Die juf moet een koninklijke onderscheiding krijgenIk ben altijd heel blij om Within Temptation op de affiche te verschijnen. Dit is de band waar mijn metal avontuur ooit mee gestart is.
Ik herinner me dat we op een schoolfeest in de lagere school een ‘act’ opvoerden, met Mother Earth van WT als achtergrondnummer dat de juf had gekozen. Als achtjarige had ik uiteraard geen idee wie of wat daarachter zat, maar ik vond het nummer ongelooflijk graaf en dat is me altijd bijgebleven. Tot ik het op mijn dertiende opnieuw hoorde, in een playlist van een vriend, en me afvroeg wie of wat dat in godsnaam was. Op dat moment ging er een hele nieuwe wereld voor me open. WT leidde al snel naar Nightwish en Epica, en de zwaardere bands volgden zeer snel. Nu 23 jaar nadat ik Mother Earth voor het eerst hoorde, blijf ik die juffrouw nog steeds heel dankbaar!
Ik vind de South Stage op donderdag op WT na verder totaal oninteressant. De stem van de zanger van Offspring vind ik verschrikkelijk (kan hij niks aan doen en ik ook niet), dus dat wordt hem niet. Danko heb ik een paar keer voorbij zien komen, maar is nooit blijven hangen ADTR en EKT heb ik geluisterd maar boeien me niet genoeg. Heel misschien dat ik nog even bij Accept ga kijken. Ik heb gelukkig veel alternatieven in met name de Marquee, dus ik vermaak me vast.