Best Kept Secret 2026

Vooral vreemd dat ze ook nog is tegelijkertijd staan. Trekt denk ik wel een beetje hetzelfde publiek.

Met al deze verhalen begin ik wel een beetje te vrezen voor alle acts die ik in de Casbah wil zien: Croithe, Pacifica, Elmer, Militarie Gun, supermodel* Grote Geelstaart, Etta Marcus. Vooral bij Militarie Gun en Grote Geelstaart verwacht ik een top drukte
Als het must sees zijn, dan moet je er gewoon 10min voor het optreden zijn, dan raak je zeker binnen.

Mijn gevoel de laatste 2 edities is zelfs als je 3 minuten voor aanvang aan de Casbah bent, geraak je er echt nog wel in hoor. Denk dat De Staat daar ooit misschien de uitzondering op was. Een goede plaats vinden halverwege een optredens is gewoon hetgeen waar je niet op moet hopen.

Die Casbah is trouwens ook 2 a 3 jaar geleden nog vergroot. Oorspronkelijk was die misschien 30% van de capaciteit van nu.

Nee, niet ironisch hoor. Ze is een nieuwe, onafhankelijke weg ingeslagen en ik vermoed dat ze dat zelf graag op zo'n moment en plek laat zien. Vorige keer was het de ONE in de middag...
Mij lijkt haar muziek gewoon niet zo geschikt voor zo'n late spot. Maar zal wel volk trekken, dus ze weten vast wat ze doen.

Mijn gevoel de laatste 2 edities is zelfs als je 3 minuten voor aanvang aan de Casbah bent, geraak je er echt nog wel in hoor. Denk dat De Staat daar ooit misschien de uitzondering op was. Een goede plaats vinden halverwege een optredens is gewoon hetgeen waar je niet op moet hopen.

Die Casbah is trouwens ook 2 a 3 jaar geleden nog vergroot. Oorspronkelijk was die misschien 30% van de capaciteit van nu.
Dit is ook mijn ervaring. Ze moeten 'm wat mij betreft niet nog groter maken, dan raakt ie toch weer een beetje meer zijn karakter kwijt.

• Leuk
Waarderingen: Mimi
Maar dat zegt toch eigenlijk genoeg de vorige muziek van Merol zelf. Ze zien zelf ook wel in dat het inhoudelijk niet al te best was, dus dan is de volgende makkelijke optie om er een producer op te zetten en het "dansbaar" te maken. Vervolgens laat je er wat 3voor12 vriendjes er over schrijven dat dit inhoudelijk heel veel voorstelt en je bent weer de komende jaren geboekt voor de Lowlandsen en BKS'en van deze wereld.

Achja, ik sla ook over dus :).

Maar dat zegt toch eigenlijk genoeg de vorige muziek van Merol zelf. Ze zien zelf ook wel in dat het inhoudelijk niet al te best was, dus dan is de volgende makkelijke optie om er een producer op te zetten en het "dansbaar" te maken. Vervolgens laat je er wat 3voor12 vriendjes er over schrijven dat dit inhoudelijk heel veel voorstelt en je bent weer de komende jaren geboekt voor de Lowlandsen en BKS'en van deze wereld.

Achja, ik sla ook over dus :).
Ik ben geen fan, maar geef haar iets meer credits dan jij. Ik vind dat ze tekstueel en artistiek meer toevoegt dan de Froukjes en de S10's en zelfs de Eefjes (maar dat is hier wsl vloeken). Muzikaal evenwel middelmatig. Ik heb supermodel* aangevinkt.

• Leuk
Waarderingen: degrotegeneraal
Ik ben geen fan, maar geef haar iets meer credits dan jij. Ik vind dat ze tekstueel en artistiek meer toevoegt dan de Froukjes en de S10's en zelfs de Eefjes (maar dat is hier wsl vloeken). Muzikaal evenwel middelmatig. Ik heb supermodel* aangevinkt.
Hmm nee, ik vind Froukje en S10 en Eefje dan toch wel iets inhoudelijker meer hebben (ook geen fan van). Maar Merol vind ik echt ordinair, een beetje proberen te shockeren. Het doet me denken aan een Amsterdam variant van Iris Queen of hoe die gek ook mocht heten.

Dit is ook mijn ervaring. Ze moeten 'm wat mij betreft niet nog groter maken, dan raakt ie toch weer een beetje meer zijn karakter kwijt.
Eens. Liever het podium wat hoger, want dat is echt vervelend als je wat kleiner bent en niet vooraan staat. En het geluid wat beter proberen te krijgen, al is dat wellicht lastig in zo'n loods/

• Leuk
Waarderingen: Mimi en Matthijs
Iemand trouwens Mula B al live aan het werk gezien? Want op zich ook niet zo mijn ding, maar dat wil ik nog een kans geven als ik de Casbah niet binnen raak. 😅
Mula B op lowlands was een van de beste shows die ik daar gezien heb vorig jaar. Staat in z’n geheel ook op YouTube als je daar benieuwd naar bent, maar voor mij was het ook deels de verrassing en de gekkigheid wat het zo’n vette show maakte. Bijv het nummer “Goeie sosa”, wat een soort parodie is van die boyband liefdesliedjes, maar gaat over waarom je geen drugs bij hem koopt. Veel gelachen en zeker een aanrader!

• Leuk
Waarderingen: Matthijs en DJ_Tjorre
Mula B op lowlands was een van de beste shows die ik daar gezien heb vorig jaar. Staat in z’n geheel ook op YouTube als je daar benieuwd naar bent, maar voor mij was het ook deels de verrassing en de gekkigheid wat het zo’n vette show maakte. Bijv het nummer “Goeie sosa”, wat een soort parodie is van die boyband liefdesliedjes, maar gaat over waarom je geen drugs bij hem koopt. Veel gelachen en zeker een aanrader!
Oké, nu maak je me wel nieuwsgierig. Ga zeker eens naar die show op LL luisteren. Sta altijd open voor een goede show buiten mijn comfortzone!

Ik vind het wel een leuk vooruitzicht dat Mula plots een optie is. Had ik niet in het vizier, maar Merol vind ik de stomste naam van heel de line-up en supermodel kan me ook totaal niet bekoren. Dus ik laat me graag verrassen in de TWO!

Ik vind het wel een leuk vooruitzicht dat Mula plots een optie is. Had ik niet in het vizier, maar Merol vind ik de stomste naam van heel de line-up en supermodel kan me ook totaal niet bekoren. Dus ik laat me graag verrassen in de TWO!
Ik zie dat veel mensen hier naar Supermodel * gaan. Iemand dat al ooit live gezien en idee wat we kunnen verwachten? Kan er weinig tot niks van vinden op youtube.

Voor mij staat supermodel* vooral op het programma doordat er weinig alternatiefs tegenover staat.. Maar moet eerlijk zeggen dat ik ook wel twijfel om bij Mula B een kijkje te nemen, zag er destijds vanaf een afstandje op LL prima uit.

Voor mij staat supermodel* vooral op het programma doordat er weinig alternatiefs tegenover staat.. Maar moet eerlijk zeggen dat ik ook wel twijfel om bij Mula B een kijkje te nemen, zag er destijds vanaf een afstandje op LL prima uit.
Mula B kan je toch echt overal wel zien ;)?

Ik heb elke keer Merol bewust geskipped op BKS, maar ik ga denk ik deze keer wel ernaar toe. Ze is een makkelijke doelwit om te haten, maar eigenlijk zijn naar mijn mening, haar nummers best leuk. Ik ben ook benieuwd naar haar komende album. Het lijkt meer de punk kant op te gaan.

Ik heb elke keer Merol bewust geskipped op BKS, maar ik ga denk ik deze keer wel ernaar toe. Ze is een makkelijke doelwit om te haten, maar eigenlijk zijn naar mijn mening, haar nummers best leuk. Ik ben ook benieuwd naar haar komende album. Het lijkt meer de punk kant op te gaan.
Haar mening doet me weinig, ze mag zingen wat ze wil zingen. Maar ik vind het jammer dat ze dan toch op dit soort podia een plaats krijgt en het muzikaal gewoon totaal niet verdiend.

Op diezelfde spots hebben vroeger acts als Portishead, Beach House, PJ Harvey gestaan om maar wat te noemen. Die zullen vast ook een mening hebben over iets.

• 100
  • Winning
Waarderingen: RubenFrusciante en Glow

Users who are viewing this thread