GMM Marquee Bracket

Mercyful Fate - Iced Earth: 0-10
Ja, zolang het kan blijf ik Iced Earth verdedigen, puur vanwege hun enorme hoeveelheid geweldige nummers en de mooie herinneringen die ik heb aan hun optredens.

Testament - Therion: 5-5
Deze mogen jullie bepalen, het is mij om het even.

Immortal - Bloodbath: 0-10
Vervelend deze, ik vind Immortal ook echt een vette band en zou tegenwoordig een gedroomde Marquee headliner zijn. Maar ik heb het gevoel dat Bloodbath elk punt kan gebruiken om een beetje kans te maken, na het debacle van de eerste ronde.

Morbid Angel - Helmet: 5-5
En ook hier weer: laat de fans maar een verdict vellen.

Mercyful Fate - Iced Earth: 10-0
Testament - Therion: 2-8
Immortal - Bloodbath: 4-6
Morbid Angel - Helmet: 6-4

Mercyful Fate - Iced Earth: 0- (-1)
Wat moet ik hier nou mee. MF vind ik niks en IE ken ik onvoldoende. Dan maar een strafpunt voor misstappen in het verleden.
Het is zo jammer dat Jon de klaphark zo nodig het Capitool moest gaan bestormen (wat een dwaze actie, kan er nog steeds niet bij wat hem bezielde), want anders was ik ervan overtuigd dat ik jou in een Iced Earth fan zou kunnen veranderen. Die muziek moet jou absoluut liggen.

Testament - Therion: 0-10

Immortal - Bloodbath: 5-5
Lastige keuze, black vs. death, legends vs. supergroup.
Maar ook twee bands die ik niet heel goed ken (Bloodbath wel gezien in Durbuy, maar kwam niet echt binnen toen).
Ik doe het niet snel, maar hier toch maar een gelijkspelletje.

Morbid Angel - Helmet: 1-1
Niet veel met beide, ken ik nog minder.

Kleine aanpassing aan de voorspelling:

mercyful Fate - Iced Earth: 0-10
Testament - Therion: 10-0
Immortal - Bloodbath: 0-0
Morbid Angel - Helmet: 0-10

Mercyful Fate - Iced Earth: 5-5
Testament - Therion: 5-5
Immortal - Bloodbath: 6-4
Morbid Angel - Helmet: 6-4

Inderdaad niet de interessantste ronde vandaag.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Mercyful Fate - Iced Earth: 10:0
Testament - Therion: 10:0
Immortal - Bloodbath: 6:4
Morbid Angel - Helmet: 4:6

Het is zo jammer dat Jon de klaphark zo nodig het Capitool moest gaan bestormen (wat een dwaze actie, kan er nog steeds niet bij wat hem bezielde), want anders was ik ervan overtuigd dat ik jou in een Iced Earth fan zou kunnen veranderen. Die muziek moet jou absoluut liggen.
Helemaal eens, de muziek is en blijft geweldig, eeuwig zonde dat Jon zijn band (en ook nevenprojectje Demons & Wizards met Hansi Kürsch niet te vergeten) eigenhandig de nek heeft omgedraaid.

Toch is er ook wel voorzichtig sprake van enige redemptie en nuance.
Hij heeft in ieder geval officieel spijt betuigd, en heeft ook meegewerkt met justitie (wat hem zeker niet in dank is afgenomen door de radicaal-rechtse hoek waarin hij verkeerde).

Of zijn politieke standpunten zijn veranderd, is twijfelachtig.
Hij was naar eigen zeggen nooit echt een Trump-aanhanger, maar was wel anti-overheid en hing allerlei complottheorieën aan.

Wel heeft hij zich daarna helemaal tot het christendom gekeerd, en legt hij zijn focus nu ook weer op het maken van muziek.
Een echte reünie zal er wel nooit van komen, maar een soort van doorstart is niet uitgesloten.

Wel heeft hij zich daarna helemaal tot het christendom gekeerd, en legt hij zijn focus nu ook weer op het maken van muziek.
Een echte reünie zal er wel nooit van komen, maar een soort van doorstart is niet uitgesloten.

Leeft hij nu niet onder een nieuwe, anonieme naam vanwege die dreiging vanuit de extreme hoek? Dacht eens zoiets te hebben opgepikt.

Mercyful Fate - Iced Earth: (-5)-(-5)
Gekrijs vs klaphark, mogen beide weg

Testament - Therion: 0-0
Niet boeiend

En de twee interessante namen staan weer eens tegenover elkaar. Normaal gesproken zouden deze twee ruimschoots de voorkeur krijgen tegenover de rest, maar in dit format valt een van deze twee af en gaan er 3 flut namen door. Hoezee.

Morbid Angel - Helmet: 0-0
Niet boeiend

• Haha
Waarderingen: Projunk en MetalLimbo
Leeft hij nu niet onder een nieuwe, anonieme naam vanwege die dreiging vanuit de extreme hoek? Dacht eens zoiets te hebben opgepikt.
Nee, er was wel even sprake van dat hij in een witness protection program o.i.d. zou worden opgenomen, maar dat is blijkbaar niet gebeurd.
Hij heeft zich wel een tijdje 'low profile' gehouden, maar geeft gewoon weer interviews en brengt muziek uit onder zijn eigen naam.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en nikita
Mercyful Fate - Iced Earth: 1-0
Immortal - Bloodbath: 10-0
Morbid Angel - Helmet: 0-1

Mercyful Fate - Iced Earth: 4-6
Testament - Therion: 6-4
Immortal - Bloodbath: 4-6
Morbid Angel - Helmet: 0-10

Mercyful Fate - Iced Earth: (-5) - (-5)
Zie drhannibal zijn uitleg
Testament - Therion: 5 - 0
Immortal - Bloodbath: 0 - 10
Morbid Angel - Helmet: 0 - 10

• 100
Waarderingen: Dr. Hannibal
Mercyful Fate - Iced Earth: 10-0
Testament - Therion: 10-0
Immortal - Bloodbath: 2-8
Morbid Angel - Helmet: 3-7

Mercyful Fate - Iced Earth: 0 - 10
Testament - Therion: 4-6
Morbid Angel - Helmet: 5-5

Er zijn volgens verklaringen inderdaad 2 'protesten' samen gekomen, een anti-overheid protest en een pro-Trump beweging.
Zijn 'sons of anarchy' project toont daar wel zijn standpunten, net als sommige live Q&A's die hij tijdens corona gaf die achteraf duidelijk werden :rolleyes:
Vele anarchy-groepen voelden zich achteraf meegesleurd in die pro-Trump bestorming, maar dat vind ik dan weer zwakte. Je bepaalt nog altijd zelf of je meedoet aan een bestorming van het kapitool en hoever je meegaat als je ziet wat er rondom je wordt geroepen en gedaan.
De 10 punten voor IE zijn dus voor zijn muzikale erfenis.

Bloodbath verdient meer liefde!

Mercyful fate - iced earth 9-1
Testament - therion 10-0
Immortal - bloodbath 5-5
Morbid Angel - Helmet 7-3

Morbid Angel - Helmet: 10-0

Mercyful Fate - Iced Earth: 0 - 10
DAAAANNNNN [lezen van hoog naar traag) toch maaaaaaarrrrrrrr ... uuuuhhhh Iced Earth. Ik ben een van de weinigen diz King Diamond zijn stem aan kan maar Iced Earth is zo legendarisch. En zonder die domme fratsen van Schaffer had die "dan toch maar" er niet bij gemoeten. Maar ik heb zo een heerlijke optredens gezien van Iced Earth op onder andere Alcatraz. Die albums zijn volledig mijn ding. Ik heb Schaffer ontmoet ook op Alcatraz. Hij was sympathiek en enthousiast. Hij heeft zijn fout ingezien. Er zijn nog andere schitterende vooral geweest in de band. Block volg ik nog steeds met Annihilator (wordt dringend tijd dat die nog eens naar Europa komen) maar die andere is blijkbaar politieagent nu in New-York

Testament - Therion: 10 - 0
No battle

Immortal - Bloodbath: 10 - 0
No battle. Ik heb zelf ook Immortal nog maar net geboekt voor mijn Britse editie van Hillfest

Morbid Angel - Helmet: 10 - 0
No battle

• Leuk
Waarderingen: Jimmeh07

Users who are viewing this thread