Verzameltopic overige Belgische festivals 2026

AFF 2026 compleet met enkele nieuwe namen:

vrijdag 07/08/2026: Friko, My New Band Believe

zaterdag 08/08: Arno Sacco, Balek, Eppo Janssen, Fenne Kuppens, Just Mustard, King Hay, Les Vagues, Little Grandad, Rosie Stuart, THEATRE, The Hickey Underworld, YARD

en verder nog één onbekende ??? uit de UK, "een naam die momenteel flink wat potten breekt in de muziekscene"

Laatst bewerkt:
Doerak stadsfestival 2026, gratis festival in de Onze-Lieve-Vrouwestraat te Mechelen georganiseerd door Kafee Zapoi en DE KELDR

Vrijdag 24/07:
SRSLY!?, Black Hand Murphy, Sekushi, The Rats, NEMODE

Zaterdag 25/07:
Icarus on the Moon, Team Apollo, Frankie Traandruppel, Kleinpunk, HEMELBESTORMER

https://dezomerisvanmechelen.be/event/doerak-festival/

DESERTFEST-BELGIUM-2026-second-announce-sq-768x768.jpg

• Wow
Waarderingen: fred alweer..
Ik ga hier eens een nachtje over slapen. Geordie Greep en My New Band Believe spelen beide op de vrijdag en de namen eromheen lees ik hier op het forum ook regelmatig terug dus dat zou wel goed zitten. Wel een moordend weekje met op de 5e BC,NR en de 9e Alcatraz Open Air...

E: Is de ontbrekende naam niet gewoon Marda Salach? Die zijn die week in de Benelux/Duitsland.

Ik ga hier eens een nachtje over slapen. Geordie Greep en My New Band Believe spelen beide op de vrijdag en de namen eromheen lees ik hier op het forum ook regelmatig terug dus dat zou wel goed zitten. Wel een moordend weekje met op de 5e BC,NR en de 9e Alcatraz Open Air...

E: Is de ontbrekende naam niet gewoon Marda Salach? Die zijn die week in de Benelux/Duitsland.
Je bedoelt Madra Salach zeker? Die zijn op drie augustus al geprogrammeerd op de Lokerse Feesten. Zou straf zijn dat die dan nog een Belgische show doen.

• Leuk
Waarderingen: fred alweer..
The New Eves? Die staan dat weekend ook in Italië, net als Friko dat al aangekondigd is voor AFF.

The New Eves staan ook op een nog niet uitverkochte dag van Werchter, wat kan verklaren waarom ze nog niet aangekondigd zijn.

Maruja? Die staan ook al wel op Pukkelpop.
Of Shaking Hand? Staan ook al wel op Pukkelpop, maar met een shaking hand breek je wel eens een pot.
Of Opus Kink? Brengen de week voor AFF hun debuutalbum uit.

Maruja? Die staan ook al wel op Pukkelpop.
Of Shaking Hand? Staan ook al wel op Pukkelpop, maar met een shaking hand breek je wel eens een pot.
Of Opus Kink? Brengen de week voor AFF hun debuutalbum uit.
De Pukkelpopbands zou ik schrappen. Opus Kink lijkt dan niet te touren.

Nieuwe namen voor Sonic City:

Vrijdag 6 november (gecureerd door Sonic City): Anna von Hausswolff :oops: , Billy Fuller, keiyaA, Louis Ottley, Mandy, Indiana, Pigeon, PVA, Rosie Stuart, The Kind

Zaterdag 7 november (gecureerd door Dirty Three): Dirty Three, Alex Rex, Christina Carter, Maxine Funke, Zoh Amba

Zondag 8 november (gecureerd door Marie Davidson): Marie Davidson LIVE with Nick Verstand, .618, Curses LIVE, Feu St-Antoine, goat (JP), Leo Vincent, Lord Spikeheart, Natasha Pirard, Paranoid London

Nieuwe namen voor Sonic City:

Vrijdag 6 november (gecureerd door Sonic City): Anna von Hausswolff :oops: , Billy Fuller, keiyaA, Louis Ottley, Mandy, Indiana, Pigeon, PVA, Rosie Stuart, The Kind

Zaterdag 7 november (gecureerd door Dirty Three): Dirty Three, Alex Rex, Christina Carter, Maxine Funke, Zoh Amba

Zondag 8 november (gecureerd door Marie Davidson): Marie Davidson LIVE with Nick Verstand, .618, Curses LIVE, Feu St-Antoine, goat (JP), Leo Vincent, Lord Spikeheart, Natasha Pirard, Paranoid London
De dagverdeling is wel lichtjes anders:

Vrijdag 6 november: Anna von Hausswolff, Mandy, Indiana

Zaterdag 7 november: Dirty Three, Goat (JP), Pigeon, Billy Fuller, Maxine Funke, Louis Ottley, Alex Rex, Christina Carter, The Kind

Zondag 8 november: Marie Davidson - Live with Nick Verstand, Curses - Live, keiyaA, Paranoid London, PVA, Zoh Amba, Lord Spikeheart, Feu St-Antoine, Natasha Pirard, Rosie Stuart, Leo Vincent, .618

• Leuk
Waarderingen: johanra en B0G5
Dagindeling + Timetable voor Dunk! Geen overlap tussen de 2 podia en 10 minuten pauze tussen de optredens dat is ideaal om zoveel mogelijk te kunnen zien.
Combi tickets zijn blijkbaar uitverkocht.

Bekijk bijlage 18714
Volledig uitverkocht (uitgezonderd camping tickets). Jammer dat ik er niet zal zijn, had wel wat vinyl willen kopen en laten signeren ginds :(

• Leuk
Waarderingen: johanra

Users who are viewing this thread