US Coachella

Sabrina Carpenter: saai, was er iets live?
De band stond links en rechts geflankeerd, op twee heuveltjes. Vond die show van Carpenter op de stream echt top hoor. Wat een productie ook.

Maar The XX, jeetje. Prachtig. Die haalden alles uit hun krappe uurtje. DEVO ook verassend strak. Vette legacyboeking was dat toch.

• Leuk
Waarderingen: Dante en Timmetje
2122 van Geese met de Justin Bieber cover als intro was tamelijk geniaal, net als de rest van de set overigens. Zeker het terugluisteren waard. Idem voor de sets van Blondshell en Sombr. Billy corgan and Sabrina Carpenter kwamen ook nog even langs...

Ik vond het een beetje cringe en heb het maar afgezet. Daardoor helaas wel Dijon en Mk.gee gemist

-Wat was die set van Nine Inch Noize ongelofelijk bruut zeg! Wat zou dat mooi zijn als ze daar eens mee gaan touren. Met afstand het vetste wat ik heb gezien op de stream.
-Jack White ook magistraal, zoveel zin in zijn headline set op BKS. Wat een rasartiest.
-The xx prima show, maar zonder nieuwe muziek voelt het toch minder speciaal. Denk echt dat dit op RW niet gaat aanslaan, begin ook te rustig om een groot deel van de mensen die er wel staan te blijven boeien gok ik.
-Moby degelijk maar wat raar met zo'n korte set, komt op Werchter wel goed. Hoop wel dat die soulzanger meetourt, want dat was wel echt het hoogtepunt van de set.
-Geese ook nog maar eens laten zien een van de beste live-acts van het moment te zijn.
-The Strokes blijft ook een goeie band, en als Julian Casablancas met iconisch 'Crime' shirt zoals gisteren er ook nog eens zin in heeft, heb je echt een toffe show. Jammer dat het Casablancas z'n ego niet toelaat, maar een subplek op Werchter zou echt een geweldige boeking zijn. Hoop op een zaalshow dit najaar.
-David Byrne ijzersterke setlist, alleen jammer dat er geen nieuw Talking Heads nummer tussenzit t.o.v. de zaalshows.
-Ethel Cain zag er ook imposant uit, maar niet veel van gekeken omdat ik niet teveel wil zien voor BKS.

Toch lekker, zo'n Coachella weekend.

2122 van Geese met de Justin Bieber cover als intro was tamelijk geniaal, net als de rest van de set overigens. Zeker het terugluisteren waard. Idem voor de sets van Blondshell en Sombr. Billy corgan and Sabrina Carpenter kwamen ook nog even langs...

De cover staat ook al 2 jaar inmiddels op YouTube, ik luister hem zowaar af en toe onironisch.

• Leuk
Waarderingen: Bob105
In 2013 was ik tijdens mijn rondreis op de plek waar Coachella altijd doorgaat. Wat een fantastische omgeving.
Sindsdien stond dit festival voor mij op mijn bucket list. Maar de laatste jaren is mijn enthousiasme gekelderd met ongeziene snelheid.
Er zijn fantastische shows, mooie namen. Maar dan zie ik de prijzen... En al die foto's van mensen die daar enkel zijn om 'er te zijn' en die foto's natuurlijk het heel jaar door gebruiken om hun socials mee vol te gooien. De échte muziekliefhebber mag van achter de balustrade toekijken.
Dit festival staat voor mij momenteel voor alles wat fout aan het gaan is met festival- en concertbeleving. Only for the rich and (wannabe) famous.
Het moest er even af. Het kan ook met de leeftijd te maken hier hebben hoor... 😄

In 2013 was ik tijdens mijn rondreis op de plek waar Coachella altijd doorgaat. Wat een fantastische omgeving.
Sindsdien stond dit festival voor mij op mijn bucket list. Maar de laatste jaren is mijn enthousiasme gekelderd met ongeziene snelheid.
Er zijn fantastische shows, mooie namen. Maar dan zie ik de prijzen... En al die foto's van mensen die daar enkel zijn om 'er te zijn' en die foto's natuurlijk het heel jaar door gebruiken om hun socials mee vol te gooien. De échte muziekliefhebber mag van achter de balustrade toekijken.
Dit festival staat voor mij momenteel voor alles wat fout aan het gaan is met festival- en concertbeleving. Only for the rich and (wannabe) famous.
Het moest er even af. Het kan ook met de leeftijd te maken hier hebben hoor... 😄
Maar ja, die lineup he... Zoals ik zei kon je op zaterdag doodleuk het rijtje Jack White - Alex G - Geese - Nine Inch Noize - The Strokes - David Byrne afwerken. Wat een dag. En dan op die locatie.

Heb ook wat het gevoel (puur van wat ik lees, zie) dat er een lichte kentering is en dat een Jack White, Byrne, Geese, NiN, maar ook FKA Twigs, Iggy Pop, Moby, Devo, Clipse wel gewoon voor een enthousiast publiek stonden.

Al kan ik me ook wel wat voorstellen bij je kritiek hoor, met name de prijzen daar.

• Leuk
Waarderingen: musicislife
Hij zet zijn bekendste hits van vroeger aan via YouTube en gaat zelf achter de laptop zitten 😂
ik vond dat juist leuk en uniek, keer wat anders. Ook grappig om te zien hoe zijn stem door de jaren heen is veranderd.

Heb die set voor een groot deel gezien, en vond hem nice. Stuk volwassener, paar goeie nrs ook wel. Headline waardige show.

• Haha
Waarderingen: koolket
De vraag is een beetje, zijn de filmpjes representatief voor het gevoel dat je daar werkelijk hebt.
Ik zou van Primavera Barcelona ook compilaties kunnen maken van de nodige influencers en wannabe famous people, maar dat zou niet de volledige ervaring zijn van het festival.

Maar, ik vrees er ook voor dat Coachella op dat vlak te ver is doorgeschoten.

• Leuk
Waarderingen: musicislife
Het lijkt ook goed nieuws voor de festivals shows in de Benelux te zijn. Volgens mij had David Byrne ook de grote schermen mee op Coachella, wat echt voor een fantastisch optreden zorgt.

Er is echt geen festival dat mij zoveel de kriebels geeft als Coachella. Line-up geweldig maar voor dat geld kun je ook 2-3 festivals pakken met daadwerkelijk liefhebbers van muziek en dezelfde namen zien.

Madonna bij Sabrina Carpenter. En wat een knoert van een nummer blijft Like a Prayer toch hè.

Users who are viewing this thread