Concertaankondigingen

Veel mooie avonden met Hildur Guðnadóttir dit jaar tijdens het HollandFestival. Ik ga denk ik voor de Chernobyl avond! Ook interesse in Kraftwerk, vorige keer in het Evoluon geweest en de huidige show lijkt de moeite waard te zijn.

• Leuk
Waarderingen: Brundlecat

Deze surprise flashmob op een Gronings balkonnetje in 2011 is echt een core memory uit mijn studententijd. Was zo'n bijzonder moment (en zo'n mooi nummer)
Mooi ja! Stiekem is dat album ook gewoon heel erg sterk, incl alle radionummertjes.

Een jaar later zou hij weer in Groningen komen, bij het bevrijdingsfestival en cancelde hij vlak voor tijd. Ook een core memory... :-(

• Leuk
Waarderingen: AngieH
Veel mooie avonden met Hildur Guðnadóttir dit jaar tijdens het HollandFestival. Ik ga denk ik voor de Chernobyl avond! Ook interesse in Kraftwerk, vorige keer in het Evoluon geweest en de huidige show lijkt de moeite waard te zijn.
Hildur & Iceland Symphony Orchestra was al een fantastische eerste boeking, maar inderdaad alles waar ze nu bij betrokken is, is erg fijn. Balen dat ik daar niet bij kan zien. Arooj Aftab, Daniel Wohl & London Contemporary Orchestra is ook een toppertje. Die met Meredith Monk ook!

Verder is LSD and the Search for God in Tolhuistuin ook een mooie!

• Leuk
Waarderingen: AngieH
Muziekgieterij heeft toch vaker keurige namen er tussen zitten.
Klopt, ben daar ook (veel te) vaak te vinden. Maar een band die recentelijk nog Ziggo Dome deed (weliswaar bij lange na niet uitverkocht) nu in Heerlen te bezoeken, vond ik wel bijzonder...

• Leuk
Waarderingen: elo
Klopt, ben daar ook (veel te) vaak te vinden. Maar een band die recentelijk nog Ziggo Dome deed (weliswaar bij lange na niet uitverkocht) nu in Heerlen te bezoeken, vond ik wel bijzonder...
Hebben daar ook Pixies komende zomer. Hoeveel man kan eigenlijk in die Theaterzaal?

Hebben daar ook Pixies komende zomer. Hoeveel man kan eigenlijk in die Theaterzaal?
1500. Net iets meer dan de Muziekgieterij. Het is overigens tijdens deze concerten gewoon een popzaal (balkon is wel vrije zitplaatskeuze).

• Leuk
Waarderingen: elo
Toen die Limburgzaal (zo heet ie) pas open was (jaar of 14/15 geleden) hadden die wel vaker fijne concerten. Triggerfinger, De Dijk, Vive La Fete, DeWollf, Kensington (niet dat dat fijn is). Maar daar is de klad in gekomen. Deel daarvan kan nu ook terecht in de nieuwe zaal van de Nieuwe Nor. Maar fijn om te zien dat de Limburgzaal ook weer vaker gebruikt wordt de laatste tijd.

Users who are viewing this thread