Best Kept Secret 2026

Nick Cave is natuurlijk altijd goed, maar 2022 was voor mij zodanig speciaal dat dat gewoon niet geëvenaard kan worden; o.a. dat Nick me met de hand op mijn hoofd "cry cry cry" toezong.
Na afloop van een Cave show ben ik altijd 'vol', een gevoel waarop ik altijd heel lang op teren. Maar het is bij mij zo'n artiest waarvan ik om de zoveel tijd een nieuwe 'shot' nodig heb.

Cave altijd zien als je de kans krijgt.

wat schema betreft, als ik een route uitstippel plan ik eigenlijk altijd tussen 2 optredens 10 a 15 min P.L.E.D. tijd in
Plassen, Lopen, Eten,Drinken.
want in de praktijk komt t nooit voor dat ik binnen 2 min in een andere tent sta.
Als ik in mn eentje ben zou t nog wel gaan, maar met gezelschap tel ik minstens 10 min pled tijd

• Leuk
Waarderingen: yannickd en jopkins
Op mij heeft hij dat overrompelende van de eerste keer (TW Classic 2022) niet kunnen herhalen in de Ziggo Dome in 2024. Vind zijn hele podiumact erg gemaakt en als een trucje op de automatische piloot overkomen. Feit dat je zo dicht bij je publiek gaat staan wil niet zeggen dat je écht verbinding maakt. Dat heb je na één keer wel gezien. Valt of staat bij mij met z'n setlist. Maar goed, slecht gaat het uiteraard nooit zijn, live wel gewoon echt een hele sterke act met vooral een geweldige band achter zich.
Dat heb ik ook wel met Cave. Zijn optredens hebben een soort van semi-religieus tintje wat me niet aanspreekt. Dat aanraken en aangeraakt worden, dat hoeft voor mij niet zo. Zolang hij en de band op het podium hun briljante ding doen dan is het weergaloos. Blijft wel een onbetwiste must see voor mij.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Het wordt de eerste keer dat ik Nick alle aandacht ga geven. Heb hem in de loop der jaren zeker drie keer bewust of onbewust ontweken, omdat mijn stemming haaks op zijn muziek stond. Maar het moet er nu toch echt eens van komen.

Het daalt daar nog niet echt op. Laagste wat ik voorbij heb zien komen was €280,-. Wat is de ervaring, gebeurt dat naarmate BKS dichterbij komt nog?
Heb afgelopen jaren flinke kortingen gescoord. Dit jaar is het lastiger. Heb twee weekendtickets excl. camping gekocht voor €260 en €270.

• Leuk
Waarderingen: Glow
Vanaf zijn optredens in Birmingham al liefhebber van Nick Cave, maar sinds zijn pro-israelische uitlatingen toch wel een beetje gaan twijfelen om misschien maar een beetje achteraan te gaan staan...

Vanaf zijn optredens in Birmingham al liefhebber van Nick Cave, maar sinds zijn pro-israelische uitlatingen toch wel een beetje gaan twijfelen om misschien maar een beetje achteraan te gaan staan...
Die uitlatingen doet hij nochtans al vele jaren, al zeker sinds 2017. Voor zo ver ik kan terugvinden maakt hij altijd een onderscheid tussen de regering en de bevolking van Israël, dus lijkt me niet ongenuanceerd.

Hoe dan ook, ik probeer bij alle acts van het werk te genieten zonder in idolatrie te vervallen.

• Leuk
Waarderingen: Dillinger2.0
ben uit nieuwsgierigheid weer naar de 2019 time-table gaan kijken(https://clashfinder.com/m/bks19/?user=1r6uhu.tn) wat een line up zeg, wow. overdag en in de nacht, echt voor uitstervend. Jammer ook dat ze niet meer tot laat in de nacht band boeken.
Heb zo'n goede herinneringen aan die vrijdag & zaterdagnacht, wel legendarisch weinig gezien op zondag. DJ Koze, Catnapp & dan LSDXOXO... Sophie & dan Giant Swan. Echt compleet uit de bol gegaan toen. Compenseerde enorm voor (wat voor mij) een zwakke one lineup was. The Seven was echt geweldig vond ik & de vorige nachtprogrammator deed het voor mij stukken beter.

ben uit nieuwsgierigheid weer naar de 2019 time-table gaan kijken(https://clashfinder.com/m/bks19/?user=1r6uhu.tn) wat een line up zeg, wow. overdag en in de nacht, echt voor uitstervend. Jammer ook dat ze niet meer tot laat in de nacht band boeken.
Als ik de clashfinder zo doorloop vond ik dit toch in de praktijk geen geweldige editie. Spiritualized en Guided by Voices stonden echt niet lekker op de ONE, wat ook een van de redenen is dat ik zo baal van Ethel Cain op die spot. Ik meen me van Interpol te herinneren dat ik het onweer het spannendst vond. Bij Kraftwerk vond ik de voorpret met die brillen ook wat toffer dan de praktijk. De optredens die me 7 jaar later nog het meest positief zijn bijgebleven zijn Kae Tempest, The Raconteurs, Fat White Family en - wat ik vooraf niet had verwacht - Christine. Lucy Dacus had toen geloof ik vertraging met het vliegruit en kon een halve set solo doen, dat pakte toen eigenlijk ook wel mooi uit.

• Leuk
Waarderingen: elo

Users who are viewing this thread