Quicksand:
Nooit echt veel naar geluisterd, maar als ik het opzet kan ik er wel van genieten (de KEXP live sessie is aan te raden). Helaas heb ik niet de tijd om elke band op mijn schema volledig in te luisteren, dus ik denk dat ik ook bij Quicksand gewoon lekker in het gras ga zitten met een Jupiler en me laat verrassen.
Bush:
Als er niks tegenover staat ga ik kijken, maar in dit geval sta ik waarschijnlijk bij Bark in de Marquee.
Cavalera:
Chaos A.D. is echt zo'n album dat ik erg goed vind, maar na een paar nummers vaak afzet (kan ook aan mijn aandachtsboog liggen). Live weet het me misschien beter te pakken en anders ga ik gewoon de moshpit in, daar vermaak ik me sowieso wel. Er staat in ieder geval nog niks tegenover volgens te clashfinder.
Sex Pistols:
Frank Carter ken ik niet, maar de Sex Pistols zijn zo iconisch dat ik zelfs les over ze heb gehad tijdens kunstgeschiedenis. Dat optreden wil ik dus niet missen, al is het maar met een biertje op het gras (waar de muziek zich ook prima voor leent).
Alter Bridge:
Voor mij een absolute must-see. Echt een top-band, al ben ik het niet altijd eens met de keuzes qua setlist. Bij Alter Bridge albums heb ik altijd het gevoel dat de focus op de helft van de nummers ligt en dat de rest een beetje opvulling is. Ik doe het dan ook echt voor Blackbird en Metalingus, aangezien ik niet verwacht dat ze Watch Over You, In Loving Memory, Open Your Eyes, etc. zullen spelen op festivals. Hoe dan ook ben ik fan en ga ik kijken.
Volbeat:
Nooit gezien, maar staat al sinds 2022 hoog op mijn lijstje door The Devil's Bleeding Crown. Na de aankondiging ben ik pas meer gaan luisteren (voornamelijk het Telia Parken concert) en die mannen maken echt tijdloze muziek. Het nieuwe album staat ook vol met goede nummers, dat is voor mij altijd een belangrijk puntje waar Alter Bridge dus minpunten krijgt. Ik denk dat Volbeat een van de hoogtepunten van mijn Graspop gaat worden!