Lowlands 2026

Hiermee onderschat je de hype rond Geese heel erg denk ik. Als ik alleen al kijk naar het optreden in Paradiso waren er 7k mensen die op Ticketswap een ticket zochten. Bij elke loting voor een beschikbare kaart moest je het opnemen tegen 1500 anderen. Tel daarbij alle 5* reviews op in de verschillende kranten en je krijgt de Bravo vrij makkelijk gevuld. Ook als ik in mijn eigen omgeving kijk zie ik mensen die nooit iets van rockmuziek moeten hebben opeens lyrisch zijn van Geese.

Ik zou het nog steeds niet gek vinden als Geese op een einde van de middag Alpha spot wordt geboekt.
sluit me hier (op de laatste zin na) helemaal bij aan. geese is echt dé rockband van dit moment. de bravo lijkt me logischer dan heineken, maar verwacht dat het hoe dan ook druk gaat worden. iemand hierboven suggereerde de india, maar dat is een beetje alsof je vorig jaar ki/ki met een jbl-speaker in het wetenschapsgebied had gezet

sluit me hier (op de laatste zin na) helemaal bij aan. geese is echt dé rockband van dit moment. de bravo lijkt me logischer dan heineken, maar verwacht dat het hoe dan ook druk gaat worden. iemand hierboven suggereerde de india, maar dat is een beetje alsof je vorig jaar ki/ki met een jbl-speaker in het wetenschapsgebied had gezet
Ik vind geese als laatst in de India en anders de Heineken geen gekke gedachten. Vrees voor een halfvolle Bravo.

Waardoor denk je dat dan? Ik vind ze ook niet heel vergelijkbaar met mount kimbie?
Qua muziek niet heel erg nee, maar volgens mij is het wel gewoon dezelfde doelgroep. Hoe de tent gevuld gaat staan, hangt helaas af van wat er tegenover staat, dat bedoel ik meer. En dan kan het nog een Paradiso 3x vol kunnen trekken, het is is gewoon te niche - ook voor een Heineken/Bravo. Ik denk dat het afsluiter India gaat zijn.

• Leuk
Waarderingen: hendrik1
Geese is wel meer upcomming dan dat Mount Kimbie dat was. Dat was al een gevestigde indie naam die eens langskwam maar op dat moment niet echt buzz had. Denk dat dit bij Geese iets meer is.

• Leuk
Waarderingen: teunajax
Geese is wel meer upcomming dan dat Mount Kimbie dat was. Dat was al een gevestigde indie naam die eens langskwam maar op dat moment niet echt buzz had. Denk dat dit bij Geese iets meer is.
Ik snap de vergelijkingen wel, maar volgens mij is de buzz rondom Geese wel echt enorm meer dan Mk.gee en Mount Kimbie. Mede door hun goed ontvangen shows, het solo album van Cameron dat ook in recordstores op de kop staat, appearances op SNL en Jimmy Kimmel. Zonder hierin trouwens een inschatting over een stage of opkomst te doen, geen idee.

Waar denken jullie dat het aan ligt dat juist dit album voor hun doorbraak zorgt terwijl er al serieus sterke albums op de planken lagen?

Ik snap de vergelijkingen wel, maar volgens mij is de buzz rondom Geese wel echt enorm meer dan Mk.gee en Mount Kimbie. Mede door hun goed ontvangen shows, het solo album van Cameron dat ook in recordstores op de kop staat, appearances op SNL en Jimmy Kimmel. Zonder hierin trouwens een inschatting over een stage of opkomst te doen, geen idee.

Waar denken jullie dat het aan ligt dat juist dit album voor hun doorbraak zorgt terwijl er al serieus sterke albums op de planken lagen?
Maar toch niet echt bij het grote lowlandspubliek? Ik denk dat 70% die naam helemaal niet kent.

Maar toch niet echt bij het grote lowlandspubliek? Ik denk dat 70% die naam helemaal niet kent.
Can confirm. Maar ik ga het wel even checken nu iedereen hier zo lyrisch is :ROFLMAO:. Heb er in mijn groep niemand over gehoord, denk dat met meer mensen zo is. Nu zit ik wel in de befaamde ''randstad bubbel'', dus wie weet

Misschien ligt het dan aan mijn bubbel, maar ik heb het idee dat het wel zo'n naam is waar meer mensen van hebben gehoord dus even gaan kijken door de hype die er rond hangt. Wellicht dat ze er snel genoeg achter komen dat het dan niets voor hen is, maar heb wel het idee dat het zo'n ding wordt wat mensen even gezien willen hebben.

Misschien ligt het dan aan mijn bubbel, maar ik heb het idee dat het wel zo'n naam is waar meer mensen van hebben gehoord dus even gaan kijken door de hype die er rond hangt. Wellicht dat ze er snel genoeg achter komen dat het dan niets voor hen is, maar heb wel het idee dat het zo'n ding wordt wat mensen even gezien willen hebben.

Ja hier net als @justin.feestje ook gewoon een groep van 30 man in de WA-groep die het niet kennen hoor. Ook een randstad-bubbel...

• Leuk
Waarderingen: CVS, BeWario en Nelios
Ja hier net als @justin.feestje ook gewoon een groep van 30 man in de WA-groep die het niet kennen hoor. Ook een randstad-bubbel...

Hier idem dito, ben de enige die ze kent, en ik heb een "door heel Nederland" bubbel. Denk dat mensen hier soms vergeten dat, terwijl wij graag met elkaar praten over 'de randstad' bubbel of 'de Amsterdam' bubbel, er net zo goed een 'metal' bubbel en 'festileaks' bubbel bestaat.

• Leuk
Waarderingen: gguuss
Hier idem dito, ben de enige die ze kent, en ik heb een "door heel Nederland" bubbel. Denk dat mensen hier soms vergeten dat, terwijl wij graag met elkaar praten over 'de randstad' bubbel of 'de Amsterdam' bubbel, er net zo goed een 'metal' bubbel en 'festileaks' bubbel bestaat.
Klopt heel erg! In het thema van dit forum was dat wel leuk om te zeggen, maar ik woon ook gewoon in een semi-boeren dorp in de randstad (20 min rijden van Amsterdam). Tis maar hoe je het bekijkt, ik zou zeggen best of both worlds. Ik ga het zeker even luisteren in ieder geval! Als ineens heel Amsterdam over Geese praat weten jullie waar het vandaan komt :ROFLMAO:

• Haha
Waarderingen: davadude

Users who are viewing this thread