Festileaks Draft XX: De Presentaties!

Koekdoos

KISS connaisseur
22 okt 2018
11.681
17.172
Gooi in dit topic je presentaties, posters, clashfinders etc!

Laten we voor nu uitgaan van presenteren tot en met woensdag 27 mei. (Alleen nog even de laatste 2 namen van Martijn afwachten)

En dan tickets kopen vanaf donderdag 28 mei gewoon tot en met het weekend (4 dagen de tijd), zodat maandag 1 juni de uitslag kan volgen?

Je mag 3 weekendtickets kopen en 3 dagtickets.

Alle presentaties:
- BlackwaterPark (inclusief een extra post kort eronder)
- Oasiss (inclusief poster in post eronder)
- Koekdoos
- Blommie
- JK79
- InsaniTiny
- RubenJS
- Royke
- AngieH
- BeWario
- WesleyNoH
- won666 (inclusief post eronder)
- MadMandra27
- luluasas
- Yannick
- EdsjeFCB
- Martijn (poster volgt nog in het weekend)
- mattman
- warriorandweirdo

Laatst bewerkt:
Dus ik moet eigenllijk gewoon basically dan zeggen welke 3 line ups ik het beste vind en welke 3 aparte dagen als ik het goed begrijp? Moeten we ook fictieve prijzen dan vermelden bij onze presentaties? Voor uw eigen festival kopen is niet toegestaan zeker?

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Dus ik moet eigenllijk gewoon basically dan zeggen welke 3 line ups ik het beste vind en welke 3 aparte dagen als ik het goed begrijp? Moeten we ook fictieve prijzen dan vermelden bij onze presentaties? Voor uw eigen festival kopen is niet toegestaan zeker?
als alle presentaties zijn afgeleverd moet je dus een berichtje naar koekdoos sturen met welke 3 lineups het beste zijn, en van welke 3 (andere) fesitvals je een dag het beste vindt.

Prijzen zijn niet echt relevant, en op het eigen festival stemmen kan dus niet :)

• 100
  • Leuk
Waarderingen: won666 en Koekdoos

En als aanvulling op @BlackwaterPark, je bent verder vrij om te bepalen of je stemt op basis van je smaak, de creativiteit bij het uitwerken van de thema's, realistisch affiche, etc.

• Leuk
  • 100
Waarderingen: won666 en BlackwaterPark
Iemand een tip voor een makkelijke clashfinder? Zat gister wat te prutten op die officiële website, waarvoor ik ook een account heb aangemaakt, maar vind het best lastig.

Ik wilde daar nog een vraag over stellen want thuis schakel ik altijd over naar een computer/laptop voor de clashfinder.

Op mijn mobiel krijg ik met geen mogelijkheid tijdslots op dag 2, alles komt op dag 1 en kan ze niet verschuiven of wat dan ook om het op dag 2 te krijgen. Iemand tips?

En anders misschien een heel bonte vraag maar heeft iemand anders een volledige clashfinder met 4 podia, logische tijdslots die @AngieH en ik dan kunnen bewerken? Of is dat onmogelijk omdat díé clashfinder dan bewerkt wordt en het origineel pleite is.

Jullie hebben hopelijk inmiddels wel door dat ik niet de handigste ben met devices etc 😅

• 100
Waarderingen: AngieH
Ik wilde daar nog een vraag over stellen want thuis schakel ik altijd over naar een computer/laptop voor de clashfinder.

Op mijn mobiel krijg ik met geen mogelijkheid tijdslots op dag 2, alles komt op dag 1 en kan ze niet verschuiven of wat dan ook om het op dag 2 te krijgen. Iemand tips?

En anders misschien een heel bonte vraag maar heeft iemand anders een volledige clashfinder met 4 podia, logische tijdslots die @AngieH en ik dan kunnen bewerken? Of is dat onmogelijk omdat díé clashfinder dan bewerkt wordt en het origineel pleite is.

Jullie hebben hopelijk inmiddels wel door dat ik niet de handigste ben met devices etc 😅
+1 hahaha. De grijze omgeving helpt ook niet mee. Soort jaren 90 Minecraft gevoel krijg ik erbij.

Ik ga al aan de presentatie beginnen, heb tussen het werk in de tijd gevonden om de calshfinder af te werken!

Breakpoint Fest 2026
Breakoint Festival is ontstaan vanuit één idee: de meest interessante muziekculturen van vandaag leven niet meer binnen één genre. Rockfans luisteren naar techno, metalheads gaan naar darkwave-feesten en een generatie die opgegroeid is met Spotify-playlists ontdekt muziek niet meer via hokjes, maar via sfeer en identiteit. Hierdoor hebben we al deze fantastische artiesten samengebracht op deze erg gevarieerde lineup.

2030 (8).jpg

Themas:

• One Hit wonders
    • Spreekt voor zich hoe ik dit heb ingevuld
  • Steracteur Sterartiest
    • Spreekt ook voor zich
  • techno
    • 1 stage: 'Mainstream Techno acts'
    • 1 stage: mix van Industrial met (dark) techno
  • Not to worry, we're still flying half a ship
    • Groepen waarvan belangrijke leden zijn vertrokken/ gestorven
  • Clean vocals niet toegestaan
    • 1 stage: extreme vocals van Punk tot Melodeath
    • 1 stage: Autotune, effecten, vocoders en zelfs instrumentaal!
  • Prison Break (line-up van artiesten die al achter de tralies gezeten hebben)
    • Combinatie van artiesten die in de gevangenis hebben gezeten en de prison stage van alcatraz (so naar Hannibal voor het brainstormen)
vrijdag.jpgzaterdag.jpgZondag.jpg

Clashfinder:

Spotify Playlist:

Terrain Plan:
decor ouderavond (1).jpg

Tickets Verkrijgbaar via @Koekdoos

Ik ga al aan de presentatie beginnen, heb tussen het werk in de tijd gevonden om de calshfinder af te werken!

Breakpoint Fest 2026
Breakoint Festival is ontstaan vanuit één idee: de meest interessante muziekculturen van vandaag leven niet meer binnen één genre. Rockfans luisteren naar techno, metalheads gaan naar darkwave-feesten en een generatie die opgegroeid is met Spotify-playlists ontdekt muziek niet meer via hokjes, maar via sfeer en identiteit. Hierdoor hebben we al deze fantastische artiesten samengebracht op deze erg gevarieerde lineup.

Bekijk bijlage 20469

Themas:
  • One Hit wonders
    • Spreekt ook voor zich
Bekijk bijlage 20470Bekijk bijlage 20471Bekijk bijlage 20472

Clashfinder:

Spotify Playlist:

Terrain Plan:
Bekijk bijlage 20473

Zo, de lat is gelegd. Super vet gedaan!

Breakpoint Fest 2026

Bekijk bijlage 20469

Themas:
  • One Hit wonders
    • Spreekt ook voor zich
Bekijk bijlage 20470Bekijk bijlage 20471Bekijk bijlage 20472

Clashfinder:

Spotify Playlist:

Terrain Plan:
Bekijk bijlage 20473

Heel nice :) en dan ook nog mijn favoriete plek op de meeste festivals, namelijk de kleinste tent, naar mij vernoemd krijgen! Top ❤️

• Geweldig
Waarderingen: AngieH en BlackwaterPark
Wanneer je nog net een clashfinder kan maken en je ziet dit soort presentaties langskomen
nervous k&p GIF by myLAB Box

Ik kan iig nu alvast vertellen dat t bij mij niet zo fancy gaat zijn 🙈

Tussen t solliciteren, vrijwilligen, en een weekendje weg weinig tijd...

Nou, enigszins humble en onder de indruk van de vorige presentatie, doe ik ook maar gewoon een poging:

Ik kreeg de de volgende thema's toebedeeld:

- Mop;
- Dier in naam;
- Album integraal;
- Lied/album over een stad;
- Moshpit gegarandeerd
- Sterrenkinderen.

Ieder thema is uiteraard twee keer gebruikt; we hebben per keer zes namen gebruikt en geen thema is twee keer op één dag gebruikt.

Ik presenteer het hierbij per thema.

Mop (op dag 1 podium 3 en op dag 2 podium 4)

Steve Miller Band, Kurt Vile, Clean Bandit, M.O.P., POM, Hans Liberg, Anouk, Orgel Joke, Lange Frans, Clean Pete, Dirty Daddies en de Leidse Sleutelgaten.

Verantwoording: bands hebben of een nummer kidding (Anouk) of joker/joking/"Joke stop toch met koken", of een link naar schoonmaken (mop, clean, dirty).

Dier in naam (op dag 1 podium 2, en op dag 3 podium 4 )
Caribou, Pussycat Dolls, Joss Stone, Atomic Kitten, The Cat Empire, Cate le Bon, Fleet Foxes, Deadmau5, Maya Hawke, Modest Mouse, Young the Giant, Deerhunter.

Verantwoording: spreekt voor zich denk ik. Joss Stone (os), Young the Giant (ant) en Cate le bon (cat) misschien nog ietsje verder gezocht

Album Integraal (op dag 1 podium 1 en op dag 2 podium 3)

Oasis, Pulp, Richard Ashcroft, Ash, Supergrass, Lush, The Last Shadow Puppets, Super Furry Animals, Black Grape, The Auteurs

Verantwoording: alles britpop, we hebben op Pitchfork de beste Britse albums ooit gezocht en daaruit geput (en Richard Ashcroft en TLSP zelf toegevoegd omdat we het leuk vinden.

Lied/album stad (op dag 2 podium 1 en op dag 3 podium 1)

Taylor Swift, Pet Shop Boys, Lynyrd Skynyrd, Peter Bjorn & John, Anna of the North, Fenne Lily, The Cure, PJ Harvey, Tom Waits, The Wombats, RY X, Adrienne Lenker

Verantwoording: Trust me.

Moshpit gegarandeerd (op dag 2 podium 2 en op dag 3 podium 3)

Korn, Knocked Loose, Hatebreed, Skillet, Channel Zero, Sagenbringer, Good Charlotte, NOFX, Me first and the gimme gimmes, Puddle of Mudd, John Coffey, Maria Iskariot

Verantwoording: sowieso blauwe plekken na afloop.

Sterrenkinderen (op dag 1 podium 4 en op dag 3 podium 2)

Miley Cyrus, Gracie Abrams, Charlotte Gainsbourg, Fiction Plane, Kim Wilde, Willeke Alberti, Inhaler, Baxter Dury, Zoe Kravitz, Violet Grohl, Ziggy Marley, Andre Hazes jr

Verantwoording: nepo gehalte spat ervan af.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dit leidt tot deze poster

en deze clashfinder:

En nog een paar eervolle vermeldingen middels wat beeldmateriaal:

Thanks allemaal voor weer een leuke draft!

Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread