motionless In White, Nap Eyes, Radar Men From The Moon, RondĆ©, Shaboozey, Snoop Dogg, Sowt, Tangerine Dream en The Big Pink.

Dit alles heeft geleid tot het volgende blokkenschema. Mijn poster volgt dit weekend nog, daar heb ik nu geen puf meer voor om die in elkaar te steken. Dank aan @Koekdoos en @Brian voor de organisatie.
Sorry! Alleen artiesten uit de zuidelijke provincies kwam van mij 🤣. Was heel benieuwd hoe iemand dat ging invullen dus ga eens kijken wie je daarvoor gebruikt heb šŸ˜‰

Witte rook. We hebben een aankondiging! Met gepaste trots kondigen we na lang zwoegen met het hele team aan een festival om U, maar ook V en in feite ook wel W tegen te zeggen. We zijn trots. Hopelijk valt het in de smaak.

The Overgrowth.

Stap blootsvoets in een groene wereld, weg van de wereld (want ja, je bent in Mariakerke, Gent). Voel het mos, scherp je zintuigen en dwaal van themaplek naar themaplek. Geen hipje, geen hopje, wel vier buitengewone stages met een ijzersterk eigen karakter, omringd door groen en elfenstof. Oh, en dag 3 wordt geopend door ene 'Dead Leaves'. Misschien wel iets te maken met de headliner die dag...

The Canopy - Onze groene ā€˜main stage’ met een line-up even weelderig als de natuur zelf.
The Meadow - Een tweede podium voor de ultieme vrijheid. Weids! Onbegrensd!
The Hollow - Een grot vol zware bassen en sounds die tegen de muren kletteren.
The Sprout - Een intiem podium op het water, speciaal voor de fijnproevers. Lekker waden.

Nieuwe vrije keuzes, waaronder - waaaat?- nog een extra headliner:

Headliner The Strokes (!) - Porcupine Tree - Brandon Flowers - Killer Mike - Electric Wizard - Monsters Of Folk - The Murder Capital - Destroyer - Holly Humberstone - Cardinals - Westside Cowboy - The Lemon Twigs - Peaches - Action Bronson - Model/Actriz - Helena Hauff - TV Priest - Crows - DITZ - Grote Geelstraat - Black Pistol Fire - Skee Mask - Supermodel* - Ata Kak - Dressed Like Boys - Speed - Chastity Belt - Otto Benson

-- DAY ONE --

overgrowth1.jpeg

Stage: The Canopy
Thema: Artiestennamen die beginnen met een klinker
Extra uitleg: Spreekt voor zich: hoe klinker, hoe flinker. Headlinerduo ATCQ en Erykah Badu die tonen dat ze ā€˜it’ nog altijd ā€˜kicken’. Met een mooi aansluitend programma voor deze stage. Viben.

A Tribe Called Quest - Erykah Badu - Anderson. Paak & the Free Nationals - Isajah Rashad - Arlo Parks - Action Bronson

Stage: The Meadow
Thema: Mythologie
Extra uitleg: Recht op ons tweede grootste podium: een lineup met een extra vleug magie. Monsters, fenixen, een mottige kabouter... Afgesloten door een elfman die mƩt orkest een filmische strik rond onze Meadow trekt.

Danny Elfman - Phoenix - Sons Of Kemet - Electric Wizard - Monsters Of Folk - Kaboutertje Putlucht

Stage: The Hollow
Thema: Prison Break
Extra uitleg: Muzikale zwaargewichten, genoemd naar booswichten. Een ā€˜dief’, een moordenaar, een vernietiger, of gewoon heel de Japanse maffia samen.

Diiv - Killer Mike - The Murder Capital - Destroyer - Lous and the Yakuza - Westside Cowboy

Stage: The Sprout
Thema: Hidden gems. Artiesten met >100K Spotify luisteraars
Extra uitleg: Niet nodig.

Helena Hauff - Ata Kak - TV Priest - Madra Salach - Danielle Ponder - Dressed Like Boys

-- DAY TWO --

overgrowth2.jpg

Thema: Groene vingers: een verwijzing naar bomen, planten, groenten en fruit.
Extra uitleg: Alles hier ademt fauna. Bjƶrk IS moeder natuur zelve, en ze heeft bloemen, bomen, ā€˜woods’ en een lotusbloem mee. De slechte zaadjes, met een treurwilg aan het front, komen de show van hun leven spelen.

Bjƶrk - Nick Cave and the Bad Seeds - Porcupine Tree - Brandon Flowers - Billy Woods - Flying Lotus sunrise hours

Extra uitleg: Deze keer trekken we alle mystiek uit ƩƩn boek: de Bijbel. Met Trent Ʃn mevrouw Reznor als ongrijpbare afsluiter, het zijproject van Chino Moreno, Vader John, en alles wat holy en vroom is.

How To Destroy Angels - St. Vincent - Father John Misty - ††† (Crosses) - Holly Humberstone - Cardinals

Extra uitleg: Geen booswichten, wel alles wat ā€˜pang pang’ of ā€˜tschak!’ doet: artiesten met een wapen in de naam. Messen, geweren, kettingzagen,...

The Knife - Blondshell - Military Gun - Black Pistol Fire - Man/Woman/Chainsaw - Raketkanon

Thema: Hidden Gems. Artiesten met >100K Spotify luisteraars
Extra uitleg: Niet nodig?

Skee Mask - Model/Actriz - Supermodel* - Crows - DITZ - Grote Geelstraat

-- DAY THREE --

overgrowth3.jpg

Thema: Garage
Extra uitleg: Garagerock en alles wat ermee te maken heeft. Met een dubbele headlinebill die enerzijds de blueskant, anderzijds de indiekant belichaamt. Samen stichters voor een heropleving van een viezere gitaar in de 00’s.

Jack White - The Strokes - Amyl And the Sniffers - The Hives - Osees - Ty Segall

Extra uitleg: Appels, kersen, citroenen, perziken, sinaasappels. Op ons tweede podium vandaag een frisse fruitsla. Laat het smaken.

Fiona Apple - Blood Orange - Neneh Cherry - The Lemon Twigs - Peaches

Extra uitleg: Wir fahr’n, fahr’n, fahr’n auf der Autobahn. Geen gagage-rock, wel alles wat er in onze garage geparkeerd staat. Vroem!

At The Drive-In - Car Seat Headrest - Backseat Lovers - Speed - Chastity Belt

Extra uitleg: Klinkende namen op het kleinste podium op dag 3. EL VY die met hun tweede plaat komt, Oklou die Choke Enough komt brengen, Radiohead’s stratocastermaster,... En een Otto die evengoed in de ā€˜Garage stage’ kon staan.

Alvvays - Oklou - EL VY - Ed O’ Brien - Otto Benson

Of er een clashfinder is?
Uiteraard!
Naar de clashfinder.

Of tickets te koop zijn?
En of!
Allen aankloppen bij @Koekdoos.

Hoog tijd om de nieuwe editie van Cabin In The Woods voor te stellen.

En beginnen doen we natuurlijk met onze poster — volledig handmade door onze persoonlijke designer Pat Gatch.

Poster-CITW26.jpg

6 thema's (+1)

Toen we maanden geleden samen zaten om het concept van Cabin In The Woods 2026 uit te werken, gooide onze stagiair plots een idee op tafel: ā€œWaarom geven we onze bezoekers geen inspraak?ā€

Eerlijk? Dat bleek een van de beste ideeƫn ooit.

Jullie gaven ons zes voorwaarden waaraan de line-up moest voldoen, en de vraag of we de thema’s konden indelen per podium. Want laten we eerlijk zijn: niemand heeft zin om in volle hitte van podium naar podium te sprinten.

Challenge accepted.

Nadat we eerst 40 exclusieve namen mochten aankondigen, voegen we daar vandaag nóg eens 44 acts aan toe. Hoe die binnen elk thema passen, ontdek je hieronder (met de nieuwe namen cursief gedrukt):

• Age is just a number (acts met leeftijden van 10, 20, 30, 40, 50, 60, 70+):

Vrijdag - The Lake: The Linda Lindas, Sofia Isella, Tyler Ballgame, Joanna Newsom, Glen Hansard, Dead Can Dance, Howard Shore
Zondag - The Woods: Freya Skye, Mustafa, RosalĆ­a, Shabaka, Sufjan Stevens, Grinderman, Pete & Bas

• Artiesten die ooit op Weitjerock stonden:

Zaterdag - The Boat: Droom Dit, De Oorzaak, Mozes and the Firstborn, Meltheads, The Hickey Underworld, Das Pop, Claw Boys Claw
Zondag - The Lake: Monza, Raymond van het Groenewoud, J. Bernardt, Warhaus, The Haunted Youth, De Jeugd van Tegenwoordig, Froukje & S10

• Midlife bands met tienerlyrics:

Vrijdag - The Boat: Mad Caddies, Xink, Alkaline Trio, Nada Surf, The Menzingers, The All-American Rejects, Jimmy Eat World
Zaterdag - The Woods: Cleymans zingt Spring, Wheatus, Weezer, Big Time Rush, Avril Lavigne, Blink-182, My Chemical Romance

• Belgische metal:

Vrijdag - The Cabin: Bloed, Hippotraktor, Brides Of Lucifer, Hellmut Lotti Goes Metal, Briqueville, Psychonaut, Stake
Zondag - The Boat: Innerwoud, Worlds Beyond, Capitan, PantheĆÆst, Wyatt E., Cocaine Piss, Pothamus

• Het alfabet (elke act begint met de volgende letter):

Zaterdag - The Cabin: Nabihah Iqbal, Ɠlafur Arnalds, Paris Paloma, Quelle Chris, Rodrigo y Gabriela, Steven Wilson, Tomora
Zondag - The Cabin: An PierlƩ, Bruno Berle, Cara Delevingne, Dry Cleaning, Ezra Collective, Fink, Godspeed You! Black Emperor

• Female leads boven de 50:

Vrijdag - The Woods: Meredith Monk, Kim Gordon, Bikini Kill, Tori Amos, Carole King, Alanis Morissette, Kate Bush
Zaterdag - The Lake: Jenny Lewis, Jarboe, Mavis Staples, Slowdive, Feist, Anohni and the Johnsons, Portishead

En als we voorwaarden krijgen opgelegd, doen wij daar graag nog een schepje bovenop. Daarom wilden we zoveel mogelijk acts boeken die nog nooit eerder op CITW stonden, maar wel perfect binnen het plaatje passen.

Resultaat?

Voor onze 19de editie bestaat de line-up dit jaar voor ongeveer 90% uit nieuwkomers. En daar zijn we bijzonder trots op.

Bonjour mes amis !

Om dit alles helemaal af te maken, trekken we dit jaar naar een nieuwe locatie. En wat voor ƩƩn.

Voor het eerst steken we de taalgrens over. Van 10 tot en met 12 juli slaan we namelijk ons kamp op aan Les Lacs de l’Eau d’Heure in Henegouwen: een waanzinnig mooie plek waar Cabin In The Woods zich meteen thuis voelt.

Voor de nieuwsgierigen delen we uiteraard ook een volledige plattegrond.

plattegrond-citw26 (1).jpg

En ja, jullie zien het goed: kamperen is volledig gratis.

Geen extra ticket. Geen verborgen kosten. Gewoon je tent opzetten en genieten. Wil je vlak voor de Main Stage kamperen? Voel je vrij.

See You @ CITW26!

Last but not least droppen we natuurlijk ook onze timetable:

Ʃn de playlist, zodat het voorpret-gehalte officieel compleet is.

See you @ CITW26.

Witte rook. We hebben een aankondiging! Met gepaste trots kondigen we na lang zwoegen met het hele team aan een festival om U, maar ook V en in feite ook wel W tegen te zeggen. We zijn trots. Hopelijk valt het in de smaak.

The Overgrowth.

Stap blootsvoets in een groene wereld, weg van de wereld (want ja, je bent in Mariakerke, Gent). Voel het mos, scherp je zintuigen en dwaal van themaplek naar themaplek. Geen hipje, geen hopje, wel vier buitengewone stages met een ijzersterk eigen karakter, omringd door groen en elfenstof. Oh, en dag 3 wordt geopend door ene 'Dead Leaves'. Misschien wel iets te maken met de headliner die dag...

The Canopy - Onze groene ā€˜main stage’ met een line-up even weelderig als de natuur zelf.
The Sprout - Een intiem podium op het water, speciaal voor de fijnproevers. Lekker waden.

Headliner The Strokes (!) - Porcupine Tree - Brandon Flowers - Killer Mike - Electric Wizard - Monsters Of Folk - The Murder Capital - Destroyer - Holly Humberstone - Cardinals - Westside Cowboy - The Lemon Twigs - Peaches - Action Bronson - Model/Actriz - Helena Hauff - TV Priest - Crows - DITZ - Grote Geelstraat - Black Pistol Fire - Skee Mask - Supermodel* - Ata Kak - Dressed Like Boys - Speed - Chastity Belt - Otto Benson

-- DAY ONE --

Bekijk bijlage 20707

Extra uitleg: Spreekt voor zich: hoe klinker, hoe flinker. Headlinerduo ATCQ en Erykah Badu die tonen dat ze ā€˜it’ nog altijd ā€˜kicken’. Met een mooi aansluitend programma voor deze stage. Viben.

A Tribe Called Quest - Erykah Badu - Anderson. Paak & the Free Nationals - Isajah Rashad - Arlo Parks - Action Bronson

Extra uitleg: Recht op ons tweede grootste podium: een lineup met een extra vleug magie. Monsters, fenixen, een mottige kabouter... Afgesloten door een elfman die mƩt orkest een filmische strik rond onze Meadow trekt.

Danny Elfman - Phoenix - Sons Of Kemet - Electric Wizard - Monsters Of Folk - Kaboutertje Putlucht

Extra uitleg: Muzikale zwaargewichten, genoemd naar booswichten. Een ā€˜dief’, een moordenaar, een vernietiger, of gewoon heel de Japanse maffia samen.

Diiv - Killer Mike - The Murder Capital - Destroyer - Lous and the Yakuza - Westside Cowboy

Helena Hauff - Ata Kak - TV Priest - Madra Salach - Danielle Ponder - Dressed Like Boys

-- DAY TWO --

Bekijk bijlage 20706

Extra uitleg: Alles hier ademt fauna. Bjƶrk IS moeder natuur zelve, en ze heeft bloemen, bomen, ā€˜woods’ en een lotusbloem mee. De slechte zaadjes, met een treurwilg aan het front, komen de show van hun leven spelen.

Bjƶrk - Nick Cave and the Bad Seeds - Porcupine Tree - Brandon Flowers - Billy Woods - Flying Lotus sunrise hours

Extra uitleg: Deze keer trekken we alle mystiek uit ƩƩn boek: de Bijbel. Met Trent Ʃn mevrouw Reznor als ongrijpbare afsluiter, het zijproject van Chino Moreno, Vader John, en alles wat holy en vroom is.

How To Destroy Angels - St. Vincent - Father John Misty - ††† (Crosses) - Holly Humberstone - Cardinals

Extra uitleg: Geen booswichten, wel alles wat ā€˜pang pang’ of ā€˜tschak!’ doet: artiesten met een wapen in de naam. Messen, geweren, kettingzagen,...

The Knife - Blondshell - Military Gun - Black Pistol Fire - Man/Woman/Chainsaw - Raketkanon

-- DAY THREE --
Bekijk bijlage 20705

Extra uitleg: Garagerock en alles wat ermee te maken heeft. Met een dubbele headlinebill die enerzijds de blueskant, anderzijds de indiekant belichaamt. Samen stichters voor een heropleving van een viezere gitaar in de 00’s.

Jack White - The Strokes - Amyl And the Sniffers - The Hives - Osees - Ty Segall

Extra uitleg: Appels, kersen, citroenen, perziken, sinaasappels. Op ons tweede podium vandaag een frisse fruitsla. Laat het smaken.

Extra uitleg: Wir fahr’n, fahr’n, fahr’n auf der Autobahn. Geen gagage-rock, wel alles wat er in onze garage geparkeerd staat. Vroem!

Extra uitleg: Klinkende namen op het kleinste podium op dag 3. EL VY die met hun tweede plaat komt, Oklou die Choke Enough komt brengen, Radiohead’s stratocastermaster,... En een Otto die evengoed in de ā€˜Garage stage’ kon staan.

Uiteraard!
Naar de clashfinder.

Of tickets te koop zijn?
En of!
Dit is echt absurd goed ineen gestoken, chapeau.

• Geweldig
Waarderingen: mattman
Hoog tijd om de nieuwe editie van Cabin In The Woods voor te stellen.

En beginnen doen we natuurlijk met onze poster — volledig handmade door onze persoonlijke designer Pat Gatch.

Bekijk bijlage 20702

6 thema's (+1)

Toen we maanden geleden samen zaten om het concept van Cabin In The Woods 2026 uit te werken, gooide onze stagiair plots een idee op tafel: ā€œWaarom geven we onze bezoekers geen inspraak?ā€

Eerlijk? Dat bleek een van de beste ideeƫn ooit.

Jullie gaven ons zes voorwaarden waaraan de line-up moest voldoen, en de vraag of we de thema’s konden indelen per podium. Want laten we eerlijk zijn: niemand heeft zin om in volle hitte van podium naar podium te sprinten.

Challenge accepted.

Nadat we eerst 40 exclusieve namen mochten aankondigen, voegen we daar vandaag nóg eens 44 acts aan toe. Hoe die binnen elk thema passen, ontdek je hieronder (met de nieuwe namen cursief gedrukt):

• Age is just a number (acts met leeftijden van 10, 20, 30, 40, 50, 60, 70+):

Vrijdag - The Lake: The Linda Lindas, Sofia Isella, Tyler Ballgame, Joanna Newsom, Glen Hansard, Dead Can Dance, Howard Shore
Zondag - The Woods: Freya Skye, Mustafa, RosalĆ­a, Shabaka, Sufjan Stevens, Grinderman, Pete & Bas

• Artiesten die ooit op Weitjerock stonden:

Zaterdag - The Boat: Droom Dit, De Oorzaak, Mozes and the Firstborn, Meltheads, The Hickey Underworld, Das Pop, Claw Boys Claw
Zondag - The Lake: Monza, Raymond van het Groenewoud, J. Bernardt, Warhaus, The Haunted Youth, De Jeugd van Tegenwoordig, Froukje & S10

• Midlife bands met tienerlyrics:

Vrijdag - The Boat: Mad Caddies, Xink, Alkaline Trio, Nada Surf, The Menzingers, The All-American Rejects, Jimmy Eat World
Zaterdag - The Woods: Cleymans zingt Spring, Wheatus, Weezer, Big Time Rush, Avril Lavigne, Blink-182, My Chemical Romance

• Belgische metal:

Vrijdag - The Cabin: Bloed, Hippotraktor, Brides Of Lucifer, Hellmut Lotti Goes Metal, Briqueville, Psychonaut, Stake
Zondag - The Boat: Innerwoud, Worlds Beyond, Capitan, PantheĆÆst, Wyatt E., Cocaine Piss, Pothamus

• Het alfabet (elke act begint met de volgende letter):

Zaterdag - The Cabin: Nabihah Iqbal, Ɠlafur Arnalds, Paris Paloma, Quelle Chris, Rodrigo y Gabriela, Steven Wilson, Tomora
Zondag - The Cabin: An PierlƩ, Bruno Berle, Cara Delevingne, Dry Cleaning, Ezra Collective, Fink, Godspeed You! Black Emperor

• Female leads boven de 50:

Vrijdag - The Woods: Meredith Monk, Kim Gordon, Bikini Kill, Tori Amos, Carole King, Alanis Morissette, Kate Bush
Zaterdag - The Lake: Jenny Lewis, Jarboe, Mavis Staples, Slowdive, Feist, Anohni and the Johnsons, Portishead

En als we voorwaarden krijgen opgelegd, doen wij daar graag nog een schepje bovenop. Daarom wilden we zoveel mogelijk acts boeken die nog nooit eerder op CITW stonden, maar wel perfect binnen het plaatje passen.

Resultaat?

Voor onze 19de editie bestaat de line-up dit jaar voor ongeveer 90% uit nieuwkomers. En daar zijn we bijzonder trots op.

Bonjour mes amis !

Om dit alles helemaal af te maken, trekken we dit jaar naar een nieuwe locatie. En wat voor ƩƩn.

Voor het eerst steken we de taalgrens over. Van 10 tot en met 12 juli slaan we namelijk ons kamp op aan Les Lacs de l’Eau d’Heure in Henegouwen: een waanzinnig mooie plek waar Cabin In The Woods zich meteen thuis voelt.

Voor de nieuwsgierigen delen we uiteraard ook een volledige plattegrond.

Bekijk bijlage 20708

En ja, jullie zien het goed: kamperen is volledig gratis.

Geen extra ticket. Geen verborgen kosten. Gewoon je tent opzetten en genieten. Wil je vlak voor de Main Stage kamperen? Voel je vrij.

See You @ CITW26!

Last but not least droppen we natuurlijk ook onze timetable:

Ʃn de playlist, zodat het voorpret-gehalte officieel compleet is.

See you @ CITW26.
Take my money

money GIF

• Leuk
Waarderingen: warriorandweirdo
Volgens mij heeft iedereen gepresenteerd, dat betekent dat er nu al tickets aangeschaft kunnen worden!

Ik ontvang graag in m’n inbox:

- 3 weekendtickets
- 3 dagtickets

Graag bij de dagtickets ook vermelden welke specifieke dag je wil.

En mocht je willen, mag je ook eventueel vermelden waarom je deze tickets wil. Denk aan welke acts, de uitwerking van een specifiek thema, de presentatie etc. Maar niet verplicht.

Ticketverkoop t/m aankomende zondag

• Leuk
Waarderingen: won666 en RubenJS

The Overgrowth.

-- DAY ONE --

Bekijk bijlage 20707

-- DAY TWO --

Bekijk bijlage 20706

-- DAY THREE --
Bekijk bijlage 20705

Uiteraard!
Naar de clashfinder.

Of tickets te koop zijn?
En of!

Toen ik de thema's zag had ik verwacht dat Tool als eerste gekozen ging worden voor in de garage en zoals ik eerder al zei Nick Cave bij de groene vingers. Was nog dezelfde set ook.

MadMandra Meeting - Thema Edition
Na jarenlang op de Bevegemse Vijvers te Zottegem gehouden te worden verhuist de MadMandra Meeting naar de Donkvijver in Oudenaarde. Deze aanpassing ging hand in hand met een nieuw design, alsook werd er uitzonderlijk thematisch geboekt. Hieronder een oplijsting van wat er waar te zien is, en waarom. Nieuwe namen staan ook aangeduid in een ander kleurtje šŸ’™

Bekijk bijlage 20601

Thema 1: Naam in titel (Spotify playlist)
Dit thema werd tweemaal gebruikt voor het hoofdpodium, want alle headliners kaderen ook in het overkoepelende thema: postuum 🪦 We zullen dus een ode brengen aan deze artiesten door een hele set lang hun nummers af te spelen en de weide te doen zwijmelen in nostalgie. Een beetje zoals Bieberchella dus šŸ’„

Hert goan: XXXTENTACION / Tyler, The Creator / AJ Tracey / J Hus / JPEGMAFIA / Grandson

Zalig zacht: Mac Miller / Mac DeMarco / Dave / Beabadoobee / Vince Staples / Suki Waterhouse

Thema 2: Bangers uit de Balkan
Waar de artiesten van daar het tweede podium zullen bekleden, betreedt de andere set aan namen de kleinste stage die traditiegetrouw bol staat van het talent. Check die dus zeker ook nu weer uit šŸ‘€

Artiesten van daar: Ava Max šŸ‡¦šŸ‡± / Bebe Rexha šŸ‡¦šŸ‡± / Rita Ora šŸ‡½šŸ‡° / 2Cellos šŸ‡­šŸ‡· / Baby Lasagna šŸ‡­šŸ‡·

Liedjes met hoofdsteden van daar: The Whitest Boy Alive (Athens) / The K's (Sarajevo) / Battle Tapes (Belgrade) / Ben Ellis (Sofia) / Decade (Athens)

Thema 3: Eendagsvliegen uit mijn kindertijd (Spotify playlist)
Nostalgie moet je koesteren, maar er zijn wel gradaties dus deze acts moeten het allemaal stellen met een plek op het kleinste podium. Ikzelf ben overigens geboren in 1998, dus 6 a 7 (šŸ‘€) jarige Beau zou dit maar al te fantastisch gevonden hebben!

2004-2007: Metro Station / Klaxons / KT Tunstall / The Cribs / Daniel Powter / Metric / Amy MacDonald / The Bravery / Plain White T's / Hard-Fi

Thema 4: It's not a phase, Mom (90s punk/emo/rock/metal)
Waar we bij de eerste set aan namen in de (skate)punk hoek zijn gebleven op het derde podium, hebben we ons echte 90s hart laten spreken voor de grunge van de andere namen met wijlen Chris Cornell die tweemaal postuum de Main Stage mag bekleden, een extra lange ode dus aan een uitzonderlijke meneer 🫔

Volgens thema: Rancid / Pennywise / Social Distortion / Heideroosjes / Satanic Surfers / Belgian Asociality

Wat echt 90s is: Soundgarden / Temple Of The Dog / Hole / Mudhoney / Melvins / Tad / Love Battery

Thema 5: Your parents would hate this!
Gekte en lawaai alom, zowel op de tweede als de derde stage. Als jouw ouders meekomen en achteraf geen psychologische begeleiding nodig hebben om te verwerken wat ze net gezien hebben, dan weten wij als organisatie wat te doen volgende editie 🤪

Knettergek: Joost / Fat Dog / Marc Rebillet / Squid / Kenji Minogue

Metal/lawaai: I Prevail / Death Grips / Whitechapel / FEVER 333 / Underoath / ALT BLK ERA

Thema 6: Fuck het Westen (USA/EU/Australiƫ/Canada)
Waar de Engelstalige dames ons derde podium zullen betreden, doen de anderstalige vrouwen dat op de second stage. Geen wieners dus ook, want die zijn er al genoeg šŸ™‹ā€ā™€ļø

Engelstalig: Rina Sawayama šŸ‡ÆšŸ‡µ / Sevadliza šŸ‡®šŸ‡· / Qing Madi šŸ‡³šŸ‡¬ / BENEE šŸ‡³šŸ‡æ / Asa šŸ‡³šŸ‡¬ / The Beths šŸ‡³šŸ‡æ

Anderstalig: Natalia Lafourcade šŸ‡²šŸ‡½ / Fatoumata Diawara šŸ‡²šŸ‡± / Nathy Peluso šŸ‡¦šŸ‡· / Ichiko Aoba šŸ‡ÆšŸ‡µ / Lido Piemienta šŸ‡ØšŸ‡“
Jeetje, het valt me nu op dat jij niet de makkelijkste thema’s had eigenljk. Maar dan toch erg fijn gedaan!

Jeetje, het valt me nu op dat jij niet de makkelijkste thema’s had eigenljk. Maar dan toch erg fijn gedaan!
Enkel de Balkan heb ik wat moeten zoeken naar een invulling zonder totaal onbekende acts te moeten boeken. Dat van de 90s vond ik jammer dat het niet nillies was, maar dat kon ik dan weer goedmaken met de eendagsvliegen uit mijn jeugd. Leuke throwback dat, ook al is dat nog maar 20 jaar geleden. Heb me ermee geamuseerd!

• Leuk
Waarderingen: mattman

Users who are viewing this thread