Lowlands 2026

Toevallig ook net voor het eerst in Rotterdam een reclame poster gezien van Lowlands 2026. Kan me niet herinneren dat die er vorig jaar ook al hingen.
In Utrecht hangen ze ook. Ben wel benieuwd hoeveel er nu verkocht is. Ik snap dat het in deze markt steeds lastiger wordt om uit te verkopen, maar dat er nu al reclameborden voor Lowlands zijn had ik ook weer niet verwacht

Zou het dan gewoon niet uitverkopen dit jaar?
Nachtdrop is vet maar heeft weinig namen die mensen over de streep trekken.
Meer mensen die wachten met tickets kopen dit jaar. Verwacht eigenlijk wel dat het alsnog uitverkoopt. Vooral als er in de volgende drop nog een elektronische knaller staat (Paul Kalkbrenner, ik kijk naar u). Denk dat DTRH wel een indicatie gaat geven van of Lowlands gaat uitverkopen aangezien die met hetzelfde probleem zit.

• Leuk
Waarderingen: Lowlandicus
Blijkbaar gingen ze in 2015 in de laatste maand nog wel van 72% naar 87% (8K tickets destijds), wie weet loopt de verkoop nu ook rustig door? Ik vraag me wel af of de schade nu niet groter is, doordat je naast het ticket ook minder ontvangt vanuit die premiums zoals Gllamcamp.

is Paul nou echt nog een publiekstrekker? Is toch geen spannende naam meer hedendaags?
Grote naam in de elektronische scene. Voor ons misschien niet meer spannend, omdat de meesten op dit forum hem al tig keer hebben gezien. Maar vergeet niet dat er ook best een groot deel van de bezoekers niet zulke fervente festivallers zijn. Het grote publiek van Lowlands komt over het algemeen ook niet persee op de spannende namen af, die willen gewoon dansen, feesten en een vette act zien.

Grote naam in de elektronische scene. Voor ons misschien niet meer spannend, omdat de meesten op dit forum hem al tig keer hebben gezien. Maar vergeet niet dat er ook best een groot deel van de bezoekers niet zulke fervente festivallers zijn. Het grote publiek van Lowlands komt over het algemeen ook niet persee op de spannende namen af, die willen gewoon dansen, feesten en een vette act zien.
Klopt, maar voor een groot deel van het publiek is de muziek van Paul nou ook niet enorm spannend, onafhankelijk van of het een grote naam is of niet.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en wsslvrwrt
Geese zorgt zeker weten niet voor een uitpuilende Bravo hoor. Daar zijn ze echt te niche voor.

Wordt een goed gevulde Heineken denk ik, en een top5-show van het weekend.
Hiermee onderschat je de hype rond Geese heel erg denk ik. Als ik alleen al kijk naar het optreden in Paradiso waren er 7k mensen die op Ticketswap een ticket zochten. Bij elke loting voor een beschikbare kaart moest je het opnemen tegen 1500 anderen. Tel daarbij alle 5* reviews op in de verschillende kranten en je krijgt de Bravo vrij makkelijk gevuld. Ook als ik in mijn eigen omgeving kijk zie ik mensen die nooit iets van rockmuziek moeten hebben opeens lyrisch zijn van Geese.

Ik zou het nog steeds niet gek vinden als Geese op een einde van de middag Alpha spot wordt geboekt.

• Leuk
Waarderingen: fabelachtig
Hiermee onderschat je de hype rond Geese heel erg denk ik. Als ik alleen al kijk naar het optreden in Paradiso waren er 7k mensen die op Ticketswap een ticket zochten. Bij elke loting voor een beschikbare kaart moest je het opnemen tegen 1500 anderen. Tel daarbij alle 5* reviews op in de verschillende kranten en je krijgt de Bravo vrij makkelijk gevuld. Ook als ik in mijn eigen omgeving kijk zie ik mensen die nooit iets van rockmuziek moeten hebben opeens lyrisch zijn van Geese.

Ik zou het nog steeds niet gek vinden als Geese op een einde van de middag Alpha spot wordt geboekt.
Op de Alpha? Uiteindelijk blijft het wel muziek voor een zekere niche op dit moment, dat er een paar duizend mensen een ticket zochten haalt het niet uit die niche. Een groot gedeelte van de bezoekers van een festival als Lowlands gaat daar gewoon niet heel veel mee kunnen, en adt is prima. Op de Alpha neerzetten gooi je meteen alle kansen van die band overboord. Later op de Heineken is een mooie spot, op de Bravo als ze het echt niet durven.

Alpha is wel heel overdreven hoor. Liefst in de Heineken maar zal gezien de hype wel de Bravo worden.
Ondanks deze hype is het voor het gemiddelde Lowlands publiek nog steeds wel niche

Hiermee overschat je Geese denk ik enorm. Zelfs al zijn er veel Geese fans. Dat wil niet zeggen dat ze allemaal op Lowlands zijn. Op Lowlands zijn genoeg mensen die nog nooit van Geese gehoord hebben.

Denk hierbij ook aan een Turnstile die ten tijde van hun vorige show ook een dergelijk aantal tickets konden verschuiven en voor een halflege Bravo stonden.

• Leuk
Waarderingen: justin.feestje en daily
Zowel 909 als Free your Mind festival, festivals waar Paul staat, zijn niet uitverkocht.

Hiermee overschat je Geese denk ik enorm. Zelfs al zijn er veel Geese fans. Dat wil niet zeggen dat ze allemaal op Lowlands zijn. Op Lowlands zijn genoeg mensen die nog nooit van Geese gehoord hebben.
In mijn groep is er niemand die van Geese gehoord heeft als ik er niets over in de groep gegooid zou hebben. En ik gooide het in de groep omdat ik verwacht dat het echt wat voor hen is.

Ik wil er maar mee aangeven: ik denk niet dat er veel mensen zijn die speciaal daarvoor naar LL gaan.

Wat Paul Kalkbrenner betreft: vind dat persoonlijk een beetje vlees noch vis elektronische muziek. Het heeft van alles een beetje, waardoor het ook weer heel veel mist eigenlijk. Er zit een oké kick in, maar het is niet écht knallen. Het is redelijk melodieus, maar ook weer niet héél zweverig of hypnotisch. De muziek is verder prima dansbaar, maar ook niet echt iets waar je je heupen helemaal op los gooit.

Het is niet voor niets dat hij zo vaak op de mainstage van Tomorrowland heeft gestaan en dat is wat mij betreft qua stijl/genre niet echt de hoek waar Lowlands het in zou moeten zoeken (zeker met de koers van boeken van dit jaar). Overigens uiteraard wel respect voor het spelen van live sets met alleen maar eigen producties, dat is dan wel weer een belangrijk criterium in de eventuele zoektocht naar een grote elektronische act.

Dit gesprek over Geese had zo ook over Mk.Gee van vorig jaar kunnen gaan. We weten allemaal hoe rustig het was in de Heineken. Zeker een goed optreden, maar je zag de populariteit van hem niet terug in het aantal mensen in de tent.
ja maar mk.gee clashte wel met chase and status, een hele bewust keuze om drukte te spreide. Dit gaan ze natuurlijk ook met geese doen (ben bang dat dit met tyler gaat clashe :confused:)

• Leuk
Waarderingen: Veer
ja maar mk.gee clashte wel met chase and status, een hele bewust keuze om drukte te spreide. Dit gaan ze natuurlijk ook met geese doen (ben bang dat dit met tyler gaat clashe :confused:)
Beetje Lowlands eigen dat er clashes zijn toch? Risico van het aantal stages

Mk. Gee was ook zondag toch? Ik vond het vorig jaar op zondag echt zoveel rustiger op het terrein, een verademing trouwens maar het was overal volgens mij gewoon een stuk rustiger, daarom is de zondagnacht ook altijd het beste meer ruimte en iedereen uitgelaten.

• Leuk
Waarderingen: WTSGD

Users who are viewing this thread