Best Kept Secret 2026

Mij valt op dat de secret om 0230 stopt op vrijdag met Indie Gloria. Had hier niet nog een act achter gepast tot 0400?
Op zaterdag iig wel tot 0400.

Laatst bewerkt:
Ik ben oprecht benieuwd om na afloop van velen hier te horen of jullie de vooropgestelde planning gehaald hebben. Geen idee hoe jullie het doen en of jullie ook nog een beetje gewoon genieten van jullie medegezelschap, de zon, een bank, een schaduwrijk bosje, een drankje & hapje, etc., maar mijn ding zou het niet zijn zo'n schema quasi van minuut 1 tot einde, 3 dagen aan een stuk.
De planning is meer voor de voorpret, het inluisteren en nieuwe artiesten ontdekken. Ik vind het wel fijn om o.b.v. de line-up nieuwe artiesten te ontdekken die ik tof vind. Ik ken ook mensen die niet eens naar de artiesten op de line-up luisteren die ze nog niet kennen, dat vind ik dan weer echt enorm vreemd. Je wilt toch juist wel al een beetje luisteren wat er allemaal op het festival komt, ipv alleen de voor jouw bekende artiesten aanvinken.

De planning wordt ook meestal tijdens het festival niet helemaal gevolgd, zeker op Lowlands mag ik blij zijn als ik 50% van de dingen die ik heb aangevinkt heb gezien, maar dat is ook helemaal prima.

Ik ken ook mensen die niet eens naar de artiesten op de line-up luisteren die ze nog niet kennen, dat vind ik dan weer echt enorm vreemd. Je wilt toch juist wel al een beetje luisteren wat er allemaal op het festival komt, ipv alleen de voor jouw bekende artiesten aanvinken.
Het kan altijd erger: op Dour heb ik ooit een festivalganger gesproken die nog niet eens van het bestaan van een timetable afwist. Ook op andere festivals zul je die hebben, op het ene al wat meer dan het andere natuurlijk.

• Haha
Waarderingen: Mimi
Wauw, wat een indrukwekkende, ambitieuze lijst. Mijn respect.
Laat je ons na afloop weten hoe het gelukt is?
De mooie stem van mark william lewis mag je niet missen, trouwens.
Dankjewel voor de tip. Ik zal een terugkoppeling geven. Het word mijn eerste keer BKS dus ik ben heel erg benieuwd.

Als het 10 minuten lopen is van One/two naar casbah/secret en andersom, zie je dan ook echt soms maar 10/15/20 minuten van iets? Bijvoorbeeld dat stukje NOL tot 19.45, dan lopen betekent 19.55 midrift, als je dan om 20.15 bij Wolf Alice wil zijn moet je om 20.05 alweer weg (als je wel uit kijkt dan ben je pas 20.25 bij WA voor laatste 20 minuten)
Ik was bij het maken van mijn schema niet op de hoogte van deze looptijden helaas. Ik loop altijd wel harder dan de gemiddelde persoon maar zal na de eerste dag eens evalueren of er een paar acts uit moeten want 15 minuten van een act zien schiet je niet veel mee op en als ik hier lees van slecht zicht bij zowel de Casbah als the Secret dan klinkt mijn schema inderdaad niet helemaal passend.

• Leuk
Waarderingen: EdsjeFCB en 1-2-3-4
Ik hoop nog wel op een goede TBA al vrees ik eigenlijk een beetje voor Personal Trainer… Vanaf 15:15 tot 17:45 is het schema toch wat leeg voor mij waar ik daarna eigenlijk zo goed als alles wil zien op die zondag.

Dankjewel voor de tip. Ik zal een terugkoppeling geven. Het word mijn eerste keer BKS dus ik ben heel erg benieuwd.

Ik was bij het maken van mijn schema niet op de hoogte van deze looptijden helaas. Ik loop altijd wel harder dan de gemiddelde persoon maar zal na de eerste dag eens evalueren of er een paar acts uit moeten want 15 minuten van een act zien schiet je niet veel mee op en als ik hier lees van slecht zicht bij zowel de Casbah als the Secret dan klinkt mijn schema inderdaad niet helemaal passend.
Nog een tip: hou ook rekening met tijd voor het eten. Vanwege de vele foodtrucks ben je meestal snel aan de beurt, maar de keuze is groot.

• Leuk
Waarderingen: Moniek
De planning is meer voor de voorpret, het inluisteren en nieuwe artiesten ontdekken. Ik vind het wel fijn om o.b.v. de line-up nieuwe artiesten te ontdekken die ik tof vind. Ik ken ook mensen die niet eens naar de artiesten op de line-up luisteren die ze nog niet kennen, dat vind ik dan weer echt enorm vreemd. Je wilt toch juist wel al een beetje luisteren wat er allemaal op het festival komt, ipv alleen de voor jouw bekende artiesten aanvinken.

De planning wordt ook meestal tijdens het festival niet helemaal gevolgd, zeker op Lowlands mag ik blij zijn als ik 50% van de dingen die ik heb aangevinkt heb gezien, maar dat is ook helemaal prima.
Ik ben zo'n vreemde vogel, tot op zekere hoogte in ieder geval. Er zijn namelijk dusdanig veel shows die ik sowieso wil gaan zien, ofwel omdat ik de artiest tof vind en nog nooit live heb gezien, ofwel omdat ik de artiest wel al eerder heb gezien, maar het nieuwe album dusdanig goed vind dat ik ze dit album wil zien spelen (vb. Sudan Archives). Ik wacht dan ook vaak totdat het blokken schema bekend is voordat ik ga inluisteren. Als er nu bijvoorbeeld iets recht tegenover Sudan Archives staat wat ik niet ken, dan ga ik daar nu niet meer mijn best voor doen dat te luisteren. En dat geldt voor best veel momenten in het weekend, dus een hoop voor mij onbekende artiesten zal ik op voorhand niet actief gaan beluisteren... Wat hier ook zeker bij meespeelt is dat ik doorgaans erg achterloop met (andere) muziek die ik nog wil luisteren, dus dan geef ik daar voorrang aan.

• Leuk
Waarderingen: Mimi en Moniek
Ik ben oprecht benieuwd om na afloop van velen hier te horen of jullie de vooropgestelde planning gehaald hebben. Geen idee hoe jullie het doen en of jullie ook nog een beetje gewoon genieten van jullie medegezelschap, de zon, een bank, een schaduwrijk bosje, een drankje & hapje, etc., maar mijn ding zou het niet zijn zo'n schema quasi van minuut 1 tot einde, 3 dagen aan een stuk.
Tuurlijk houden we ons niet aan ons schema. Voor ons geld dat we een spoorboekje hebben zodat we altijd weten welke kant we op moeten lopen om iets leuks te zien. De mustsees die slaan we niet over. Voor alle andere acts geldt dat we zomaar een cocktail op het strand met vrienden even belangrijker vinden. Of dat we ff de rust opzoeken voor een dutje. Of dat we een heel eind omlopen om die Okonomiyaki te gaan eten.

Laatst bewerkt:

Slecht zicht is vooral voor de Casbah. De secret is groot genoeg.

• Leuk
Waarderingen: Moniek
Over 6 weken is het zover en ik heb er zó ontzettend veel zin in!
Na 7 jaar gaan we eindelijk weer eens met dit groepje naar een festival, inmiddels allemaal de 50 gepasseerd, eentje met een nieuwe heup, een ander de strijd tegen borstkanker 🤞overwonnen.
Het wordt dus genieten van elkaar, de mensen om ons heen, het heerlijke sfeertje en de muziek!
Ik denk dat we het spoorboekje nog niet eens voor de helft halen, maar ik kijk er alleen al naar uit dat we dit weer eens met z'n vijven mogen meemaken!!!

Vr: Croithe - Femi Kuti - (Sudan Archives) - Curtis Harding - De La Soul - (Militarie Gun) - Jack White - supermodel*

Za: Hiqpy - (Weval) - Grote Geelstaart - Aldous Harding - Crows - Wolf Alice - Ghostwoman - Nick Cave

Zo: Anna von Hauswolff - Men An Tol - (Sophie Straat) - Good Flying Birds - Don West - Ethel Cain - (C'est Qui - Lime Garden) - Joey Valence and Brae - Gorillaz - stukje Sammi Virji als we nog energie hebben...

Over 6 weken is het zover en ik heb er zó ontzettend veel zin in!
Na 7 jaar gaan we eindelijk weer eens met dit groepje naar een festival, inmiddels allemaal de 50 gepasseerd, eentje met een nieuwe heup, een ander de strijd tegen borstkanker 🤞overwonnen.
Het wordt dus genieten van elkaar, de mensen om ons heen, het heerlijke sfeertje en de muziek!
Ik denk dat we het spoorboekje nog niet eens voor de helft halen, maar ik kijk er alleen al naar uit dat we dit weer eens met z'n vijven mogen meemaken!!!

Vr: Croithe - Femi Kuti - (Sudan Archives) - Curtis Harding - De La Soul - (Militarie Gun) - Jack White - supermodel*

Za: Hiqpy - (Weval) - Grote Geelstaart - Aldous Harding - Crows - Wolf Alice - Ghostwoman - Nick Cave

Zo: Anna von Hauswolff - Men An Tol - (Sophie Straat) - Good Flying Birds - Don West - Ethel Cain - (C'est Qui - Lime Garden) - Joey Valence and Brae - Gorillaz - stukje Sammi Virji als we nog energie hebben...
Mooi vooruitzicht! BTW Is dit jouw spoorboekje of een gezamenlijk opgesteld spoorboekje?

Ik blijf het moeilijk vinden om warm te lopen voor die band. Muzikaal best oké met momenten, maar die vocals zijn zo over de top dat ik het moeilijk uithou om een heel nummer uit te zitten.
Dat gaat live niet anders zijn denk ik. Ik vermijd ze toch maar iig.

Mooi vooruitzicht! BTW Is dit jouw spoorboekje of een gezamenlijk opgesteld spoorboekje?
Ik ben meestal de enige die een spoorboekje maakt 😊 de anderen zijn er niet zo mee bezig, ik hou wel rekening met de interesses van de rest.
Maar kan ook zo zijn dat ieder soms z'n eigen weg gaat... altijd goed

• Leuk
Waarderingen: Ferraroo
Schema's zijn er om verbroken te worden. Ik denk dat iedereen wel eens afwijkt. Maar ik ben meestal aanwezig op een festival om bandjes te zien, het eten en drinken is voor mij echt pure bijzaak. Ik sluit aan bij een ander groepje dit jaar, en dat vind ik prima. Want dan kan ik ook gewoon lekker mijn eigen weg bewandelen als ik dat wil, mijn concert genoten weten meestal wel dat ze soms mijn gang maar lekker moeten laten gaan. En sommige shows hoef ik niet volledig te zien, soms op de achtergrond een beetje meegenieten kan ook fijn zijn. Dan ben ik ook nog lang, dus een prominent plekje vooraan is daarom ook niet altijd een must. En dan ga je heel even soms snel een drankje halen, en dat probeer ik dan ook wel op tactische momenten te doen, zodat ik niet te lang moet wachten. Of ik loop een paar stappen verder bij een podium waar niemand aan het spelen is en dan loop ik weer terug.

Eten neem ik ook niet heel uitgebreid de tijd voor, zo probeer ik ook geen eten te halen tijdens etenstijd, ik probeer het altijd voor of na te zijn. En ga geen drinken halen als een optreden net is afgelopen.

Leuk om te lezen hoe verschillend iedereen hier omgaat met wel/niet inluisteren/vooraf een vol programma maken. Net als Indiaantje probeer ik er op festival wel rekening mee te houden dat ik 'anticyclisch' bezig ben. Na vele festivals weet je wel wat de piekmomenten en -plekken zijn qua drukte bij eten en bar; die drukte is als je er een beetje rekening mee houdt prima te vermijden (op BKS; op Lowlands viel me dat wel een beetje tegen afgelopen jaar, al zag ik daar rond 18:00 aan de enorme rijen voor het eten dat ik er alsnog goed aan had gedaan wat eerder al in een vrij lange rij voor eten te staan).

Wat betreft Blood Incantation: dit is mijn must op vrijdag, maar het is geen muziek die ik thuis draai. Juist door dat 'andere', dat harde en een tikkie 'gevaarlijke' kijk ik hier wel naar uit; omdat ik hoop iets mee te maken dat ik nog niet vaak heb meegemaakt. Het zou niet voor het eerst zijn dat ik zo een heel goede tijd heb bij een act waar ik thuis weinig/niet naar luister. Op BKS bijvoorbeeld Aphex Twin en Young Fathers.

Aan de andere kant van 'mijn spectrum' zitten dan weer acts die ik thuis juist wel graag en best vaak luister, maar waarbij ik denk: dit soort muziek heb ik al zo vaak gezien en de kans is best groot dat de live-ervaring niet veel toevoegt. Dit jaar bijvoorbeeld NewDad en Sorry.

Users who are viewing this thread