Maar zonder gesprek kom je ook niet echt verder, dus ik raad het wel aan. Anders moet je andere instanties inschakelen zoals vakbond of rechtsbijstand, maar dan is er geen weg meer terug.
Wellicht zou je het voorzichtig kunnen vragen, iets in de trant van "Ik begreep dat een aantal collega's een reis cheque hebben ontvangen toen ik verlof had, kan het kloppen dat ik het gemist heb?"
ja sowieso dat ik het zal aankaarten.
dont worry

, maar om mijn huidige situatie (lees deze week) optimaal te houden til ik dat over naar volgende week.
ik weet sowieso wat het gaat zijn (3 mogelijke antwoorden) en met beide antwoorden kan ik leven.
maar communiceer gewoon even als een volwassen persoon.
1) je kreeg er geen wegens die en die reden qua werkdoelstellingen
of
2) je kreeg die niet want geste 1 in september en nu deze week geste 2 (nota deze geste wordt gaan voor alle collega's in het kantoor indien deze plaatsvinden en normaal nooit een invloed hebben op de extra bonus)
en de meest onwaarschijnlijke:
3) ik ben het vergeten, mijn excuses, want we hebben al gesprekken gehad over dat etentje, in het verleden. Dat ik het jammer vond dat ik er niet bij kon zijn enzo.
maar ja communiceren is tegenwoordig niet echt een ding meer;
net zoals ik reeds schriftelijk aangevraagd heb om terug van maar 9/10de gaan werken in kader van oudste dochter, maar ook dat gaat enorm traag en in totale stilte.
swat, tijd om effectief na 14 jaar de deur toe te trekken hier.